Auteur Topic: De cape  (36689 keer gelezen)

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Re: De cape
Reactie #30 Gepost op: 18 november 2008 – 22:33:46
Is het niet eerder simpelweg zo dat met het verdwijnen van het rokkostuum ook de cape is verdwenen?

Dat klinkt al een stuk aannemelijker.

paulbrussel

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.499
    • Bekijk profiel
Re: De cape
Reactie #31 Gepost op: 18 november 2008 – 22:43:30
Dat klinkt al een stuk aannemelijker.
Sinds het rokkostuum is vervangen door de (Amerikaanser) smoking, kon de cape vervangen worden door een overjas. Een normale overjas 'dekt' nooit de lengte van de rokpanden, vandaar de cape.

Storm

  • Gebruiker
  • Berichten: 422
    • Bekijk profiel
Re: De cape
Reactie #32 Gepost op: 19 november 2008 – 00:54:41
Het rokkostuum is helemaal niet verdwenen. Het wordt nog steeds voor bepaalde gelegenheden gedragen. Zij het natuurlijk altijd te weinig :lol: Eigenlijk hetzelfde met dinner jacket.

A trouser should hang from the shoulders, not from the waist.’
-Oscar Wilde-

paulbrussel

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.499
    • Bekijk profiel
Re: De cape
Reactie #33 Gepost op: 19 november 2008 – 01:09:33
Het rokkostuum is helemaal niet verdwenen.
Volgens mij wordt het buiten de corpora en de royals niet meer buiten gedragen (binnen nog wel door orkestleden).

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: De cape
Reactie #34 Gepost op: 19 november 2008 – 01:10:58
Ik heb het al eens eerder geuit, ik kan de manier waarop studenten 'n rokkostuum dragen meestal niet serieus nemen. Ik wil ze dan ook niet beschouwen als trouwe dragers ;-)
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Storm

  • Gebruiker
  • Berichten: 422
    • Bekijk profiel
Re: De cape
Reactie #35 Gepost op: 19 november 2008 – 01:38:23
Volgens mij wordt het buiten de corpora en de royals niet meer buiten gedragen (binnen nog wel door orkestleden).

Nou behoor ik tot een der groepen.
A trouser should hang from the shoulders, not from the waist.’
-Oscar Wilde-

paulbrussel

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.499
    • Bekijk profiel
Re: De cape
Reactie #36 Gepost op: 19 november 2008 – 02:11:50
Ik heb het al eens eerder geuit, ik kan de manier waarop studenten 'n rokkostuum dragen meestal niet serieus nemen.
Als hier eerder gemeld:ik schrok ook enórm laatst in Rotterdam!

paulbrussel

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.499
    • Bekijk profiel
Re: De cape
Reactie #37 Gepost op: 19 november 2008 – 02:12:21
Nou behoor ik tot een der groepen.
Wow: een muzikzant :-).

Storm

  • Gebruiker
  • Berichten: 422
    • Bekijk profiel
Re: De cape
Reactie #38 Gepost op: 19 november 2008 – 10:45:40
 :lol:
A trouser should hang from the shoulders, not from the waist.’
-Oscar Wilde-

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
Re: De cape
Reactie #39 Gepost op: 19 november 2008 – 16:03:48

zie ook: http://asuitablewardrobe.dynend.com/2008/11/wearing-untucked-scarf.html

Wat een koning! ... nou ja, bij wijze van. Maar zonder gekheid: blij dat er nog echte excentrieke Britten bestaan.

Citaat van: Will
Most readers will want to use this technique with an odd jacket rather than a Chitrali Cloak from the Pakistani tribal areas. Said cloak costs but £30 ($45), which is unusually good value for twelve yards of hand loomed lambs' wool, however the low cost is no doubt related to the 340 mile trip from Islamabad that's required to reach the town where they are made. Fortunately, the royal publicity means we can probably expect to find the garments in the J. Peterman catalog next season.

En zie ook:




W.B. Yeats & the Irish Drama.
As early as 1889 we see him and Maud Gonne in Dublin Museum scrutinizing the Whistlers:

“She has a dress that changes color as she moves; Yeats has a dark, romantic cloak about him. They pay no attention to the stir they are creating.”

Decades later. He strides through Dublin looking much like his engraved portrait on the Irish £20 banknote and still wearing the cloak, which has become a carapace of greatness.

Packets of bacon and copies of the Irish Times fall from the fingers of reverent onlookers. Respectful applause.

 
Men’s Irish Cloak (No. 4033), our own respectful copy of the knee-length original found just off St Stephens Green; for making your appearance at the Abbey Theatre or intimidating headwaiters into recollecting that of course Sir you booked the best table in the house.

Pure melton wool, great flow and drape. Satin lining. Handcrafted, aged pewter fleur-de-lis clasp. One size fits all.



cyka blyat

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
Re: De cape
Reactie #40 Gepost op: 19 november 2008 – 16:14:51


Thom Browne voor Brooks Brothers Black Fleece

Citaat van: Thom Browne
The new deal
"It's very rare in my own work when I almost literally reference something from the past, but for this collection, I did: F.D.R.'s cape, which Brooks Brothers made for him."
cyka blyat

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: De cape
Reactie #41 Gepost op: 19 november 2008 – 17:33:51
Van The Sartorialist:

If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Camiceria

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.914
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Re: De cape
Reactie #42 Gepost op: 19 november 2008 – 17:51:10
Volgens mij heeft Cami ooit eens overwogen een besproken cape te laten maken, maar daar uiteindelijk vanaf gezien. Hij is natuurlijk niet zo'n ijdeltuit.  :mrgreen:

Nou aan dat laatste heeft het niet gelegen, maar de kleermaker kon me helaas niet verder helpen dan aan de stof.

Wilde juist een wat 'sportievere' cape zoals hierboven; zware herringbone in navy met een witte bies.
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
Re: De cape
Reactie #43 Gepost op: 19 november 2008 – 17:59:55


King's Scholars op Eton (klik)]King's Scholars op Eton (klik) dragen een zwarte cape over hun schooluniform zodat ze op school als zodanig herkend worden.

Nou aan dat laatste heeft het niet gelegen, maar de kleermaker kon me helaas niet verder helpen dan aan de stof.

Wilde juist een wat 'sportievere' cape zoals hierboven; zware herringbone in navy met een witte bies.

Hier een voorbeeld van een sportieve cape van Thom Browne voor Brooks Brothers met een bies van astrakhan.

Laatst bewerkt op: 19 november 2008 – 18:03:31 door Daedalus
cyka blyat

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: De cape
Reactie #44 Gepost op: 19 november 2008 – 19:08:40
Ik vind vrijwel alle voorbeelden niet mooi, ik meen me te herinneren dat er ook capes waren welke iets meer structuur in de schouders hadden en daardoor een mooier silhouet. Meestal ook met opstaande boord.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors