Auteur Topic: Santoni  (1766369 keer gelezen)

MaChemist

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XII
Reactie #4095 Gepost op: 16 juni 2008 - 18:36:25
Ja dat zal waarschijnlijk zo iets zijn denk ik. Ik raag me alleen af of de limited editions qua leerkwaliteit en degelijkheid beter zijn dan de reguliere modellen. Ik herinner me de trieste blaasjes op een limited edition model met heel erge plooien erboven op. Dit vind ik persoonlijk dan het geld niet waard hoe mooi ze ook zijn. Iemand meer ervaring met deze limited editions?

Mr.Barry

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XII
Reactie #4096 Gepost op: 16 juni 2008 - 18:52:35
Citaat van: "MaChemist"
Ik vraag me alleen af of de limited editions qua leerkwaliteit en degelijkheid beter zijn dan de reguliere modellen.

Ik vraag me uberhaupt af of daar grote verschillen in op te merken zijn. Als je al ziet hoe lang een paar gewone Santoni's, bij goed onderhoud en goede afwisseling (1-2x per week), 'goed' blijven. De prijs van die ltd. editions is natuurlijk duurdere materialen + meer manuren (en positionering in de markt:P). Die duurdere materialen hoeven natuurlijk niet noodzakelijk een positieve invloed te hebben op de levensduur, dit kan ook puur esthetisch zijn. Het blijft lastig aangezien verschillende reviews vaak subjectief zijn door verschil in onderhoud + draagfrequentie.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XII
Reactie #4097 Gepost op: 16 juni 2008 - 19:09:10
Dit is een nieuwe lijn tussen de Classic en de Limited. En inderdaad Goodyear a mano.
Iemand al naar de prijs geïnformeerd?

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XII
Reactie #4098 Gepost op: 16 juni 2008 - 19:14:08
Citaat van: "Carwo"
Dit is een nieuwe lijn tussen de Classic en de Limited. En inderdaad Goodyear a mano.
Iemand al naar de prijs geïnformeerd?

Denk dat Barry het goed heeft. Vanaf, schat ik.

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XII
Reactie #4099 Gepost op: 16 juni 2008 - 20:36:28
De limited editions zien er wel beter uit als de gewone modellen.Beter in de zin van mooier gemaakt betere kwaliteit.Heb er verder geen ervaring mee.

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XII
Reactie #4100 Gepost op: 16 juni 2008 - 20:37:56
Citaat van: "gusto napolitano"
De limited editions zien er wel beter uit als de gewone modellen.Beter in de zin van mooier gemaakt betere kwaliteit.Heb er verder geen ervaring mee.

Met dat soort prijzen neig ik toch al sneller naar de Britten of naar besproken Ugolini natuurlijk  :!:

Michael Corleone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XII
Reactie #4101 Gepost op: 16 juni 2008 - 20:43:40
Citaat van: "Mr.Barry"
Ik vraag me alleen af of de limited editions qua leerkwaliteit en degelijkheid beter zijn dan de reguliere modellen.

Ik vraag me uberhaupt af of daar grote verschillen in op te merken zijn. Als je al ziet hoe lang een paar gewone Santoni's, bij goed onderhoud en goede afwisseling (1-2x per week), 'goed' blijven. De prijs van die ltd. editions is natuurlijk duurdere materialen + meer manuren (en positionering in de markt:P). Die duurdere materialen hoeven natuurlijk niet noodzakelijk een positieve invloed te hebben op de levensduur, dit kan ook puur esthetisch zijn. Het blijft lastig aangezien verschillende reviews vaak subjectief zijn door verschil in onderhoud + draagfrequentie.

Juist, met grote J...  

@daed.  persoonlijke ervaring met Ugolini?

MaChemist

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XII
Reactie #4102 Gepost op: 16 juni 2008 - 21:29:18
Wat bedoel je met die grote J ? Als ik het zo begrijp heeft hier nog niemand de limited editions gekocht of gehoord van betrouwbare ervaringen. Waarom  is nog niemand van de in mijn ogen schoenenfreaks hier overgegaan tot een paar limited editions? Tis een hoop geld natuurlijk maar dat zal voor sommige de koop niet weerhouden. Vinden jullie het geen mooie modellen of zijn er betere alternatieven voor dat geld. Ik denk dat Lattanzi ook rond die prijs zit meen ik mij te herinneren. Welk merk zouden jullie kopen als het een norvegese of bentevigna welting zou moeten zijn? ( Mantelassi, bettanin, santoni, lattanzi, branchini... ) Kan je je keuze dan ook beargumenteren.

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XII
Reactie #4103 Gepost op: 16 juni 2008 - 21:34:25
Wat bedoel je met die grote J ? Als ik het zo begrijp heeft hier nog niemand de limited editions gekocht of gehoord van betrouwbare ervaringen. Waarom  is nog niemand van de in mijn ogen schoenenfreaks hier overgegaan tot een paar limited editions? Tis een hoop geld natuurlijk maar dat zal voor sommige de koop niet weerhouden. Vinden jullie het geen mooie modellen of zijn er betere alternatieven voor dat geld. Ik denk dat Lattanzi ook rond die prijs zit meen ik mij te herinneren. Welk merk zouden jullie kopen als het een norvegese of bentevigna welting zou moeten zijn? ( Mantelassi, bettanin, santoni, lattanzi, branchini... ) Kan je je keuze dan ook beargumenteren.

Ik neig de laatste tijd meer naar Engelse en Spaanse leesten dan naar Italiaanse.

Groeten,
Don

DaanL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XII
Reactie #4104 Gepost op: 16 juni 2008 - 21:37:34
Ik vind de Limited Editions van Santoni over het algemeen niet ontzettend mooi, eerder bijzonder.

MaChemist

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XII
Reactie #4105 Gepost op: 17 juni 2008 - 12:43:20
Ik heb sirmax gemaild en deze gaan deze ook voeren (santoni goodyear welted a mano) Voor een prijs vanaf 900 euro.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XII
Reactie #4106 Gepost op: 17 juni 2008 - 13:10:29
Ik heb sirmax gemaild en deze gaan deze ook voeren (santoni goodyear welted a mano) Voor een prijs vanaf 900 euro.

Vind dan toch de financiële stap naar MTO/bespoke te klein om voor zoiets te gaan.

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XII
Reactie #4107 Gepost op: 17 juni 2008 - 13:32:16
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XII
Reactie #4108 Gepost op: 17 juni 2008 - 13:53:56
Jammer van die soulpijpen.

Topdude

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XII
Reactie #4109 Gepost op: 17 juni 2008 - 14:25:56
soulpijpen  :lol: