Auteur Topic: [Tilburg] T Be Dressed  (4843 keer gelezen)

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
[Tilburg] T Be Dressed
Gepost op: 20 november 2008 – 19:21:31
Onlangs liep ik uit een niet nader te noemen advocaten kantoor in Tilburg richting mijn vriendin en kwam door de winkelstraten van Tilburg. Hier liep ik langs een klein ateliertje dat een keurig pasvorm jasje uit had gestald. Ik liep naar binnen en zag een mooi ogend winkeltje. De keurig geklede heer die mij gelijk verwelkomde kon mij keurig vertellen hoe hij de maatpakken mat, welke stoffen hij kon bestellen en waar hij de pakken liet maken.

De man verkocht o.a. stoffen van Holland & Sherry en Zegna. De prijzen van de Holland & Sherry pakken, wat ik het mooiste huis vind, begonnen zo bij de 950 euro. Een maathemd van katoen was 120 euro en een maathemd van linnen 130 euro. Dit een klein beetje ter illustratie.

Wat mij enigsinds tegenviel was dat het atelier waar de pakken werden gemaakt in Tsjechie lag. Maar ik ben stiekem toch wel benieuwd naar de kwaliteit van dergelijke pakken. Vanzelf sprekend zal ik nader verslag doen als ik iets durf te bestellen.

http://www.tbedressed.nl/
-Fix spellvaudt
Laatst bewerkt op: 20 november 2008 – 19:41:28 door MMorley

Stromen

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.879
    • Bekijk profiel
Re: [Tilburg] T Be Dressed
Reactie #1 Gepost op: 20 november 2008 – 20:51:22
Klinkt bekend. Klinkt als Tailors en Co, die ook in Tilburg zit. Of eigenlijk zat, want ik zie die vestiging niet meer op hun site staan. Het Tjechische atelier (waarschijnlijk OP Provkfhhgintfnhsjhdknogwat, eigendom van Bernhardt) is ook bekend, daar maken meerdere bekende en minder bekende winkels in Nederland gebruik van.



Clay

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 6.349
    • Bekijk profiel
Re: [Tilburg] T Be Dressed
Reactie #2 Gepost op: 20 november 2008 – 21:26:06
Klinkt bekend. Klinkt als Tailors en Co, die ook in Tilburg zit. Of eigenlijk zat, want ik zie die vestiging niet meer op hun site staan. Het Tjechische atelier (waarschijnlijk OP Provkfhhgintfnhsjhdknogwat, eigendom van Bernhardt) is ook bekend, daar maken meerdere bekende en minder bekende winkels in Nederland gebruik van.


Zitten in hetzelfde pand waar Tailor&Co zat.

Fiets er paar keer per week langs, maar nooit binnen geweest.

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: [Tilburg] T Be Dressed
Reactie #3 Gepost op: 20 november 2008 – 21:34:45
Is het dan niet gewoon hetzelfde, eventueel na faillissement?
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: [Tilburg] T Be Dressed
Reactie #4 Gepost op: 21 november 2008 – 09:08:38
Dat verklaart de boel dan. Toen ik aan de praat was met de, vermoedelijke, eigenaar, kwam er een mevrouw van TNT langs met een pakket. Zij vroeg naar 'Tailors & Co' en de eigenaar sprong gelijk op met de boodschap 'Dat is snel'.

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: [Tilburg] T Be Dressed
Reactie #5 Gepost op: 21 november 2008 – 09:21:06
Ze zitten niet op hetzelfde adres maar klein onderzoek naar de registratiegegevens doet me wel vermoeden dat het dezelfde eigenaar is.

Tailors & Co topic
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Clay

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 6.349
    • Bekijk profiel
Re: [Tilburg] T Be Dressed
Reactie #6 Gepost op: 24 november 2008 – 12:56:33
Ze zitten niet op hetzelfde adres maar klein onderzoek naar de registratiegegevens doet me wel vermoeden dat het dezelfde eigenaar is.

Tailors & Co topic

kan op de site van Tailors & Co niks meer vinden over een vestiging in Tilburg.

Van T be Dressed website:

Citaat
Tailors & Co. is niet meer in Tilburg. We willen de nieuwe naam moderner, meer trendy en meer behorende bij Tilburg. De nieuwe naam is:

 <plaatje>

Wat blijft het zelfde? Extra service, 100% aandacht én een uniek product verwacht onze doelgroep in een goede kledingzaak. De extra service wordt gegeven door de garantie op het product. De 100% aandacht krijgt u tijdens de zeer uitgebreide meetsessie. Het unieke product schuilt in de exacte maatgegevens van elke unieke klant, waardoor elke keer weer een schitterend product wordt geleverd.

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: [Tilburg] T Be Dressed
Reactie #7 Gepost op: 24 november 2008 – 13:53:40
Van de website van Tailors & Co:

Lijnmarkt 28
3511 KH Utrecht
[email protected]
Tel: 030 2342666
Fax: 030 2342676
Openingstijden
Maandag        13.00 - 18.00
Dinsdag         10.00 - 18.00
Woensdag      10.00 - 18.00
Donderdag     10.00 - 21.00
Vrijdag           10.00 - 18.00
Zaterdag        10.00 - 18.00
In de maand December zijn wij elke zondag geopend van 13.00 - 17.00
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: [Tilburg] T Be Dressed
Reactie #8 Gepost op: 27 januari 2009 – 17:50:32
Beste XXXX,

Bedankt voor de interesse in onze site en in ons bedrijf. Zoals je inderdaad op de website hebt kunnen zien laten wij pakken en overhemden maken voor dames en voor heren op maat gemaakt.

Onze bestellingen lopen via een Duits bedrijf wat de kleding laat vervaardigen in Tschechie. Tot op heden hebben wij daar hele goede ervaringen mee en de kwaliteit is zeer goed. Het meeste werk gebeurd ook hier wel machinaal.

Voor de shirts werken wij met stoffen van Bernhardt ( mijn leverancier ) die de stoffen inkoopt in Duitsland, Italië en Engeland.

Voor de kostuums werk ik met stoffen van o.a. Vitale Barberis, Loro Piana, Holland & Sherry, John Cooper en Ermenegildo Zegna. Deze stoffenhuizen bepalen voor een groot gedeelte ook de prijzen van de kostuums te beginnen bij € 498,00.

 De prijzen voor de shirts zijn:
Stoffen onder de 120 grams          € 119,00
Stoffen boven de 120 grams         € 139,00
Stoffen met elastan                     € 149,00
Stoffen met katoen/linnen            € 129,00
Stoffen van Sea Island Cotton       € 189,00

Deze prijzen zijn inclusief alle opties die je kiest als contraststof in de boord en manchet en eventueel uw initialen.

De levertijd is ca. 4 weken. Een overhemd betaal je geheel vooruit, bij meerdere hemden of bij kostuums volstaat een aanbetaling van de helft van het totaalbedrag.

Het staat je natuurlijk altijd vrij om even in de winkel binnen te lopen en de stoffen en mogelijkheden te bekijken. Ik vertrouw erop je hiermee naar tevredenheid te hebben geïnformeerd.

met vriendelijke groet,

Michèl van Zon

T Be Dressed
Willem 2 Straat 92
5038 BJ Tilburg
T  013 5812730
F  013 5812731
[email protected]
www.TBeDressed.nl

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: [Tilburg] T Be Dressed
Reactie #9 Gepost op: 27 januari 2009 – 17:52:19
Uit eindelijk wordt het dus hier gemaakt:
http://www.bernhardt-fashion.de/eng/index21.html

Stromen

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.879
    • Bekijk profiel
Re: [Tilburg] T Be Dressed
Reactie #10 Gepost op: 28 januari 2009 – 21:06:00
Een groot deel van alle winkels in Nederland die in dit segment opereert maakt hier gebruik van.

Wat me opvalt is de zinsnede "Een overhemd betaal je geheel vooruit,..."
Nou, ik dacht het niet. En bij mijn weten mag zo'n winkel maar 50% aanbetaling vragen. 


 

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: [Tilburg] T Be Dressed
Reactie #11 Gepost op: 28 januari 2009 – 21:25:10
Een groot deel van alle winkels in Nederland die in dit segment opereert maakt hier gebruik van.

Wat me opvalt is de zinsnede "Een overhemd betaal je geheel vooruit,..."
Nou, ik dacht het niet. En bij mijn weten mag zo'n winkel maar 50% aanbetaling vragen. 

Ik betaalde bij Menco eveneens het gehele deel vooraf. Voorzover ik weet is er geen wettelijke beperking tot 50% aanbetaling.

J

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.888
    • Bekijk profiel
Re: [Tilburg] T Be Dressed
Reactie #12 Gepost op: 28 januari 2009 – 21:50:05
Citaat van: art. 7:26 lid 2 BW
De betaling moet geschieden ten tijde en ter plaatse van de aflevering. Bij een consumentenkoop kan de koper tot vooruitbetaling van ten hoogste de helft van de koopprijs worden verplicht.

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: [Tilburg] T Be Dressed
Reactie #13 Gepost op: 28 januari 2009 – 22:20:49

Willem van K.

  • Berichten: 2
    • Bekijk profiel
Re: [Tilburg] T Be Dressed
Reactie #14 Gepost op: 31 januari 2009 – 20:17:32
Toevallig heb ik vorig jaar voor het eerst in Tilburg 2 maathemden uitgeprobeerd. Toen heette ze nog Tailors & Co., toevallig vertelde de eigenaar dat ie vanaf najaar 2008 onder eigen label verder gaat: T Be Dressed. Kwaliteit is overigens perfect en de pasvorm mooi getailleerd. Ik hoefde overigens maar de helft aan te betalen en dat lijkt me heel schappelijk. Ik ben uiterst tevreden over de maatkleding van T Be Dressed en ik wil niet anders meer!!