Auteur Topic: Paul Verschragen kleding naar maat  (32111 keer gelezen)

Ruben Bakker

• Gebruiker
  • Eigenaar Tailored. / Bespoke Shirtmaker
    • Bekijk profiel
Re: Paul Verschragen kleding naar maat
Reactie #105 Gepost op: 16 april 2009 - 14:43:46
Ik sluit mij aan bij de rest dat dit een zeer interessante en leerzame avond-indeling was. Haha Velponi, mooi idd om eens een keer niet de opmerking te krijgen "oh wat ben je netjes gekleed" :D

Om maar gelijk een tipje van de sluier te lichten, ik heb vorige week al een gesprek gehad met Paul over het eventueel "in de leer" gaan bij hem. Zoals gezegd, start ik volgend jaar met een kleermakers opleiding in Den Haag, en na verwezen te zijn door heer Narcissus contact opgenomen met Paul. Vorige week dus in een nog rommelig pand een goede bespreking gehad over wat er mogelijk is en wat erbij komt kijken, hoelang het zou duren en wat mijn opties waren. Naar aanleiding van dit gesprek nodigde hij mij uit voor het seminar van gisteravond, en na afloop van deze hebben we beslist volgende week contact op te nemen met elkaar om een dagje mee te gaan draaien in het atelier.

Uiteraard (en ook op verzoek van meerdere leden) zal ik jullie up-to-date houden via een blog over wat ik leer, met name de technische kant. Zodra ik begin zal ik de url hier posten.

Om weer even ontopic te komen, idd erg leuk om te voelen wat het verschil is tussen geplakt en ongeplakt. Leuke discussies en geweldige anecdote's van Paul. Erg jammer dat sommigen hier het hebben moeten missen. Ik vertrouw er bijna blindelings op dat Paul nog een 2e seminar zal geven, al zal hij de komende tijd vooral bezig zijn met werken en het voorbereiden op de officiele opening a.s 16 mei (stuur Paul even een PM'etje met je adres voor een uitnodiging; zie eerder dit topic). Lijkt mij dat op de opening ook zeker de mogelijkheid bestaat Paul een stel vragen te stellen.

edit: Oh en Velponi, een prachtpak idd. Je weet nu iig ook voor volgende keer wat precies aan te geven bij je kleermaker.

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #106 Gepost op: 16 april 2009 - 14:45:04
Allemaal netjes jasje dasje?

Gaja

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #107 Gepost op: 16 april 2009 - 14:49:00
...

Aha, ik had nog niet begrepen dat jij dat was. Interessant om eventueel in de leer te gaan bij Paul! Hou ons op de hoogte en iig veel succes!!!

Allemaal netjes jasje dasje?

Er waren er bij met jasje/ dasje, maar niet allen.
*kuch* collega mod *kuch*  :wink:
Life is too short to drink bad wine

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #108 Gepost op: 16 april 2009 - 14:54:17
Het probleem bij het pak van Velponi ... Probleem ... wat alleen maar erger wordt met de jaren ... vooroverstaande positie van Velponis schouders ... de welbekende X op de knoop ... het knijpende effect ... Velponi: ... was je gister niet bij Paul geweest, had je immer nog de overtuiging dat het ... op maat gemaakt is ...

Jaja, zo kan die wel weer Gaja. :?

@rbakker: inderdaad geweldig om te horen dat je een heuse kleermakersgezel wordt, en dat wij over je schouder mogen meekijken naar wat je allemaal gaat leren! Ben ervan overtuigd dat je binnen no time meer vakkennis zult hebben dan wij forumleken en cybertailors (uitzonderingen daargelaten). En mooi dat we nu al de nieuwe generatie van Nederlandse kleermakers in het vizier hebben!
Laatst bewerkt op: 16 april 2009 - 14:59:03 door Velponi

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #109 Gepost op: 16 april 2009 - 14:57:14
Je hebt gelijk,Velponi. :mrgreen:

Gaja

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #110 Gepost op: 16 april 2009 - 14:58:14
Jaja, zo kan die wel weer Gaja. :?

Sorry,  Velponi. :oops:
Helpt het als ik zeg dat ik ondanks al dat gedoe stinkend jaloers ben op je pak? (is overigens écht waar).  :roll:

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #111 Gepost op: 16 april 2009 - 15:01:06
Ja, dat helpt wel.

Dantès

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #112 Gepost op: 16 april 2009 - 16:43:27
Is jouw kleermaker niet dezelfde als die van T4Phage (o.i.d.), Velponi?

Paul Verschragen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #113 Gepost op: 16 april 2009 - 18:27:16
Beste Velponi,

het is mij zeker niet te doen geweest om het maatwerk dat je droeg af te kraken. Ben helaas wel een precieze vakidioot en inderdaad je pak zit al beter dan bij menig ander.
Ik begrijp ook van je dat dit het eerste maatwerk is van je kleermaker en dan kunnen dat soort foutjes erin zitten.
In mijn kleermakerij spreek ik altijd met de klant af het pak enige tijd te dragen en dan na ongeveer twee maanden
neem ik samen met de klant het pak door en kijk wat er wel of niet nog veranderd dient te worden.

Je kleermaker zou in staat moeten zijn het pak eventueel naar jou wens alsnog te veranderen.Als je zegt dat het pak toch de kast in gaat zou ik het toch nog overwegen het mmet de klermaker door te spreken. zegt hij aan het huidige pak niets te kunnen doen kan je het alsnog laten. Maar in ieder geval weet hij wel waar hij met het tweede pak op moet letten om de volledige perfectie te bereiken.

Je bent ook van harte welkom om met mij van gedachten te wisselen voordat je weer naar je kleermaker gaat , om je tweede pak perfect te krijgen.

Ik doe dit namelijk niet om andermans werk af te katten.

Paul Verschragen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #114 Gepost op: 16 april 2009 - 18:35:52
De dame met paardestaart is Wasso Alblas ,met haar werk ik samen op het gebied van de damesconfectie en maatkleding. Haar merken zijn Unici  voor de confectie  en Donna Vestiti voor het dames maatwerk.

Misschien is het volgende voor jullie gades interessant, op 20 mei volgt er voor de dames een seminar over kleurgebruik. Laat mij maar weten of er bij de heren interesse zou zijn om dat op termijn ook eens voor heren te doen. 

Narcissus

• Gebruiker
  • As English as egg and bacon.
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #115 Gepost op: 16 april 2009 - 19:31:28
Interessant, Paul. Ik heb in mijn jonge jaren, om het maar even zo te zeggen, al een kleurcursus mogen volgen bij een docente van de middelbare school. Daar is breed genomen niet al te veel van over gebleven. Weet wel dat het zeer aanstekelijk kan zijn om mensen bewust met kleuren om te laten gaan, en er ook achter te komen welke kleur(en) bij henzelf juist goed en juist totaal niet passen.

Groet!
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

I love the level of bravery. It's bold, it's fuck you, it's art.

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #116 Gepost op: 16 april 2009 - 21:14:08
Is jouw kleermaker niet dezelfde als die van T4Phage (o.i.d.), Velponi?

Klopt, al 'gebruikt' hij er meer en ik maar één tot nu toe.

Dantès

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #117 Gepost op: 17 april 2009 - 21:45:56
Het lijkt me wel zo gepast, inmiddels, dat de zelfbenoemde 'mastertailor' hier eens wat foto's van eigen werk plaatst.

Gaja

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #118 Gepost op: 18 april 2009 - 00:52:14
Je had ook naar het seminar kunnen komen

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #119 Gepost op: 18 april 2009 - 01:11:39
Het lijkt me wel zo gepast, inmiddels, dat de zelfbenoemde 'mastertailor' hier eens wat foto's van eigen werk plaatst.

Omdat je oprecht geïnteresseerd bent of omdat je er graag commentaar op wil hebben? Ik wil niet zeggen dat je geen commentaar mag hebben maar krijg soms de indruk dat je gewoon wat aan te merken wil hebben.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors