Zoals gezegd vandaag langs geweest. Ik ging, met kwaad opzet, gekleed in een simpele jeans, New Balance, shirt en varsity-jack. Het duurde een half uur voordat iemand uberhaubt kwam kijken wat ik met jasjes van Attolini, Caruso en Corneliani aan het doen was. Op een gegeven moment werd ik aangesproken en verder geholpen door Stephen, manager Oger Rotterdam. Ik heb hem eventjes verteld dat ik wel verschil merkte in de service: of ik nu in maatpak kwam in dit kloffie. Hij bood zijn excuses aan en we zijn daarna gezellig aan de slag gegaan.
Weinig in de sale kunnen vinden dat mij aanstond en goed paste. Ik zweef een beetje tussen een maat 50 en een maat 52, zowel bij de broek als bij het jasje. Na een paar pakken van Corneliani, Caruso, Isaia en Attolini aan te hebben gehad, kwam de man met wat nieuwe collectie DFS en Caruso. Gek genoeg zat DFS mij beter dan Caruso.
Bovendien verwonderde de kwaliteit van de DFS-pakken me. Ik heb ooit eerder een paar pakken DFS aangehad en toen vond ik het niets. Het was geplakt, lelijke stoffen en het zat voor geen meter. Dit was zacht, mooi (Ariston S130) en soepel. Ik wilde alleen graag een grijs pak en ik had een mooi blauw pak aan. Grijs was er niet meer in mijn maat, dus dat laat hij overkomen voor aanstaande zaterdag. Daarna hebben we met elkaar gesproken over maatwerk, dus we hebben maar gelijk een afspraak gemaakt voor aanstaande zaterdag. Kan ik zowel RTW als MTM proberen.
Hoewel ik niks heb gekocht, toch een geslaagde middag. Het DFS-spul viel mij heel erg op, terwijl ik er heel cynisch in zat. Ik weet niet of het half- of full-canvas is. Het binnenwerk hangt er in ieder geval ter hoogte van de revers los in. Geen plak, althans dat ik hoorde en voelde.