Auteur Topic: Santoni  (1766267 keer gelezen)

maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Santoni
Reactie #5820 Gepost op: 27 augustus 2010 - 20:21:13
Jongens ik sta op het punt om mijn eerste paar Santoni's aan te schaffen maar heb even jullie hulp nodig voor wat betreft duurzaamheid.

Het model wat ik wil aanschaffen heeft namelijk een lederen zijstuk wat doorloopt aan de onderzijde en op deze manier de zool wordt...dus alles uit EEN stuk.
Als er een ongelukje gebeurt of er treed slijtage op....is dit door een schoenmaker dan te verzolen/veranderen...heeft iemand ervaring met dit model ???
Ik heb geen idee hoe snel een Santoni zool uberhaupt slijt tov een goedkopere schoen.....

Hierbij de foto van mijn kandidaat-schoen... :)

plaatje
Die flap noemt men opanca.
Ik zou er zelf niet mee gezien willen worden, maar...ik geloof dat ik daar redelijk alleen mee sta.
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe eea wordt verzoold.
Niets zo veranderlijk als de mens

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5821 Gepost op: 27 augustus 2010 - 20:21:31
Jongens ik sta op het punt om mijn eerste paar Santoni's aan te schaffen maar heb even jullie hulp nodig voor wat betreft duurzaamheid.

Het model wat ik wil aanschaffen heeft namelijk een lederen zijstuk wat doorloopt aan de onderzijde en op deze manier de zool wordt...dus alles uit EEN stuk.
Als er een ongelukje gebeurt of er treed slijtage op....is dit door een schoenmaker dan te verzolen/veranderen...heeft iemand ervaring met dit model ???
Ik heb geen idee hoe snel een Santoni zool uberhaupt slijt tov een goedkopere schoen.....

Hierbij de foto van mijn kandidaat-schoen... :)

Zo'n opanca zal ook de eeuwigheid in overgankelijke zin niet halen, te trendgevoelig. Kijk even verder, zou ik zeggen.

Edit: en ook wat maboc zegt...

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5822 Gepost op: 27 augustus 2010 - 20:26:26
Ik zou er zelf niet mee gezien willen worden, maar...ik geloof dat ik daar redelijk alleen mee sta.
Ik denk het niet.
This, madame, is Versailles.

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #5823 Gepost op: 27 augustus 2010 - 20:31:08
Eens met maboc, Swann en Rogier. Opanca zou ik niet kiezen. Was vorig jaar een redelijke trend, ik had eigenlijk het idee dat het dit jaar al een beetje een gepasseerd station was.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

HGW

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5824 Gepost op: 27 augustus 2010 - 20:31:52
Het doet mij altijd gelijk zo "Magnanni"-achtig aan.

Koop een iets tijdlozer model en indien je die  Opanca mooi vindt haal je een stel Magnanni's voor de helft van de prijs van die Santoni.
if i stop lying i just disappoint you

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5825 Gepost op: 27 augustus 2010 - 20:32:09

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #5826 Gepost op: 27 augustus 2010 - 20:37:16
Ik zou voor een mooie captoe trouwens misschien het meer in de Engelse hoek zoeken.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Erik van Voorst

• Gebruiker
  • First of all you dress like shit...(Julian)
    • Bekijk profiel
Reactie #5827 Gepost op: 27 augustus 2010 - 20:43:30
Het doet mij altijd gelijk zo "Magnanni"-achtig aan.

Koop een iets tijdlozer model en indien je die  Opanca mooi vindt haal je een stel Magnanni's voor de helft van de prijs van die Santoni.

Zi zijn afgeprijsd naar 365 euro (van 550)...ik vind ze schitterend (smaak)..
Ik heb me tevens ingelezen maar Danny (Schoenmaker?) heeft het over het nieuwe model is te verzolen (post uit 2005) dus ik neem aan dat hij te verzolen is.

Is Magnanni niet de mindere van Santoni (qua leder en bouwwijze) of is dat te kort door de bocht.
Iedere dag is een feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen !!

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #5828 Gepost op: 27 augustus 2010 - 20:48:37
Santoni is kwalitatief een behoorlijk stuk beter dan Magnanni ja, maar daar betaal je ook voor. Eens over het feit dat het een kwestie van smaak is, maar niets is leuker dan daarover te praten toch?

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5829 Gepost op: 27 augustus 2010 - 21:00:39
Ik heb me tevens ingelezen maar Danny (Schoenmaker?) heeft het over het nieuwe model is te verzolen (post uit 2005) dus ik neem aan dat hij te verzolen is.

Is Magnanni niet de mindere van Santoni (qua leder en bouwwijze) of is dat te kort door de bocht.

Ze zijn afgeprijsd omdat het een overgebleven model uit de collectie van twee jaar geleden is volgens mij. Dat gezegd hebbende vind ik het niet bepaald een koopje. Niks ten nadele van je smaak overigens, maar dit is wel een vrij modieuze schoen als je het mij vraagt, maar dan wel van een mode die toch echt geweest is. Als je daar geen bezwaren tegen hebt en het gewoon een mooie schoen vindt, moet je het niet laten. Aan de andere kant, als je er niet voor schuwt om zulke bedragen neer te leggen voor een paar schoenen en de tijd neemt om even rond te kijken, zal je zien dat er ook wat vlottere zwarte schoenen zijn van Santoni, maar bijvoorbeeld ook Borgioli en Magnanni, die de tand des tijds beter doorstaan. (Lees: zonder opanca). Crockett and Jones op de 348 leest heeft ook een wat scherpere leest die je misschien mooi vindt. Los hiervan zijn er nog zat andere opties, maar dit is even het eerste dat in me opkomt. Ik zou ook even bij Greve kijken, dat schijnt tegenwoordig de bomb te zijn. (Wink@MM)

Magnanni is het Spaanse antwoord op Santoni, goedoper, maakwijze niet beduidend slechter, maar materiaal, afwerkingsniveau en duurzaamheid wel minder dan van Santoni. Borgioli en Magnanni zijn voor minder dan die 365,- te vinden, Santoni tegen de full retail is een stuk duurder. C&J vanaf rond de 400,- E. maar via internet voordeliger te vinden. Ik zou nog even rondkijken! ;)

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5830 Gepost op: 27 augustus 2010 - 21:53:02
Waar maar als hij de schoen mooi vindt en hij het geld er voor over heeft dan moet hij het gewoon doen en het niet laten liggen omdat een aantal forumleden het niet mooi vinden.
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5831 Gepost op: 27 augustus 2010 - 21:54:40

Maar even voor de goede orde......dat wij (lees een aantal SF'ers) er niet mee gezien willen worden, betekent natuurlijk nooit dat dat de maat der (schoenen) dingen is.
Als jij het mooi vindt.....ik zeg doen.

--edit : babvb heeft het al prima verwoord :-)
--edit 2 : En zoals ook al door onze primus inter pares zo mooi verwoord.
Laatst bewerkt op: 27 augustus 2010 - 22:00:57 door maboc

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5832 Gepost op: 27 augustus 2010 - 21:55:57
Waar maar als hij de schoen mooi vindt en hij het geld er voor over heeft dan moet hij het gewoon doen en het niet laten liggen omdat een aantal forumleden het niet mooi vinden.

Maar even voor de goede orde......dat wij (lees een aantal SF'ers) er niet mee gezien willen worden, betekent natuurlijk nooit dat dat de maat der (schoenen) dingen is.
Als jij het mooi vindt.....ik zeg doen.

Eh, dat zei ik toch ook? :)

maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5833 Gepost op: 27 augustus 2010 - 22:00:32
Eh, dat zei ik toch ook? :)
U bent gememoreerd in de betreffende post :-)

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5834 Gepost op: 27 augustus 2010 - 22:07:55
U bent gememoreerd in de betreffende post :-)

Tsss! En dat voor zo'n pedant kereltje dat graag de gangster uithangt. [-(