Auteur Topic: Santoni  (1766370 keer gelezen)

MaChemist

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XII
Reactie #4110 Gepost op: 17 juni 2008 - 15:34:47
Kan je voor die pris dan al degelijk bespoke krijgen. Ik kan me voorstellen dat de pasvorm iets beter zal zijn bij bespoke dan bij het topsegment RTW. Maar ik denk dat de afwerking van een RTW in het topsegment voor 900 euro beter zal zijn dan een bespoke paar voor dezelfde prijs. Bovendien is niet iedereen in staat vanwege de tijd om bespoke schoenen te laten maken. Dit roept bij mij de vraag op of er wel degelijk zoveel verschil is tussen bespoke als RTW wat betreft kwaliteit en pasvorm. Dit vergelijk enkel met het topsegment RTW en als je normale voeten hebt.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XII
Reactie #4111 Gepost op: 17 juni 2008 - 15:35:37

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Santoni - Deel XII
Reactie #4112 Gepost op: 17 juni 2008 - 15:41:25
Helaas geen Santoni Club bij S&S in Maastricht  :?  :cry:

wel nog een mooi paar op yoox!!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

MaChemist

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XII
Reactie #4113 Gepost op: 17 juni 2008 - 15:43:33
Citaat van: "Bogart"
Ugolini.

http://www.stijlforum.nl/viewtopic.php?t=1637&highlight=ugolini

Ja maar dan moet je naar Italie reizen. En dat moet je dan een paar keer doen voor de tussenpassen. Je moet tijd hebben ervoor.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XII
Reactie #4114 Gepost op: 17 juni 2008 - 16:04:32
Citaat van: "MaChemist"
Kan je voor die pris dan al degelijk bespoke krijgen. Ik kan me voorstellen dat de pasvorm iets beter zal zijn bij bespoke dan bij het topsegment RTW. Maar ik denk dat de afwerking van een RTW in het topsegment voor 900 euro beter zal zijn dan een bespoke paar voor dezelfde prijs. Bovendien is niet iedereen in staat vanwege de tijd om bespoke schoenen te laten maken. Dit roept bij mij de vraag op of er wel degelijk zoveel verschil is tussen bespoke als RTW wat betreft kwaliteit en pasvorm. Dit vergelijk enkel met het topsegment RTW en als je normale voeten hebt.

Ik zeg slechts dat in mijn beleving het verschil te klein wordt. De prijs is niet gelijk. Voor een paarhonderd meer heb je een paar dat speciaal voor jou gemaakt is. Heb de schoenen van Ugolini van dichtbij bekeken. Doet voor zover ik kan beoordelen niet onder voor Santoni GY. Sterker nog, er zit meer handwerk in heb ik me laten vertellen. GYAM geen ervaring mee.

Mensen die dergelijke bedragen voor schoenen uitgeven hebben naast de financiële middelen vaak ook een ruime collectie waarmee ze kunnen afwisselen, dus zullen niet afhaken omdat ze het geduld niet kunnen opbrengen.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XII
Reactie #4115 Gepost op: 17 juni 2008 - 16:29:52
Citaat van: "MaChemist"
Citaat van: "Bogart"
Ugolini.

http://www.stijlforum.nl/viewtopic.php?t=1637&highlight=ugolini

Ja maar dan moet je naar Italie reizen. En dat moet je dan een paar keer doen voor de tussenpassen. Je moet tijd hebben ervoor.

Nou niet gaan zeuren... :wink:

MaChemist

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XII
Reactie #4116 Gepost op: 17 juni 2008 - 16:53:37
Ja ik reis nu eenmaal nie graag zal daar wel mee te maken hebben.

Janusz

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XII
Reactie #4117 Gepost op: 18 juni 2008 - 14:00:20
Bij van den Assem in Rotterdam zijn ook veel Santoni's in de opruiming. Prijs is zo'n 320 euro vaak. Zitten best veel goede modellen tussen waaronder de dubbele monk in een aantal maten.
"Rugby is a hooligans game played by gentlemen; soccer is a gentleman's game played by hooligans; football is a hooligans game played by hooligans."

K-mail

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XII
Reactie #4118 Gepost op: 18 juni 2008 - 14:14:25
Citaat van: "Janusz"
Bij van den Assem in Rotterdam zijn ook veel Santoni's in de opruiming. Prijs is zo'n 320 euro vaak. Zitten best veel goede modellen tussen waaronder de dubbele monk in een aantal maten.

Dat is goed om te horen :)  ZIjn de rubberen zool modellen ook afgeprijst? Die zouden dan richting de 200 moeten gaan?

Michel8

• Bekijk profiel
Santoni - Deel XII
Reactie #4119 Gepost op: 18 juni 2008 - 14:47:20
die zijn 250 euro. 20% af geloof ik. Maat 7,5 is er niet mer, maar 8/8,5/9 wel geloof ik. Is dat meer een casual schoen of niet? Ik vond het wel jammer dat het leer al enigszins 'vouwen' of hoe je het wil noemen vertoont door het passen. Dat kwam vlgs één va nde Desperate Housewives door het soepele leer.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XII
Reactie #4120 Gepost op: 18 juni 2008 - 15:48:46
Citaat van: "ruby tuesday"
Ook de lim. edition's in de sale zag ik..

van 1.800,- voor 1.500,- ?  :lol:

Janusz

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XII
Reactie #4121 Gepost op: 18 juni 2008 - 16:04:21
In mijn maat (9,5) waren er nauwelijks modellen met rubberen zool helaas.
"Rugby is a hooligans game played by gentlemen; soccer is a gentleman's game played by hooligans; football is a hooligans game played by hooligans."

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XII
Reactie #4122 Gepost op: 18 juni 2008 - 17:24:54
Lijkt Oger wel met die prijzen het begint me nu al weer de duizelen.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XII
Reactie #4123 Gepost op: 18 juni 2008 - 18:17:09
Kwestie van sparen, Gusto. :wink:

Tinus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XII
Reactie #4124 Gepost op: 20 juni 2008 - 13:45:50
Hierbij nog een paar foto's van de Santoni die ik vorige week gekocht heb.
Ben erg blij met mijn aankoop. Nog een beetje inlopen, maar ze beginnen al goed te zitten.

Model 7552

You should wear your clothes; never allow your clothes to wear you” Hertog van Bedford