Auteur Topic: Santoni  (1766303 keer gelezen)

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Santoni
Reactie #5025 Gepost op: 12 december 2009 - 21:32:58
Bedankt voor de opheldering. Klopt dat ik het niet geheel juist had beschreven.

Denk dat je laatste opmerking wel betrekking had op wat ik probeerde uit te leggen.
Laatst bewerkt op: 12 december 2009 - 21:35:23 door Orno
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Bootstrap

• Gebruiker
  • De Baron
    • Bekijk profiel
Reactie #5026 Gepost op: 12 december 2009 - 21:39:27
Je moet natuurlijk wel oppassen dat je uiteindelijk nog wel iets kunt kopen. Op een gegeven moment heb ik het idee dat aan alles wel iets aan te merken is. Die is net te hoog, die is net te lang, die is net te breed, enz... Passen is het beste devies en als je een pasvorm van goed naar beter kunt krijgen door een zooltje, dan zie ik het probleem niet.
Remarkable. Unbelievable. Impossible. And true.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5027 Gepost op: 12 december 2009 - 21:44:47
Denk dat je laatste opmerking wel betrekking had op wat ik probeerde uit te leggen.
Yup. Je hebt ook wel gelijk, alleen je uitleg klopte niet :P. Daarom zei ik ook 'deels de plank mis'.

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5028 Gepost op: 12 december 2009 - 22:07:23
Je moet natuurlijk wel oppassen dat je uiteindelijk nog wel iets kunt kopen. Op een gegeven moment heb ik het idee dat aan alles wel iets aan te merken is. Die is net te hoog, die is net te lang, die is net te breed, enz... Passen is het beste devies en als je een pasvorm van goed naar beter kunt krijgen door een zooltje, dan zie ik het probleem niet.

Heb je ook helemaal gelijk in! Het is meer dat als ik geld ga uitgeven dan wil ik het wel gelijk goed hebben en niet net niet. En als je extra loop kreukels krijgt doordat de schoen te groot is vind ik dit niet bijzonder mooi. Verder heb je het probleem met lucht zo goed opgelost! :)

Topdude

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5029 Gepost op: 13 december 2009 - 10:36:12
Idd. Suede loopt verschrikkelijk uit, chukka's, monkstraps, mocassins, geen model ontkomt eraan.

Nou ja, ik denk dat als er geen druk op het leer staat door bijvoorbeeld een smalle voet en/of lage wreef, dan zal de schoen ook niet uitlopen.
Ik heb zelf dezelfde schoen als boven en met mijn smalle voet/lage wreef loopt de schoen derhalve niet uit.

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #5030 Gepost op: 13 december 2009 - 11:29:15
Point taken.

Met zo'n zooltje kan je geen te groot gekochte schoen een goede pasvorm geven ben ik bang, het biedt slechts soelaas voor mensen met lage wreven. "Te groot" is meestal "te lang" en dan kan je beter een leertje laten plakken aan de binnenkant van de hiel imho.
Of aan de binnenzijde van de tong, hiermede los je het beste de "lucht" op bij de wreef omdat deze loze ruimte dan wel "gevuld" is, terwijl de pasvorm van de leest/schoen behouden blijft.  :-k
Dit is de oplossing welke John Lobb [uit eigen ervaring in het verleden], Edward Green en Berluti [gelezen op het www] aanraden en gebruiken.  :idea:
Laatst bewerkt op: 13 december 2009 - 11:34:10 door Leone
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

GSA

• Gast
Reactie #5031 Gepost op: 13 december 2009 - 14:36:28
Of aan de binnenzijde van de tong, hiermede los je het beste de "lucht" op bij de wreef omdat deze loze ruimte dan wel "gevuld" is, terwijl de pasvorm van de leest/schoen behouden blijft.  :-k
Dit is de oplossing welke John Lobb [uit eigen ervaring in het verleden], Edward Green en Berluti [gelezen op het www] aanraden en gebruiken.  :idea:

Is idd ook 'de beste oplossing'  een verdikking aanbrengen aan de achterkant van de tong. Mocht dat niet helpen kun je ook kurk in de hiel plaatsen. Je hebt je schoenen dan écht te groot gekocht. Niet doen.

Bootstrap

• Gebruiker
  • De Baron
    • Bekijk profiel
Reactie #5032 Gepost op: 13 december 2009 - 14:51:41
Bedankt voor de informatie, maar dit zal allemaal niet nodig zijn in mijn geval. Zo veel scheelt het ook niet hoor!  :)
Remarkable. Unbelievable. Impossible. And true.

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5033 Gepost op: 13 december 2009 - 19:28:01
Bedankt voor de informatie, maar dit zal allemaal niet nodig zijn in mijn geval. Zo veel scheelt het ook niet hoor!  :)
Wellicht [en uiteraard niet hopend] kan dit na het uitlopen wel zo zijn, vooral bij de suede versie. :-k
De tongvulling is te prefereren boven het inlegzooltje, omdat de pasvorm van de schoen op de juiste plaats [dus niet hoger] behouden kan blijven.
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Mediaman

• Gast
Reactie #5034 Gepost op: 20 december 2009 - 10:52:50

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5035 Gepost op: 20 december 2009 - 10:57:17
Holy crap wat een !@@#$%dingen

Jim-Jorden

• Gebruiker
  • modern' talking
    • Bekijk profiel
Reactie #5036 Gepost op: 20 december 2009 - 15:45:09
Echt wat voor een turkse opa met een extra centje !  :shock:
"Greed is good"

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5037 Gepost op: 20 december 2009 - 18:44:44
How ugli can it get?  :-k  [-(
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5038 Gepost op: 20 december 2009 - 19:37:25
Wat is het probleem, gewoon klassieke slippers voor het reisje van de slaapkamer naar de badkamer en weer terug. Alle klassieke Britse merken voeren dit model.

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5039 Gepost op: 20 december 2009 - 22:27:46
In zwart leer??:(