Auteur Topic: Wandelstokken  (10345 keer gelezen)

Retrogek

  • Gebruiker
  • Berichten: 113
    • Bekijk profiel
Wandelstokken
Gepost op: 01 januari 2009 – 02:00:14
Beste allen, allereerst een gelukkig en stijlvol 2009 toegewenst!!! Een nieuw jaar en gelijk een nieuw topic met een accessoire die even ter bespreking kwam bij een paar topics, maar nog geen eigen topic had. Dat terwijl dit verlengstuk van de gentleman wel een eigen topic verdient. Bij deze open ik dan ook de topic met een paar fotootjes van een wandelstok die ik al een half jaar in mijn bezit heb. Kom maar op met de adresjes en foto's zou ik zeggen!







Ben geboren in het verkeerde tijdperk... (zucht).

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Re: Wandelstokken
Reactie #1 Gepost op: 01 januari 2009 – 02:07:55
Mooi assecoire!!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

Mr.Barry

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.422
    • Bekijk profiel
Re: Wandelstokken
Reactie #2 Gepost op: 23 juni 2010 – 02:28:00
Ik zag laatst een winkel in Brussel welke slechts wandelstokken verkocht: Daniel Traube, Rue de Rollebeek.

HGW

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.026
    • Bekijk profiel
Re: Wandelstokken
Reactie #3 Gepost op: 23 juni 2010 – 08:31:07
Wat een gaaf ding, wel echt retro. Ik had dit topic nog niet eerder gezien, wat waarschijnlijk mijn volgende vraag wel beantwoord.

Zijn er mensen op het forum die met een wandel stok lopen ? Indien ik me goed herinner ben jij nog vrij jong, Retro, loop jij wel eens met die stok ?
if i stop lying i just disappoint you

Agent 327

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.544
    • Bekijk profiel
Re: Wandelstokken
Reactie #4 Gepost op: 23 juni 2010 – 09:49:26
Met een stok lopen zou mij de eerstekomende 40 jaar te ver gaan. En dan wil ik er eentje met een degen erin! :)
There are two ways to get enough. One is to continue to accumulate more and more. The other is to desire less.” ― G.K. Chesterton

HGW

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.026
    • Bekijk profiel
Re: Wandelstokken
Reactie #5 Gepost op: 23 juni 2010 – 10:09:53
Met een stok lopen zou mij de eerstekomende 40 jaar te ver gaan. En dan wil ik er eentje met een degen erin! :)

Dat heb ik dus ook.
if i stop lying i just disappoint you

Charlie

  • Gast
Re: Wandelstokken
Reactie #6 Gepost op: 23 juni 2010 – 11:46:09
Bovenstaande wandelstok lijkt net uit een speelgoedwinkel te komen. Vroeger was een wandelstok nog vrij gangbaar voor het dagelijks gebruik. Tegenwoordig zie je het jammer genoeg niet eens meer in combinatie met een avondtoilet.

Ikzelf gebruik alleen een lange variant van een wandelstok wanneer ik in heuvelachtig gebied wandel. Ik heb mijn wandelstok destijds bij een klein zaakje in Arundel gekocht. Voor dagelijks gebruik zou ik het niet aanraden, je loopt dan een beetje voor gek. Tenzij je natuurlijk moeite hebt met lopen, kies dan in ieder geval voor een stijlvolle wandelstok en niet voor zo'n ijzeren steunpaal die je tegenwoordig wel eens ziet.

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.698
    • Bekijk profiel
Re: Wandelstokken
Reactie #7 Gepost op: 23 juni 2010 – 11:51:06
WTF moet je met een wandelstok als je zestien bent? :roll:

Charlie

  • Gast
Re: Wandelstokken
Reactie #8 Gepost op: 23 juni 2010 – 11:55:47
Zestien? Laatste keer dat ik gekeken had begon de eerste letter van mijn leeftijd met een 2...

Dank voor het compliment, ik heb gewoon een babyface. 8)

Clay

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 6.359
    • Bekijk profiel
Re: Wandelstokken
Reactie #9 Gepost op: 23 juni 2010 – 12:01:45

Ikzelf gebruik alleen een lange variant van een wandelstok wanneer ik in heuvelachtig gebied wandel.




Ach

  • Gebruiker
  • Berichten: 88
    • Bekijk profiel
Re: Wandelstokken
Reactie #10 Gepost op: 23 juni 2010 – 12:39:25
Met een wandelstok ben je in onze burgermaatschappij toch niet meer serieus te nemen. Ook die hoed erbij in het bovenste plaatje, ik hoop dat de arbeiders nog steeds hun pet afnemen dezer dagen...

Charlie

  • Gast
Re: Wandelstokken
Reactie #11 Gepost op: 23 juni 2010 – 13:33:08
Jullie zeuren wel dat het onderhand in ieder topic over Z.K.H. de Prins van Wales gaat, maar jullie dragen daar toch zelf aan bij. Ik heb al een eigen topic geopend en toch blijft het terugkomen. Leuk voor mij, maar niet altijd even leuk voor overige gebruikers.

Clay

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 6.359
    • Bekijk profiel
Re: Wandelstokken
Reactie #12 Gepost op: 23 juni 2010 – 13:42:43
Jullie zeuren wel dat het onderhand in ieder topic over Z.K.H. de Prins van Wales gaat, maar jullie dragen daar toch zelf aan bij. Ik heb al een eigen topic geopend en toch blijft het terugkomen. Leuk voor mij, maar niet altijd even leuk voor overige gebruikers.
Van Retrogek vind ik het wel grappig, die dost zich helemaal uit in jaren '30 stijl en daar hoort zo'n stok blijkbaar bij. Voor een (oudere) heer die lastig ter been is geloof ik ook best dat hij baat heeft bij een wandelstok.

Een wandelstok bij een 20-jarige vind ik nou niet echt iets om serieus te nemen. Bij het hiken in de Alpen of zoiets zullen misschien wat mensen een stok bij zich hebben, maar in Nederland heb je alleen maar een paar heuvels in Limburg en daar ga je toch echt niet met een stok lopen zeulen iedere keer dat je een wandelingetje maakt..

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: Wandelstokken
Reactie #13 Gepost op: 23 juni 2010 – 14:14:22
Eerlijk is eerlijk, Charlie heeft het niet over heuvels in Limburg maar over een heuvelachtig gebied. Ik hoop natuurlijk van harte dat het dan hier gaat om Oostenrijk, Zwitserland of in ieder geval een gebied waar je zo'n ding kan rechtvaardigen als gezonde 20-jarige student.

Aan de andere kant heeft hij hem gekocht in Arundel. Volgens Google ligt dat in Sussex en mij is wel bekend dat Sussex nou niet bepaald onherbergzaam is.

Clay

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 6.359
    • Bekijk profiel
Re: Wandelstokken
Reactie #14 Gepost op: 23 juni 2010 – 14:26:26
Eerlijk is eerlijk, Charlie heeft het niet over heuvels in Limburg maar over een heuvelachtig gebied.

Hij noemt niet een specifieke regio waar hij een stok nodig zou hebben om zich voort te bewegen, heuvelachtig is een ruim begrip..