Auteur Topic: Ogér  (1127252 keer gelezen)

Punt

• Gebruiker
  • Respect the beard
    • Bekijk profiel
Re: Oger
Reactie #2970 Gepost op: 22 juli 2012 - 19:35:26
Kennelijk begrijp je het kwalitatieve verschil tussen half en full canvas niet.

Caruso Fine Pezze was de laatste keer EUR 1100,00. Nogal een verschil dus, ten opzichte van DFS. Hoeveel heb jij betaald voor wat voor stof, Timothy?
Respect the beard

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2971 Gepost op: 22 juli 2012 - 19:37:10
Vind het nogal typisch dat je aangeeft een bepaald niveau te zijn ontstegen om vervolgens van de zelfde (Chinese) maker de full canvas versie te kopen... Maar ieder z'n meug

Caruso in de fine pezza ga je niet halen voor deze prijs. Het 'niveau' heeft wat mij betreft ook te maken met opties en de manier van werken.
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Henley

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2972 Gepost op: 22 juli 2012 - 19:45:15
Volgens mij begint de handmade lijn ook vanaf zo'n 900 euro, dus dat zit toch redelijk dicht bij elkaar in de buurt.

Verder ben ik denk ik redelijk goed op de hoogte van het verschil tussen semi en full canvas, aangezien vrijwel alles wat ik draag full canvas is op een paar Red werk pakken na. Ik vind alleen dat er hier soms wat teveel nadruk ligt op full canvas als zijnde het ultieme kwaliteitskeurmerk, dat terwijl het pak vaak door een of andere 90 uur per week werkende schele Chinees in elkaar is gezet.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger
Reactie #2973 Gepost op: 22 juli 2012 - 19:59:18
Wat leest dat gehak van jou ontzettend kut, H.

Punt

• Gebruiker
  • Respect the beard
    • Bekijk profiel
Reactie #2974 Gepost op: 22 juli 2012 - 20:00:46
Timothy heeft het over DFS en niet over Handmade dus die vergelijking gaat niet op. Bovendien is de Fine Pezze per definitie heel interessant geprijsd, omdat het - duh - Fine Pezze is. Het reguliere Caruso maatwerk start veel hoger. En volgens mij betaal je dan ook weer bij voor extra handwerk.

Voor wat je verder zegt: als het verschil in maatwerk qua prijs 100 euro is, zou ik het wel weten. Of dat nou door een Chinees of een Italiaan in elkaar wordt gezet, maakt dan niet uit.
Respect the beard

Henley

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2975 Gepost op: 22 juli 2012 - 20:04:05
Wat leest dat gehak van jou ontzettend kut, H.

Moet je die rare bril van je ogen af halen

Henley

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2976 Gepost op: 22 juli 2012 - 20:05:17
Blijft toch allemaal van Munro komen met als enige verschil semi vs full canvas, de verdere verschillen in maakwijze zullen dus beperkt zijn, misschien de nieuwe handmade lijn daargelaten maar in die prijsklasse zou ik zelf denk ik andere keuzes maken.

Punt, ik refereer hier naar de Handmade lijn en niet DFS, maar ik houd het in dit draadje verder voor gezien. Iig veel plezier met de Chinese full canvas pakken, die ze trouwens ook bij SuSu verkopen.

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2977 Gepost op: 22 juli 2012 - 20:31:45
We hadden het over DFS geloof ik Henley. Maar maakt niet uit verder. De pakken van Suit Supply zijn echt anders dan DFS. Wel hetzelfde als jouw RED pakken inderdaad (nagenoeg).
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

guest45

• Gast
Reactie #2978 Gepost op: 22 juli 2012 - 23:46:15
een of andere 90 uur per week werkende schele Chinees in elkaar is gezet.

Iig veel plezier met de Chinese full canvas pakken

Mij lijkt het toch niet zo van belang waar op aarde het pak gemaakt is, zolang het maar goed gemaakt is.

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2979 Gepost op: 23 juli 2012 - 09:29:56
Mij lijkt het toch niet zo van belang waar op aarde het pak gemaakt is, zolang het maar goed gemaakt is.

Door Chinezen in China of Chinezen in een Italië, maakt weinig uit toch?

http://www.chicagotribune.com/news/nationworld/chi-italy-china_spolarjan02,0,7406019.story

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2980 Gepost op: 24 juli 2012 - 11:24:19
Vernieuwd site.
Is er op vooruit gegaan.
www.oger.nl

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2981 Gepost op: 24 juli 2012 - 11:26:17
Vernieuwd site.
Is er op vooruit gegaan.
www.oger.nl

Idd mooi.

Nog over MTM:

Eigen labels

The RED by Oger
The RED by Oger tailored pakken vormen de instap van wat Oger op maat aanbiedt. Voor deze lijn werkt Oger  uitsluitend met hoogwaardige stoffen van onder andere Loro Piana en Ariston. Het binnenwerk is ‘semi canvas’ en wordt op strategische punten met minimale laagjes vliseline aan de buitenstof geplakt. De RED drager kan zich onderscheiden dankzij diverse opties op het gebied van sluitknopen, voeringen, type zakken, revers, bandplooien, etcetera. De maten worden genomen aan de hand van een Master Garment.

Tailor Made suits: vanaf 568 euro – Levertijd 4-5 weken

Dressed for Success
Het tailoring programma van Dressed for Success gaat met een full canvas binnenwerk, de modellering en styling, stoffenkeuze en detaillering weer een stapje verder. Een full canvas binnenwerk is met losse steekjes aan de buitenstof bevestigd. In tegenstelling tot vliseline dat in ‘semi canvas’ wordt gebruikt, geven de steken mee. Ze kennen door deze natuurlijke rek een zogenaamd lichaamsgeheugen. Naarmate het jasje vaker wordt gedragen, gaat het steeds prettiger om het lichaam zitten. Voor de Dressed for Success lijn werkt Oger met een groot aantal stoffenhuizen.

Tailor Made suits: vanaf 678 euro – Levertijd 4-5 weken

Oger Handmade
De meest luxe lijn van het Oger tailoring programma is Oger Handmade. Binnen deze ‘full canvas’ lijn maakt Oger veelvuldig gebruik van handwerk. Dit komt vooral naar voren in de knoopsgaten en revers. De knoopsgaten hebben wat meer body en bij het doorputten van de revers herkent de liefhebber de onregelmatigheid van de handsteek. Bovendien kan er binnen deze lijn gekozen worden voor de geplooide mouwinzet, naar Napolitaans voorbeeld.
Naast deze zichtbare elementen is het canvas binnenwerk van Oger Handmade nog lichter dan dat van Dressed for Success. Hierdoor voelt het jasje nog lichter aan en heeft het een ultiem draagcomfort.

Tailor Made suits: vanaf 798 euro – Levertijd 4-5 weken

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Reactie #2982 Gepost op: 24 juli 2012 - 11:31:14
Waar blijft die beloofde webshop nou?
The man with style, is the man who can smile

Emilio

• Gebruiker
  • Vintage Rolex/Omega | 32 inch Televisie| Tram 1
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Reactie #2983 Gepost op: 24 juli 2012 - 11:34:12
Bij de introductie van de volgende collectie, staat ergens in kleine lettertjes.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2984 Gepost op: 24 juli 2012 - 12:14:32
Duidelijke info en mooie website.