Auteur Topic: [Shirts] SuitSupply  (531526 keer gelezen)

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Shirts] SuitSupply
Reactie #555 Gepost op: 09 november 2010 - 17:35:16
Naar mijn beste weten heeft Bavb helemaal gelijk. Ik heb meerder Suit Supply shirts en deze zijn allemaal 100% katoen. Wellicht dat er in het MTM programma wel poly-mix stoffen aanwezig zijn, dat kan ik je echter niet met zekerheid vertellen.
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #556 Gepost op: 09 november 2010 - 17:38:59
Volgens mij in de MTM-bunches ook niet, aangezien Marcel uiteraard met polyester geen werk kan afleveren.
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #557 Gepost op: 09 november 2010 - 17:40:44
Wellicht dat dat alleen voor de Rotterdamse vestiging zo is dan ;)
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

rauben

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #558 Gepost op: 20 april 2011 - 13:57:52
na wat onderzoek wil ik mijn eerste MTM shirt laten maken. denk dat suitsupply hiervoor de juiste keuze is. nou had ik nog wat vragen.

wat is precies het verschil tussen een shirt verbouwen en MTM en natuurlijk wat is dan de meerwaarde van MTM.

nou zag ik laatst dat capre diem in het wat dragen de heren vandaag topic een CttB shirt had. wat mag ik me hierbij voorstellen in tegenstelling tot een gewoon MTM shirt? en is het verstandig om deze als eerste shirt te laten maken?

verder twijfel ik nog over de volgende dingen:

kleur: blauwtint lijkt mij het best maar met of zonder strepen?
manchetten: enkel, dubbel of en met of zonder manchetknopen
wat voor stof hier heb ik helaas nog weinig verstand van :(

zijn er nog meer dingen waar ik op moet letten?

Lennon

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #559 Gepost op: 20 april 2011 - 14:18:19
CttB is ook MTM (correct me if I'm wrong) maar dan strakker om het lijf gesneden geloof ik.

Ik had als eerste MTM shirt voor een effen lichtblauwe kleur gekozen in een oxford stof,
zonder manchetknopen maar wel 2 knoopjes aan het manchet (weet zo niet hoe dit heet).

Persoonlijk had ik gekozen voor een cutaway boord, en parelmoeren knoopjes.

succes!

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #560 Gepost op: 20 april 2011 - 15:21:59
'Cut to the Bone' is het label van de made-to-measure-lijn van Suitsupply. Het is ook een term die wordt gebruikt voor te strak gesneden shirts.

Het verschil tussen shirt vermaken en MTM is dat een shirt vermaken vaak erg duur uitvalt en dus prijstechnisch niet interessanter is dan MTM. Bovendien zijn er veel meer opties mogelijk bij MTM. Stoffen, boorden, manchetten, knoopjes etc. Het is bijna allemaal mogelijk bij MTM.

Waar je op moet letten? Dat Bas (als hij er nog werkt), Marcel of Atilla je aanmeet. Dat is het belangrijkst.

HGW

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #561 Gepost op: 20 april 2011 - 15:32:17
'Cut to the Bone' is het label van de made-to-measure-lijn van Suitsupply. Het is ook een term die wordt gebruikt voor te strak gesneden shirts.

Het verschil tussen shirt vermaken en MTM is dat een shirt vermaken vaak erg duur uitvalt en dus prijstechnisch niet interessanter is dan MTM. Bovendien zijn er veel meer opties mogelijk bij MTM. Stoffen, boorden, manchetten, knoopjes etc. Het is bijna allemaal mogelijk bij MTM.

Waar je op moet letten? Dat Bas (als hij er nog werkt), Marcel of Atilla Tristan je aanmeet. Dat is het belangrijkst.

Klopt, een of andere dure mediaman van SuSu heeft dat waarschijnlijk bedacht, het is gewoon MTM.

Ik hoorde dat Atilla alleen nog maar in Haarlem (RTW) staat.
if i stop lying i just disappoint you

Pat

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #562 Gepost op: 20 april 2011 - 15:45:51
Ik hoorde dat Atilla alleen nog maar in Haarlem (RTW) staat.

Ja alleen heb ik hem daar nog nooit gezien. Jij?

rauben

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #563 Gepost op: 20 april 2011 - 15:51:48
dank u voor informatie heren.

hoe zit het met de prijzen en de opties die je kan toevoegen? ik wil er zo rond de 100 euro aan uitgeven.
en wat en adviseren jullie voor stof?

zal het shirt in Rotterdam laten maken is het dan mogelijk om echt naar 1 van deze personen te vragen?

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #564 Gepost op: 20 april 2011 - 15:57:09

hoe zit het met de prijzen en de opties die je kan toevoegen? ik wil er zo rond de 100 euro aan uitgeven.

Ik denk dat situatie en seizoen belangrijk zijn: waar ga je het voor gebruiken (werk, vrije tijd) en voor welk(e) seizoen(en) is het?

roen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #565 Gepost op: 20 april 2011 - 16:05:07
Denk dat het iets meer gaat kosten dan 100 e, maar niet veel meer. Voor een eerste shirt zou ik het simpel houden: effen lichtblauw, enkele manchetten, geen rare fratsen met het boord. En knopen van paarlmoer, niet van plastic.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #566 Gepost op: 20 april 2011 - 16:12:57

zal het shirt in Rotterdam laten maken is het dan mogelijk om echt naar 1 van deze personen te vragen?

Een shirt kost 98 euro. De parelmoeren knopen kosten een euro of 10 geloof ik. In totaal zit je in ieder geval zo rond de 110 euro.

Marcel en Bas werken voor de Suitsupply in Rotterdam. Komt helemaal goed dan. Zij loodsen je er wel doorheen. Zorg wel dat je van te voren duidelijk hebt waar je het shirt voor wilt gebruiken: casual, formeel, winter, zomer et cetera.

rauben

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #567 Gepost op: 20 april 2011 - 23:16:37
Zal voornamelijk causal gedragen worden en wil graag een niet te dikke stof.

Misschien iets heel anders maar zou vind manchetknopen wel mooi. Maar gaat dat wel samen met een spijkerbroek of is dat not done?

treviorum

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #568 Gepost op: 20 april 2011 - 23:50:21
Zal voornamelijk causal gedragen worden en wil graag een niet te dikke stof.

Misschien iets heel anders maar zou vind manchetknopen wel mooi. Maar gaat dat wel samen met een spijkerbroek of is dat not done?

Een shirt met manchetknopen is heel formeel. Een spijkerbroek is heel informeel. Trek zelf je conclusie.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #569 Gepost op: 21 april 2011 - 08:34:46
Ik trek hem vast voor je: niet doen.