Auteur Topic: Santoni  (1766303 keer gelezen)

Bootstrap

• Gebruiker
  • De Baron
    • Bekijk profiel
Re: Santoni
Reactie #5010 Gepost op: 12 december 2009 - 17:49:27
Een crosspost met het "nieuwe aanwinsten" topic. Mijn nieuwe paar Santoni. Hier las ik al langer op te azen!

Santoni. Model 7416. Willeam leest. Nubuck.

Ik ben er erg content mee. Prachtige kleur en ze zitten heerlijk, al heb ik er wel een zooltje ingelegd voor net wat meer opvulling.

Groeten,

Bootstrap
Remarkable. Unbelievable. Impossible. And true.

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5011 Gepost op: 12 december 2009 - 18:47:49
Blauwe lining?

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #5012 Gepost op: 12 december 2009 - 18:47:55
Een prachtige warme kleur bruin, helemaal mooi!
Een chukka in suede ontbreekt, zonder enige spijt overigens, in mijn collectie.
Wel opvallend en vreemd bovendien dat je zowel bij deze Santoni als bij de Magnanni een inlegzooltje moet gebruiken voor meer opvulling, m.i. is de maatvoering wellicht niet passend {genoeg}?  Ik heb begrepen dat een schoen perfect aan de voet moet passen zonder "hulpstukken" de schoen zal tenslotte vaak nog ruimer worden door het dragen:-k
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5013 Gepost op: 12 december 2009 - 18:49:48
Een prachtige warme kleur bruin, helemaal mooi!
Een chukka in suede ontbreekt, zonder enige spijt overigens, in mijn collectie.
Wel opvallend en vreemd bovendien dat je zowel bij deze Santoni als bij de Magnanni een inlegzooltje moet gebruiken voor meer opvulling, m.i. is de maatvoering wellicht niet passend {genoeg}?  Ik heb begrepen dat een schoen perfect aan de voet moet passen zonder "hulpstukken" de schoen zal tenslotte vaak nog ruimer worden door het dragen:-k

Idd. Suede loopt verschrikkelijk uit, chukka's, monkstraps, mocassins, geen model ontkomt eraan.
Laatst bewerkt op: 12 december 2009 - 18:51:51 door Daedalus

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5014 Gepost op: 12 december 2009 - 18:51:21
Ik heb bij santoni nog nooit een inlegzooltje of welk ander hulpmiddel nodig gehad.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5015 Gepost op: 12 december 2009 - 18:52:55
+1

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5016 Gepost op: 12 december 2009 - 18:53:59
Wel opvallend en vreemd bovendien dat je zowel bij deze Santoni als bij de Magnanni een inlegzooltje moet gebruiken voor meer opvulling, m.i. is de maatvoering wellicht niet passend {genoeg}?

Niet iedereen heeft dezelfde vorm voeten natuurlijk. Je reactie lijkt te impliceren dat de schoenen in het algemeen een ondeugdelijke pasvorm zouden hebben.

Bootstrap

• Gebruiker
  • De Baron
    • Bekijk profiel
Reactie #5017 Gepost op: 12 december 2009 - 18:54:45

Ja dat klopt, het is ook maar een miniem verschil, maar maakt het net ietsje beter passend.

Ik heb bij santoni nog nooit een inlegzooltje of welk ander hulpmiddel nodig gehad.

Wellicht dat jou voet net iets beter aansluit bij een dergelijke leest?

Ik weet dat suede flink wat kan uitlopen, maar ik vermoed niet dat het te wijd zal worden. Dit leek mij de beste oplossing, hoewel een halve maat kleiner misschien ook wel zou werken. Maar goed, je moet een keuze maken en beide proberen is natuurlijk te prijzig.  :wink:
Laatst bewerkt op: 12 december 2009 - 18:57:27 door Bootstrap

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #5018 Gepost op: 12 december 2009 - 19:08:05
Niet iedereen heeft dezelfde vorm voeten natuurlijk. Je reactie lijkt te impliceren dat de schoenen in het algemeen een ondeugdelijke pasvorm zouden hebben.
Mijn reactie impliceert zeer zeker niet dat schoenen in het algemeen een ondeugdelijk pasvorm hebben, maar wel dat deze pasvorm wellicht niet zo goed past deze voet[en] en men ontdekt vaak proefondervindelijk [of via MTM/bespoke] vanzelf welke leest het best past bij 's mans voet en dat kan soms niet de mooiste leest qua smaak of voorkeur zijn. :(
Maar dan zit de schoen dan ook voortreffelijk als een pantoffeltje, waarbij inlopen zelfs achterwege kan blijven. :)
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Bootstrap

• Gebruiker
  • De Baron
    • Bekijk profiel
Reactie #5019 Gepost op: 12 december 2009 - 19:11:14
Mijn reactie impliceert zeer zeker niet dat schoenen in het algemeen een ondeugdelijk pasvorm hebben, maar wel dat deze pasvorm wellicht niet zo goed past deze voet[en] en men ontdekt vaak proefondervindelijk [of via MTM/bespoke] vanzelf welke leest het best past bij 's mans voet en dat kan soms niet de mooiste leest qua smaak of voorkeur zijn. :(
Maar dan zit de schoen dan ook voortreffelijk als een pantoffeltje, waarbij inlopen zelfs achterwege kan blijven. :)

Zo ver is het bij mij nog helemaal niet. Met deze pasvorm ben ik al erg tevreden . Dat daar dan een zooltje aan te pas komt, ziet helemaal niemand er aan af. Daarnaast moet ík het dragen. Het kan natuurlijk altijd beter, maar daar kom je achter door ervaring.

In ieder geval, bedankt voor de reacties!  :)

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5020 Gepost op: 12 december 2009 - 19:28:21

Point taken.

Met zo'n zooltje kan je geen te groot gekochte schoen een goede pasvorm geven ben ik bang, het biedt slechts soelaas voor mensen met lage wreven. "Te groot" is meestal "te lang" en dan kan je beter een leertje laten plakken aan de binnenkant van de hiel imho.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5021 Gepost op: 12 december 2009 - 19:47:12
Idd. Suede loopt verschrikkelijk uit, chukka's, monkstraps, mocassins, geen model ontkomt eraan.

Mijn oxfords (C&J Belgrave semi-brogue en Santoni full-brogue) lijken weinig uit te lubberen.

Bootstrap

• Gebruiker
  • De Baron
    • Bekijk profiel
Reactie #5022 Gepost op: 12 december 2009 - 19:49:45
Met zo'n zooltje kan je geen te groot gekochte schoen een goede pasvorm geven ben ik bang, het biedt slechts soelaas voor mensen met lage wreven. "Te groot" is meestal "te lang" en dan kan je beter een leertje laten plakken aan de binnenkant van de hiel imho.

Dan zit het 'm daar in! De schoen is zeker niet te groot qua lengte! Er zit gewoon nog een klein beetje "lucht", zoals de verkoper het noemde, op de wreef. Dat is wel degelijk op te lossen met het zooltje. Hij zit dan veel strakker, maar de lengte is inderdaad zo al prima.

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5023 Gepost op: 12 december 2009 - 20:50:11
Wat ik mij dan afvraag. Als er 'lucht' zit, dan is de leest klaarblijkelijk niet bestemd voor jou, toch?
Voorbeeld: Ik heb en een monkton (C&J weliswaar) in een E-leest ook wat 'lucht' terwijl ik die in de D-leest niet heb. Dan weet je toch dat de E-leest niet de juiste is. Of sla ik nu de plank helemaal mis?

Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5024 Gepost op: 12 december 2009 - 21:06:13
Wat ik mij dan afvraag. Als er 'lucht' zit, dan is de leest klaarblijkelijk niet bestemd voor jou, toch?
Voorbeeld: Ik heb en een monkton (C&J weliswaar) in een E-leest ook wat 'lucht' terwijl ik die in de D-leest niet heb. Dan weet je toch dat de E-leest niet de juiste is. Of sla ik nu de plank helemaal mis?
Je slaat hem deels mis. De leest is de vorm van de schoen. De E's en D's die jij aankaart zijn de breedtematen van die leest, net zoals 8 en 9 de lengtematen zijn van die leest. Die bepalen allebei niet tot nauwelijks de hoogte van het model.

Wel is het zo dat de ene leest lager/hoger is dan de andere.