Auteur Topic: Brioni's mode academie  (5852 keer gelezen)

TheGuyisBack

  • Gebruiker
  • Berichten: 26
    • Bekijk profiel
Brioni's mode academie
Gepost op: 16 december 2008 – 03:30:20


Met deze enige foto moeten jullie het doen.
Laatst bewerkt op: 17 december 2008 – 02:56:03 door Daedalus

TheGuyisBack

  • Gebruiker
  • Berichten: 26
    • Bekijk profiel
Re: Brioni's mode academie (foto)
Reactie #1 Gepost op: 16 december 2008 – 03:31:27
Dit zijn trouwens de jongsten van deze speciale modevakschool.

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
Re: Brioni's mode academie (foto)
Reactie #2 Gepost op: 16 december 2008 – 14:23:11
(...)
 One of the most pressing and enduring problems confronting the company was finding qualified tailors to make Brioni garments. Finding highly skilled tailors was a daunting challenge for other prestigious apparel firms, but Brioni was one of only a few companies that tried to take the matter in its own hands. In 1978, the company opened what would become one of Italy's most highly respected tailoring schools. The school, located in the central Italian region of Abruzzo, offered a four-year program, producing a pool of tailors that helped Brioni avoid, for the most part, skilled labor shortages.
(...)

Dit zijn trouwens de jongsten van deze speciale modevakschool.

Klinkt interessant, kun je er iets meer over vertellen?
cyka blyat

TheGuyisBack

  • Gebruiker
  • Berichten: 26
    • Bekijk profiel
Re: Brioni's mode academie
Reactie #3 Gepost op: 17 december 2008 – 01:06:44
Niet echt..
Ze trekken de jongste talenten aan na de high school. Het is voor velen een droom om een topontwerper te worden in Italie.

Wat wel een element is in dat wereldje is dat ze de keuze hebben uit de beste modestudenten. De toekomst van Brioni? Dat zit wel goed. Ze hebben zelfs plannen uit te breiden in India waar ze al een exclusieve store hebben in de hoofdstad.
Laatst bewerkt op: 17 december 2008 – 01:17:13 door TheGuyisBack

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
Re: Brioni's mode academie
Reactie #4 Gepost op: 17 december 2008 – 02:57:47
Niet echt..
Ze trekken de jongste talenten aan na de high school. Het is voor velen een droom om een topontwerper te worden in Italie.
(...)

Een beetje hetzelfde idee als bij Anderson&Sheppard? Sinds Alexander McQueen daar ooit zijn carriθre begonnen is melden zich daar ook veel zelfverklaarde modetalenten.
cyka blyat

TheGuyisBack

  • Gebruiker
  • Berichten: 26
    • Bekijk profiel
Re: Brioni's mode academie
Reactie #5 Gepost op: 17 december 2008 – 04:57:40
Ik heb helaas geen verstand van Savile Row maar het gaat daar erg slecht heb ik gehoord.

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
Re: Brioni's mode academie
Reactie #6 Gepost op: 17 december 2008 – 15:49:22
Ik heb helaas geen verstand van Savile Row maar het gaat daar erg slecht heb ik gehoord.

Naast jongens en meisjes die in de leer kunnen bij een bedrijf, is daar nu ook een soort tailoring school van de SR bespoke association: http://www.savilerowbespoke.com/About_Us/Training_Schemes/

Ik had eigenlijk het idee dat de hernieuwde aandacht weer voor meer omzet zorgt op SR. Of valt dit heel erg tegen? Of zijn het alleen de jonge 'hippe' nieuwe Britten die hogere omzetten genereren ?
Laatst bewerkt op: 17 december 2008 – 15:51:36 door Daedalus
cyka blyat

TheGuyisBack

  • Gebruiker
  • Berichten: 26
    • Bekijk profiel
Re: Brioni's mode academie
Reactie #7 Gepost op: 17 december 2008 – 17:06:06
Jonge vermogende Britten gaan steeds meer voor Ready to Wear. Bespoke is a thing of the past.

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
Re: Brioni's mode academie
Reactie #8 Gepost op: 17 december 2008 – 17:07:40
Jonge vermogende Britten gaan steeds meer voor Ready to Wear. Bespoke is a thing of the past.

Mmm, ik doelde met 'de nieuwe Britten' meer op Paul Smith, Boateng, Richard James, dat werk. Maar die verkopen idd ook erg veel Off the Peg.
Laatst bewerkt op: 17 december 2008 – 17:19:39 door Daedalus
cyka blyat

TheGuyisBack

  • Gebruiker
  • Berichten: 26
    • Bekijk profiel
Re: Brioni's mode academie
Reactie #9 Gepost op: 17 december 2008 – 18:54:51
Boateng (Savile) bespoke lijkt me zelf wel interessant. Die man heeft karakter en ziet er altijd top uit. Vanaf 3000 pounds kan je al bespoke gaan bij hem.

paulbrussel

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.499
    • Bekijk profiel
Re: Brioni's mode academie
Reactie #10 Gepost op: 17 december 2008 – 18:58:52
Boateng (Savile) bespoke lijkt me zelf wel interessant. Die man heeft karakter en ziet er altijd top uit. Vanaf 3000 pounds kan je al bespoke gaan bij hem.
Dat laatste wordt dan interessant met de lage £.

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
Re: Brioni's mode academie
Reactie #11 Gepost op: 17 december 2008 – 19:06:26
Boateng (Savile) bespoke lijkt me zelf wel interessant. Die man heeft karakter en ziet er altijd top uit. Vanaf 3000 pounds kan je al bespoke gaan bij hem.

Ik meen me te herinneren dat Boateng dringend kleermakers nodig heeft voor zijn bespoke operation (gezien in de recente BBC serie over The Row). Zijn marketing en ontwerpfilosofie/huisstijl is inderdaad erg onderscheidend en spreekt ook vele bekendheden aan. Zou dat de doorslaggenvende reden zijn voor zijn (verkoop)succes?
cyka blyat

TheGuyisBack

  • Gebruiker
  • Berichten: 26
    • Bekijk profiel
Re: Brioni's mode academie
Reactie #12 Gepost op: 18 december 2008 – 04:50:23
Dat laatste wordt dan interessant met de lage £.

Idd. ik heb geinformeerd: ongeveer 2500 op dit moment.

TheGuyisBack

  • Gebruiker
  • Berichten: 26
    • Bekijk profiel
Re: Brioni's mode academie
Reactie #13 Gepost op: 18 december 2008 – 04:52:31

Ik meen me te herinneren dat Boateng dringend kleermakers nodig heeft voor zijn bespoke operation (gezien in de recente BBC serie over The Row). Zijn marketing en ontwerpfilosofie/huisstijl is inderdaad erg onderscheidend en spreekt ook vele bekendheden aan. Zou dat de doorslaggenvende reden zijn voor zijn (verkoop)succes?

Ik denk z'n stijl. Verder is het ook gewoon een celebrity. Neem eens een kijkje op z'n website. Hele gave designs, erg slim fit in levende kleuren.


Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
Re: Brioni's mode academie
Reactie #14 Gepost op: 11 januari 2009 – 21:44:00
cyka blyat