Auteur Topic: Los zomerjasje  (41088 keer gelezen)

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
Los zomerjasje
Gepost op: 15 december 2008 – 16:22:42






Dit vind ik een prachtig voorbeeld van een zomers DB odd jacket, een 6x3 knopenconfiguratie, en toch doet het geheel niet 'militaristisch' aan.

Do you have any favorites?
Laatst bewerkt op: 15 december 2008 – 16:38:55 door Daedalus
cyka blyat

J

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.888
    • Bekijk profiel
Re: Los zomerjasje
Reactie #1 Gepost op: 15 december 2008 – 17:00:32
Al weer zin in de zomer, Daedalus? ;)



Een echt zomers jasje vind ik dit exemplaar van Menco Nieuwenhuis (foto geleend van zijn weblog). Misschien niet zo geschikt om vaak te dragen ('Daar heb je die seersuckerjongen weer'), maar wel erg gaaf.

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
Re: Los zomerjasje
Reactie #2 Gepost op: 15 december 2008 – 17:20:12
Al weer zin in de zomer, Daedalus? ;)



Een echt zomers jasje vind ik dit exemplaar van Menco Nieuwenhuis (foto geleend van zijn weblog). Misschien niet zo geschikt om vaak te dragen ('Daar heb je die seersuckerjongen weer'), maar wel erg gaaf.

Seersucker pak scoren voor de zomer, Jesper?



Opteer voor de DB versie.  :-D

Citaat van: Weetje
The name "seersucker" comes to us from the Hindi sirsaker, derived from the Persian shiroshakar or shroshakar, meaning "milk and sugar". The word shakar, meaning sugar, comes from the Sanskrit arkar, while the shr is Persian for milk. The term is a figurative one, referring to the different textures — smooth and rough,— just as how smooth milk and rough sugar have different texture.


PS. Ik vind het onderstaande jasje ook erg intrigerend:

Casual DB, Florence



Ik vind het jasje absoluut wat hebben maar die flapuit-boordpunten doen het niet voor mij.

En nou niet allemaal 'sprezzatura' oid roepen he. :P
Laatst bewerkt op: 15 december 2008 – 17:27:19 door Daedalus
cyka blyat

J

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.888
    • Bekijk profiel
Re: Los zomerjasje
Reactie #3 Gepost op: 15 december 2008 – 17:43:07
Een pak niet*, Daedalus, maar een los jasje lijkt me wel wat. Double-breasted, ook bij losse jasjes, vind ik steeds mooier worden. Misschien volg ik jou daarin wel door ook zo'n jasje te kopen.

*) Dress for the occasion: bij de meeste gelegenheden waarbij ik in pak ga, gaat men vrij conservatief gekleed; dat zou betekenen dat ik zo'n heel pak nauwelijks zal dragen.

maboc

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.448
    • Bekijk profiel
Re: Los zomerjasje
Reactie #4 Gepost op: 15 december 2008 – 19:01:00
Citaat van: D
Plaatje (bovenste knoop dicht)
Plaatje (middelste knoop dicht)
Plaatje (geen knopen dicht)

Dit vind ik een prachtig voorbeeld van een zomers DB odd jacket, een 6x3 knopenconfiguratie, en toch doet het geheel niet 'militaristisch' aan.

Do you have any favorites?

Wat ik wel aardig vind, is dat hij verder lak heeft aan conventies etc. Hij draagt het jasje zoals 't 'm uitkomt, en dat siert 'm.
Niets zo veranderlijk als de mens

dech

  • Gebruiker
  • Berichten: 140
    • Bekijk profiel
Re: Los zomerjasje
Reactie #5 Gepost op: 15 december 2008 – 19:06:56
Ik vind de combinaties van alle bovenstaande fotos in ieder geval geen gezicht.

Ik vind het jasje overigens erg formeel lijken terwijl de heer zelf er erg informeel bijloopt wat geen mooi contract oplevert.

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
Re: Los zomerjasje
Reactie #6 Gepost op: 21 december 2008 – 21:30:36
Een pak niet*, Daedalus, maar een los jasje lijkt me wel wat. Double-breasted, ook bij losse jasjes, vind ik steeds mooier worden. Misschien volg ik jou daarin wel door ook zo'n jasje te kopen.

*) Dress for the occasion: bij de meeste gelegenheden waarbij ik in pak ga, gaat men vrij conservatief gekleed; dat zou betekenen dat ik zo'n heel pak nauwelijks zal dragen.

Mooie van seersucker, corduroy, flannel en katoen pakken is dat je de broek en het jasje los van elkaar kunt dragen.
cyka blyat

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
Re: Los zomerjasje
Reactie #7 Gepost op: 26 december 2008 – 19:49:16








Wat te denken van een denim DB jasje?  8)
cyka blyat

J

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.888
    • Bekijk profiel
Re: Los zomerjasje
Reactie #8 Gepost op: 26 december 2008 – 20:10:05
Wat te denken van een denim DB jasje?  8)

Afgaande op de beschrijving zou ik het niets vinden, maar blijkbaar kan een denim double-breasted jasje toch wel erg gaaf zijn. 8)

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
Re: Los zomerjasje
Reactie #9 Gepost op: 07 februari 2009 – 14:01:52

Foto van Voxsartoria per SF.net

Smakelijk voorbeeld van Oxxford Clothes.
cyka blyat

Mediaman

  • Gast
Re: Los zomerjasje
Reactie #10 Gepost op: 28 maart 2009 – 22:00:08
Heren,

In de serie 'Trust Me' draagt een van de hoofdpersonages een zeer casual jasje in een vrij korte fit en ik wil er een hebben voor de zomer! Aan de stof te zien is het katoen. Iemand enig idee wie zoiets dergelijks verkoopt en tegen welke prijs?





Laatst bewerkt op: 28 maart 2009 – 22:07:43 door Mediaman

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.698
    • Bekijk profiel
Re: Los zomerjasje
Reactie #11 Gepost op: 29 maart 2009 – 01:55:07
Niet om 't een of ander, maar het lijkt een beetje H&M @ 45 Euro.

Heb ook nog zo'n stofjap voor de vrijdag.  :wink:

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.378
    • Bekijk profiel
Re: Los zomerjasje
Reactie #12 Gepost op: 29 maart 2009 – 09:13:06
 :mrgreen:

Mediaman

  • Gast
Re: Los zomerjasje
Reactie #13 Gepost op: 29 maart 2009 – 11:00:18
Ik had de reactie uiteraard wel verwacht, all-stars, spijkerbroek, t-shirt, jasje, ik hoef niet altijd het heertje te zijn. Je maakt de grap over H&M, maar je zou zomaar eens gelijk kunnen hebben voor deze stofjap.

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.698
    • Bekijk profiel
Re: Los zomerjasje
Reactie #14 Gepost op: 29 maart 2009 – 11:33:13
En het echt grappige is, dat ik serieus twee van dit soort jasjes heb. Inderdaad van H&M in die prijscategorie. Wat wel leuk is, is dat de pasvorm erg goed is en het verder gewoon ongevoerd katoen is. Ik heb een witte en een legergroene stofjap. :mrgreen: Ook voor de combinatie die jij omschrijft, :-) alleen ik draag ze echt bijna nooit meer.