Auteur Topic: Broek strijken  (21550 keer gelezen)

DrJkll

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Broek strijken
Reactie #30 Gepost op: 19 april 2012 - 20:14:27
Laat ik eens een oude draad uit de sloot trekken.

Ik strijk mijn broeken nagenoeg iedere keer voor het dragen. Helaas heb ik geen geschikte strijkplank. Een normale strijkplank is absoluut geen optie. Momenteel gebruik ik een mouwplank (10 cm breed, die overigens ongeschikt is voor mijn shirt mouwen, te breed).
Het nadeel van deze plank is dat hij slechts 60cm lang is, dus kan ik slechts een halve pijp per keer strijken.

Zijn er SF'ers die dit handiger doen, of welke een goede strijkplank kent?

Het gaat om chino broeken e.d. 

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #31 Gepost op: 19 april 2012 - 20:46:29
Waarom is een normale strijkplank geen optie?

DrJkll

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #32 Gepost op: 19 april 2012 - 20:50:53
Daarmee krijg je altijd een vouw in de broek doordat de pijp plat ligt. Nu steek ik de mouwplank in de pijp en draai ik de broek na iedere baan die ik strijk waardoor er nergens een vouw ontstaat, dan valt de broek veel mooier tijdens het dragen.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #33 Gepost op: 19 april 2012 - 20:53:29
Op een normale plank kan je toch gewoon een pijp plat strijken, je hebt dan toch alleen een 'vouw' op de naden?

DrJkll

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #34 Gepost op: 19 april 2012 - 20:55:49
Die vouw wil ik dus graag voorkomen :)

patrique

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #35 Gepost op: 19 april 2012 - 21:07:36
Dat wordt lastig denk ik.

Je zou eens kunnen proberen om je broeken op een normale plank te strijken, maar de randjes niet mee te nemen. Dan heb je geen vouw, maar ook geen perfect gestreken broek. Ik weet niet wat jij belangrijker vind (en hoe ze uit de wasmachine komen. Even uitslaan voor het drogen betekent bij mijn chino's meestal vrijwel geen stijken noodzakelijk)

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #36 Gepost op: 19 april 2012 - 21:14:14
Dat is toch ook niet echt een vouw, op de naden?

DrJkll

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #37 Gepost op: 20 april 2012 - 02:19:38
Misschien ben ik erg precies met het strijken van mijn broeken, maar met de 10 cm brede mouwplank gaat her perfect, afgezien van de halve broekspijp per keer.

Is er een adres waar ik een MtM strijkplank kan laten vervaardigen??  :)

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #38 Gepost op: 21 april 2012 - 00:11:04
Gewoon een houtenplaat bij de bouwmarkt kopen en dan zelf opmaat maken.En daarna op het onderstel monteren dat moet elke stijlformer wel kunnen.

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #39 Gepost op: 21 april 2012 - 08:51:49
Waarom wil je geen vouw?
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

DrJkll

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #40 Gepost op: 22 april 2012 - 12:57:21
Gewoon een houtenplaat bij de bouwmarkt kopen en dan zelf opmaat maken.En daarna op het onderstel monteren dat moet elke stijlformer wel kunnen.

Heb ik ook over nagedacht, maar dan zal ik ook een hoes op maat moeten maken, dat lijkt me een erg uitgebreid project worden. Maar misschien als ik deze zomer nog geen plank heb en geinspireerd raak zal ik het nogmaals overwegen.

Waarom wil je geen vouw?

Het neigt een beetje naar OCD, maar ik wil dat mijn broek te allen tijde kreukel vrij is, kansloze onderneming natuurlijk  :D