Auteur Topic: Santoni  (1766255 keer gelezen)

Ari

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Santoni
Reactie #5760 Gepost op: 21 juni 2010 - 13:02:44
Dank voor alle reacties :mrgreen: Zelf ben ik nog 'lerende' m.b.t. schoenen en ik zou graag weten wat de maakwijze van deze schoen is. Ik heb her en der al wel wat informatie en kennis verzamelend maar dat spreekt elkaar soms erg tegen en ik kom er dus niet echt uit. Wie kan mij helpen? :-k

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5761 Gepost op: 21 juni 2010 - 14:02:36
Zie je binnenin de schoen aan de voorkant een stiknaad? Ik vermoed van wel. Dat duidt op een blake maakwijze.
This, madame, is Versailles.

Ari

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5762 Gepost op: 21 juni 2010 - 14:09:39
Ik vermoed zelf ook dat het een Blake maakwijze is, inderdaad ivm de stiknaad aan de binnenkant. De verkoper, niet dat ik die altijd blindelings geloof hoor, vertelde mij echter dat er onder het loopvlak kurk (balplak?) zit zodat je je eigen voetbed vormt. En zover ik kan vinden word dat niet gebruikt bij de Blake methode?

brenn

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5763 Gepost op: 21 juni 2010 - 16:19:08
Mooie schoen.

Die punt ziet er nog spitser uit dan de george leest.. Valt dat in praktijk wel mee of heb je toch een behoorlijke lege voorkant?
(kan ook perspectief foto etc zijn)

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #5764 Gepost op: 21 juni 2010 - 16:33:27
Ik vermoed zelf ook dat het een Blake maakwijze is, inderdaad ivm de stiknaad aan de binnenkant. De verkoper, niet dat ik die altijd blindelings geloof hoor, vertelde mij echter dat er onder het loopvlak kurk (balplak?) zit zodat je je eigen voetbed vormt. En zover ik kan vinden word dat niet gebruikt bij de Blake methode?
Hieronder vind je een aan tal links welke de exacte verschillen aangeeft tussen de diverse maakwijzen, wellicht heb je hier iets aan ter verduidelijking:
http://the-last-shall-be-first.blogspot.com/2007/12/shoe-construction-goodyear-welting.html
http://the-last-shall-be-first.blogspot.com/2007/12/shoe-construction-blake.html
http://the-last-shall-be-first.blogspot.com/2007/12/shoe-construction-blakerapid.html
http://the-last-shall-be-first.blogspot.com/2008/01/shoe-construction-norwegian.html
http://the-last-shall-be-first.blogspot.com/2007/12/shoe-construction-bologna.html
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Ari

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5765 Gepost op: 21 juni 2010 - 16:41:24
Brenn, de punt is inderdaad redelijk spits. Ik weet niet wat jij 'behoorlijk' vind maar er blijft inderdaad een stuk van de voorkant 'leeg'.

Leone, de hoofdzakelijke verschillen tussen de maakwijzen weet ik inmiddels. Alsnog bedankt voor de links, ik ga ze zometeen doorlezen. Helaas lukt het mij nog niet echt om op basis van de schoen de maakwijze te herkennen. Misschien dat dat na het lezen van bovengenoemde stukken wel lukt :-k

brenn

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5766 Gepost op: 21 juni 2010 - 17:17:39
Brenn, de punt is inderdaad redelijk spits. Ik weet niet wat jij 'behoorlijk' vind maar er blijft inderdaad een stuk van de voorkant 'leeg'.

Ik bedoelde dat trouwnes niet negatief, heb zelf ook Santoni's en in mijn ogen maakt die punt de vorm nu juist zo elegant. Vroeg me alleen of het niet te leeg zou gaan worden (dat je voor je gevoel over de punt struikelt). Maar dat valt dus wel mee neem ik aan.

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5767 Gepost op: 21 juni 2010 - 18:42:06
Dat zal allemaal wel meevallen volgens mij. De Pipo de Clown leest heb ik nog niet kunnen ontdekken in het Santoni assortiment.
Be yourself no matter what they say

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #5768 Gepost op: 21 juni 2010 - 18:59:26
Ik bedoelde dat trouwens niet negatief, heb zelf ook Santoni's en in mijn ogen maakt die punt de vorm nu juist zo elegant. Vroeg me alleen of het niet te leeg zou gaan worden (dat je voor je gevoel over de punt struikelt). Maar dat valt dus wel mee neem ik aan.
Deze lege punt is niet uitsluitend bij Santoni te bewonderen maar bijvoorbeeld ook bij Magnanni, het geeft de schoen visueel meer elegantie door de langere lijn en inderdaad blijft er wat leegte in de schoen over en kans op puntlopen is ook wat groter.
Bij Magnanni vertaald dit zich vaak in neuzen slijtage onder aan de zool en ik heb iets meer gevoel nodig bij het lopen en trap op gaan omdat de schoen wel duidelijk langer is dan de voet en vergelijkbare modellen met een wat rondere neus, het geeft overigens nooit een pipo de clown gevoel en de genoemde ervaring is een persoonlijke. :-k
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Ryan

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5769 Gepost op: 21 juni 2010 - 20:41:39
Even een vraagje, zijn er ook santoni dubbele monks met een andere leest dan de Prince leest?

Ik meen dat ik een keer suede dubbele monks heb gepast die een stuk minder spits waren dan de reguliere dubbele monks van Santoni. De prijs was 579 maar het was sowieso een wat duurdere winkel. Op het moment dat ik de schoenen aanhad, had ik niet in de gaten dat het een andere leest was. Daarom had ik er ook niet bewust naar gevraagd.

Dus iemand een idee hier?

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5770 Gepost op: 21 juni 2010 - 20:48:18
Volgens mij wel als ik naar de oudere modellen kijk.

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5771 Gepost op: 21 juni 2010 - 21:00:00
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Ari

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5772 Gepost op: 21 juni 2010 - 21:07:25
Ik zie overigens dat alle Santoni's een nummer hebben, kan ik dat ook ergens terugvinden?

Luigi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5773 Gepost op: 21 juni 2010 - 21:09:58

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5774 Gepost op: 21 juni 2010 - 21:10:32
Aan de binnenkant van je schoen staat dat .