Auteur Topic: Paul Verschragen kleding naar maat  (32107 keer gelezen)

Narcissus

• Gebruiker
  • As English as egg and bacon.
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: Paul Verschragen kleding naar maat
Reactie #90 Gepost op: 16 april 2009 - 10:42:10
Goede samenvatting, dekt de lading wel.

Pak van de heer Velponi was, en is eerlijk gezegd, erg mooi. Van te voren kon niemand eraan af zien dat er echt iets aan vermaakt moest worden o het perfect te krijgen.

De kleine truc van Paul, met enkel spellen simpelweg de revers enigszins korter in lengte maken, maakte een wereld van verschil. Velponi, hoop dat gij dit alles kan uitleggen aan de kleermaker, zonder dat er rare dingen gebeuren.

Ook al kom je van Groningen, volgende keer toch maar eens overwegen om het bij te wonen, is mijn tip. Paul is een waar vakidioot, in de goed zin van het woord.

En inderdaad weer feestelijk eens wat gezichten achter de posts en foto's te zien. ;)

Gegroet!
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

I love the level of bravery. It's bold, it's fuck you, it's art.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #91 Gepost op: 16 april 2009 - 10:46:59
*kuch* present *kuch*

Had je je onzichtbaarheidscape aan?  :mrgreen:

Bogart, de instaplijn is nog lager geprijsd, maar dat is wel plakwerk, dus ik denk voor hier niet echt interessant, daarboven zit een mtm-lijn met veel handwerk (los binnenwerk jasje) en een volledig handgemaakt en op maat gemaakte lijn.

............................................
Laatst bewerkt op: 16 april 2009 - 11:11:22 door Mikey Fuoco

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #92 Gepost op: 16 april 2009 - 10:56:38
Hou me aanbevolen.
Bedankt.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #93 Gepost op: 16 april 2009 - 11:37:46
Ik sluit me aan bij bovenstaande lovende kritieken, uitstekende avond geweest.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #94 Gepost op: 16 april 2009 - 12:07:52
Weten jullie of heer Verschragen nog een 2e sessie gaat doen?

Helaas was ik verhinderd, maar zou toch erg graag een dergelijke sessie mee maken  :(

(Dan ga ik maar niet gekleed in pak lees ik al)
Niets zo veranderlijk als de mens

Narcissus

• Gebruiker
  • As English as egg and bacon.
    • Bekijk profiel
Reactie #95 Gepost op: 16 april 2009 - 13:34:39
Ik denk, weet hast wel zeker, dat Paul een tweede sessie wil gaan doen. Uiteraard wil ik niet voor hem spreken, maar dit (een tweede sessie) kwam eerder al ten sprake, wanneer de eerste een succes zou zijn. Link ik dat aan de reacties hierboven, en de wens van afwezigen voor nog een sessie, moet dat te bespreken zijn. :-)
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

I love the level of bravery. It's bold, it's fuck you, it's art.

Evan_S

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #96 Gepost op: 16 april 2009 - 13:40:43
Klinke erg goed allemaal! Jammer dat het zo'n roteind is vanuit 053..  ](*,) Ben benieuwd naar de foto's + evt. uitleg!

Bachelor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #97 Gepost op: 16 april 2009 - 13:42:03
Had je je onzichtbaarheidscape aan?  :mrgreen:

Ja, stond ergens in de hoek.

Had helaas geen vervoer terug naar huis, anders was ik wel gekomen.
Goed om te horen dat het goed bevallen is.
Quotidie potest esse ultimo die

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #98 Gepost op: 16 april 2009 - 13:42:56
Ja, over dat pak van mij... heb er een nachtje over kunnen slapen en hoewel Paul overtuigend heeft aangetoond dat de balans beter had gekund, ga ik er niet meer aan laten kloten, ook niet door mijn eigen kleermaker. Beter om bij een volgend pak wat van de pointers die Paul heeft gegeven goed in de gaten te houden, sowieso meer tussenpassen bedingen etc. Het pak zit en draagt inmiddels echt als een tweede huid, hoe het zich in de toekomst gaat gedragen zie ik met nieuwsgierigheid tegemoet. Sowieso moet het nu voor twee seizoenen de kast in.

Verder: heel aardig om deze en gene eens in het echie te zien en spreken, en prettig om eens een keer niet overdressed te zijn in nieuw gezelschap. :)

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #99 Gepost op: 16 april 2009 - 13:46:48
Gelukkig maar, Velponi. Ik begon me ernstig zorgen te maken over je pak.
Het ging dus vooral om balans? (En niet om 'constructieve zaken'?)

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #100 Gepost op: 16 april 2009 - 14:09:27
Op de 'make' had Paul niets aan te merken. Ik ook niet trouwens. Wat die balans betreft: het gaat om iets wat vrijwel geen hond zou hebben opgemerkt, ik al helemaal niet, als Paul niet had laten zien wat een bepaalde aanpassing voor gevolg zou hebben. Het jasje draagt er niet minder lekker om en het staat, vind ik, niet minder elegant.

Evan_S

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #101 Gepost op: 16 april 2009 - 14:13:11
Op de 'make' had Paul niets aan te merken. Ik ook niet trouwens. Wat die balans betreft: het gaat om iets wat vrijwel geen hond zou hebben opgemerkt, ik al helemaal niet, als Paul niet had laten zien wat een bepaalde aanpassing voor gevolg zou hebben. Het jasje draagt er niet minder lekker om en het staat, vind ik, niet minder elegant.

Is het mogelijk om er een foto van te maken?

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #102 Gepost op: 16 april 2009 - 14:16:41
Daar ben ik het geheel mee eens, belangrijkste is dat je er zelf tevreden mee bent.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #103 Gepost op: 16 april 2009 - 14:18:32
@Evan_S: Hm, dan zou ik het pak precies zo moeten 'ophijsen' en vastspelden als Paul en zijn compagnon deden. Ik denk niet dat ik nog goed genoeg weet wat ze precies deden, laat staan dat ik dat in mijn eentje voor elkaar zou kunnen krijgen terwijl ik het jasje draag. Maar Paul gaf wel aan dat hij met een tekening zou kunnen verduidelijken wat hij bedoelde.

Toch Paul?

Gaja

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #104 Gepost op: 16 april 2009 - 14:42:19
Als ik zo vrij mag zijn ,wil ik de uitdaging aangaan, zonder foto's, duidelijk te maken wat Paul heeft getoond. Velponi, als het je te veel wordt: lees niet verder!  :wink:

Het probleem bij het pak van Velponi was dat de kraag ongeveer een centimeter te laag zat. De kleermaker heeft dit proberen te veranderen, maar is daar niet in geslaagd, zo wist Paul te vertellen. Probleem wat ontstaat is dat het achterpand wat gaat "zweven", wat alleen maar erger wordt met de jaren.
De kraag hoger zetten kan door te knijpen, maar daar is de ruimte niet voor. De gehele schouderpartij zou verzet moeten worden, wat weer tot gevolg kan hebben dat er een vouw ontstaat schuin over de schouder ten gevolge van de iets vooroverstaande positie van Velponis schouders.
Daarnaast merkte Paul op dat het pak in de taille kneep; de welbekende X op de knoop. Een aantal aanwezigen vonden dat geen probleem, daar de "sf-norm" een strak gesneden pak is. Paul heeft vervolgens halverwege de revers aan beide kanten het pak ongeveer 1,5 cm opgetrokken en vastgespeld. De taille in het pak, de drop, bleef mooi natuurlijk zitten, maar het knijpende effect was zo goed als verdwenen. Het was echt bizar om te zien, hoe met een kleine actie een dergelijk resultaat werd gehaald.

Tot slot, nognaams, Velponi: ik denk dat ik in jou geval ook zou besluiten niks meer aan het pak te laten doen. Het zit gewoon prachtig en was je gister niet bij Paul geweest, had je immer nog de overtuiging dat het perfect op maat gemaakt is. Alleen om de borstpartij al is het pak een plaatje...
Life is too short to drink bad wine