Auteur Topic: Versace lijnen  (9196 keer gelezen)

Chillmeister

  • Gebruiker
  • Berichten: 462
    • Bekijk profiel
Versace lijnen
Gepost op: 23 december 2004 – 00:05:20
Mijn eerste pak heb ik 4 jaartjes geleden aangeschaft toen ik op vakantie was. Het was een klote dag en kwam toevallig een gianni versace outlet tegen. Heb toen een pak kunnen kopen met 75% korting (50% korting maar als je 3 artikelen kocht dan werd het 75 ipv 50).

Nou denk je vast omdat het versace is, dat het een pak is met toeters en bellen als je begrijpt wat ik bedoel (silver knopen enzo). Maar dat is het helemaal niet, er zit niks opvallends op. Het is een heel donker blauw pak, lijkt bijna zwart. Niks opvallends behalve dat hij mooi past.

Als ik binnenin naar de label kijk staat er 'gianni versace' en verder niks. Nou probeer ik die lijn te vinden op het net om er meer info over te vinden maar tot nu toe niks. De lijnen die ik wel gevonden heb zijn bijv. 'versus', 'gianni versace couture', 'versace classic', 'V2'.

Weet iemand toevallig wat meer info over de lijn t.o.v. van de andere die ik niet hierboven noem? en in wat voor kwaliteits klasse vergeleken andere merken (zoals Canali, Zegna, Corneliani of zelfs Boss). Zou graag willen weten in wat voor klasse het zit want zou zelf geen idee hebben.

Ik weet dat deze forum zich meer bezig houd met de klassieke merken zoals Brioni of Borelli. Maar ik dacht als iemand het weet zijn jullie het wel

Huey

  • Gast
Versace lijnen
Reactie #1 Gepost op: 23 december 2004 – 00:10:14
De goedkopere designer label pakken zijn vaak plakpakken. Als je dan naar de echt dure designer pakken gaat wordt de echte productie vaak uit besteed aan bedrijven als Nervesa, Corneliani of Isaia. Ik geloof dat RLPL door de laatste gemaakt wordt. Deze pakken zijn niet geplakt.

Als je een pak bij zo'n atelier zelf koopt betaal je over het algemeen veel minder voor dezelde kwaliteit. Wat je echter wel mist is het design van bijv. Armani of Versace.

Als je even kijkt of het een plakpak is, dan kunnen we verder zoeken. Want volgens mij is V2 of Versus de nieuwe plakpakken lijn terwijl Couture de hoogwaardige pakken zijn.

Chillmeister

  • Gebruiker
  • Berichten: 462
    • Bekijk profiel
Versace lijnen
Reactie #2 Gepost op: 23 december 2004 – 00:14:31
hoe zie/voel je dat het een plakpak is zonder dat ik hem sloop?

Vodka

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.230
    • Bekijk profiel
Versace lijnen
Reactie #3 Gepost op: 23 december 2004 – 00:15:20
Versus is de frivolle lijn van Versace. Voornamelijk gericht op een wat jongere doelgroep, dus erg trendy (beetje vergelijkbaar met Prada -> Miu Miu). Versace Jeans Couture is zwaar fout :lol:

Voor de rest sluit ik me aan bij Heuy. Dit geldt overigens voor bijna elke designer.
Sailing, an expensive way to travel for free"

Huey

  • Gast
Versace lijnen
Reactie #4 Gepost op: 23 december 2004 – 00:16:12
Citaat van: "Chillmeister"

hoe zie/voel je dat het een plakpak is zonder dat ik hem sloop?


Pak de voorkant van je jasje maar eens aan beide kanten beet. Dan bedoel ik dus van binnen en van buiten de stof tussen wijsvinger en duim nemen. Dan voorzichtig trekken. Hoor je iets 'kraken' dan trek je wat lijm los. Dan ophouden ;)

Het kan geen kwaad hoor, zolang je het maar niet helemaal uit elkaar scheurt.

Vodka

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.230
    • Bekijk profiel
Versace lijnen
Reactie #5 Gepost op: 23 december 2004 – 00:16:14
Citaat van: "Chillmeister"
hoe zie/voel je dat het een plakpak is zonder dat ik hem sloop?


http://www.stijlforum.nl/viewtopic.php?t=51&highlight=plakpak
Sailing, an expensive way to travel for free"

Chillmeister

  • Gebruiker
  • Berichten: 462
    • Bekijk profiel
Versace lijnen
Reactie #6 Gepost op: 23 december 2004 – 00:16:52
Citaat van: "Vodka"
Versus is de frivolle lijn van Versace. Voornamelijk gericht op een wat jongere doelgroep, dus erg trendy (beetje vergelijkbaar met Prada -> Miu Miu). Versace Jeans Couture is zwaar fout :lol:

Voor de rest sluit ik me aan bij Heuy. Dit geldt overigens voor bijna elke designer.


de lijn die genoemd staat op het pak kan ik dus nergens terug vinden op het net. em idd Jeans couture is het meest foute wat ik ooit heb gezien

Vodka

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.230
    • Bekijk profiel
Versace lijnen
Reactie #7 Gepost op: 23 december 2004 – 00:18:43
Citaat van: "Chillmeister"
Citaat van: "Vodka"
Versus is de frivolle lijn van Versace. Voornamelijk gericht op een wat jongere doelgroep, dus erg trendy (beetje vergelijkbaar met Prada -> Miu Miu). Versace Jeans Couture is zwaar fout :lol:

Voor de rest sluit ik me aan bij Heuy. Dit geldt overigens voor bijna elke designer.


de lijn die genoemd staat op het pak kan ik dus nergens terug vinden op het net. em idd Jeans couture is het meest foute wat ik ooit heb gezien


Ik denk dat je gewoon de basis lijn hebt van pakken. Vergelijkbaar met Hugo Boss denk ik zelf.
Sailing, an expensive way to travel for free"

Chillmeister

  • Gebruiker
  • Berichten: 462
    • Bekijk profiel
Versace lijnen
Reactie #8 Gepost op: 23 december 2004 – 00:25:45
nou dan weet ik meteen wat fused is, want dat is het. en ik lees hierboven dat het op hetzelfde niveau als boss is. Nou dan ben ik in ieder geval blij dat hij een veel betere pasvorm heeft dan dat duitse merk.

Huey

  • Gast
Versace lijnen
Reactie #9 Gepost op: 23 december 2004 – 00:26:55
Fused is dus gelijmd, oftewel een plakpak :)

Chillmeister

  • Gebruiker
  • Berichten: 462
    • Bekijk profiel
Versace lijnen
Reactie #10 Gepost op: 23 december 2004 – 00:32:07
weet tevens de prijs nog. hij ongeveer 250 euro ipv 1000. maar bedankt voor alle info tot nu toe.
Zou toch over een paar jaar een maatpak willen kopen. :)

Huey

  • Gast
Versace lijnen
Reactie #11 Gepost op: 23 december 2004 – 00:35:14
Citaat van: "Chillmeister"
weet tevens de prijs nog. hij ongeveer 250 euro ipv 1000. maar bedankt voor alle info tot nu toe.
Zou toch over een paar jaar een maatpak willen kopen. :)


Goede prijs :)

Als de pasvorm goed is staat hij ook mooi tenminste. Dat hoop ik iig ;) Voor je volgende pak zou je in de gaten kunnen houden dat je er een koopt met een canvas ipv geplakt.

Dan zou je kunnen kiezen voor een huismerkpak van een goede herenmodezaak. Dan heb je alleen de naam niet mee ;)

Chillmeister

  • Gebruiker
  • Berichten: 462
    • Bekijk profiel
Versace lijnen
Reactie #12 Gepost op: 23 december 2004 – 00:41:13
heb ik al gedaan, deels. mijn nieuwe pak heb ik bij oger gekocht (de instap DFS lijn) en die was deels handgemaakt volgens de verkoper. maar nog steeds plak werk neem ik aan, moest wel voor de prijs

Huey

  • Gast
Versace lijnen
Reactie #13 Gepost op: 23 december 2004 – 00:42:27
Citaat van: "Chillmeister"
heb ik al gedaan, deels. mijn nieuwe pak heb ik bij oger gekocht (de instap DFS lijn) en die was deels handgemaakt volgens de verkoper. maar nog steeds plak werk neem ik aan, moest wel voor de prijs


Och, je moet leren lopen voor je gaat rennen. Ik heb zelf ook alleen nog maar plakpakken hoor :) Maar mijn volgende wordt een handgemaakt maatpak.

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Versace lijnen
Reactie #14 Gepost op: 23 december 2004 – 00:56:42
Je weet nu iig waar op te letten bij een pak... en net wat Huey zegt, langzaamaan opbouwen is niks mee, integendeel.
Fashion can be bought. Style one must possess.