Zi zijn afgeprijsd naar 365 euro (van 550)...ik vind ze schitterend (smaak)..
Ik heb me tevens ingelezen maar Danny (Schoenmaker?) heeft het over het nieuwe model is te verzolen (post uit 2005) dus ik neem aan dat hij te verzolen is.
Is Magnanni niet de mindere van Santoni (qua leder en bouwwijze) of is dat te kort door de bocht.
Ze zijn afgeprijsd omdat het een overgebleven model uit de collectie van twee jaar geleden is volgens mij. Dat gezegd hebbende vind ik het niet bepaald een koopje. Niks ten nadele van je smaak overigens, maar dit is wel een vrij modieuze schoen als je het mij vraagt, maar dan wel van een mode die toch echt geweest is. Als je daar geen bezwaren tegen hebt en het gewoon een mooie schoen vindt, moet je het niet laten. Aan de andere kant, als je er niet voor schuwt om zulke bedragen neer te leggen voor een paar schoenen en de tijd neemt om even rond te kijken, zal je zien dat er ook wat vlottere zwarte schoenen zijn van Santoni, maar bijvoorbeeld ook Borgioli en Magnanni, die de tand des tijds beter doorstaan. (Lees: zonder opanca). Crockett and Jones op de 348 leest heeft ook een wat scherpere leest die je misschien mooi vindt. Los hiervan zijn er nog zat andere opties, maar dit is even het eerste dat in me opkomt. Ik zou ook even bij Greve kijken, dat schijnt tegenwoordig de bomb te zijn.
(Wink@MM)Magnanni is het Spaanse antwoord op Santoni, goedoper, maakwijze niet beduidend slechter, maar materiaal, afwerkingsniveau en duurzaamheid wel minder dan van Santoni. Borgioli en Magnanni zijn voor minder dan die 365,- te vinden, Santoni tegen de full retail is een stuk duurder. C&J vanaf rond de 400,- E. maar via internet voordeliger te vinden. Ik zou nog even rondkijken!