Auteur Topic: Santoni  (1766381 keer gelezen)

cypripedium

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XII
Reactie #3900 Gepost op: 15 mei 2008 - 17:28:37
Citaat van: "foto010101"
Vorige week een paar goodyear welted Santoni schoenen gekocht in Amsterdam. In het echt is de kleur donkerbruin. Binnenkort weer een paar via raffaello-network :D.

Zien er mooi uit, foto010101
Ik dacht dat goodyear welted Santonis een neutrale binnenvoering hebben.  En dus alleen de blake gestikte Santoni een oranje  binnenvoering heeft?  :?

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XII
Reactie #3901 Gepost op: 15 mei 2008 - 18:29:34
Citaat van: "cypripedium"
Vorige week een paar goodyear welted Santoni schoenen gekocht in Amsterdam. In het echt is de kleur donkerbruin. Binnenkort weer een paar via raffaello-network :D.

Ik dacht dat goodyear welted Santonis een neutrale binnenvoering hebben.  En dus alleen de blake gestikte Santoni een oranje  binnenvoering heeft?  :?

Ik heb pas geleden een paar Santoni schoenen verkocht via marktplaats. Deze was volgens de verkoper bij Manwood (Amsterdam) goodyear welted en had ook een oranje binnenvoering. Ik heb echt geen idee wat die kleuren zouden kunnen betekenen...

De schoen op de foto heb ik gekocht voor 560 euro. Het op marktplaats verkochte paar Santoni schoenen was zelfs 699 euro. Dat lijkt me behoorlijk veel geld voor een blake gestikte schoen. Maar goed, ik kan me voorstellen dat de prijs niet maatgevend is.

Ik ken het verschil tussen een goodyear en een blake contructie. Aan de buitenkant is dit echter niet altijd zichtbaar.

Blake

Goodyear
Te koop: Caruso, Incotex en Hugo Boss

https://www.marktplaats.nl/verkopers/7084980.html

cypripedium

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XII
Reactie #3902 Gepost op: 15 mei 2008 - 18:39:13

Ik heb pas geleden een Santoni verkocht via marktplaats. Deze was goodyear welted en had ook een oranje binnenvoering. Ik heb echt geen idee wat die kleuren zouden kunnen betekenen...

De enige santoni die ik ooit heb gehad was een blake met oranje binnenvoering. De binnenvoering leek op plastik en voelde ook zo aan. Ik heb hem in een opwelling voor de helft gekocht in de uitverkoop. Gelukkig is Santoni erg populair. Daardoor kon ik hem op marktplaats voor hetzelfde bedrag weer kwijt  :wink:

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XII
Reactie #3903 Gepost op: 15 mei 2008 - 18:44:38

De enige santoni die ik ooit heb gehad was een blake met oranje binnenvoering. De binnenvoering leek net op plastik en voelde ook zo aan. Ik heb hem in een opwelling voor de helft gekocht in de uitverkoop. Gelukkig is Santoni erg populair. Daardoor kon ik hem op marktplaats voor hetzelfde bedrag weer kwijt  :wink:

Ik geloof dat ze prima verzoold kunnen worden. Een vraag aan iedereen op dit forum:

Hebben jullie wel eens bij Sir Max Santoni schoenen gezien met een oranje binnenvoering? Ik weet namelijk dat Sir Max ervoor kiest om alleen goodyear welted schoenen te verkopen.

PS Ik zal een mail sturen naar Santoni voor opheldering omtrent de verschillende kleuren van de binnenvoering.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XII
Reactie #3904 Gepost op: 15 mei 2008 - 19:07:37
Hebben jullie wel eens bij Sir Max Santoni schoenen gezien met een oranje binnenvoering? Ik weet namelijk dat Sir Max ervoor kiest om alleen goodyear welted schoenen te verkopen.

Van de San-GY's die ik er heb gepast, zag de (bruine) voering er zo uit:

Ook onder het logo op de zool staat Goodyear (nog net links op de foto):

Maar ik weet niet of dat voor alle San-GY's geldt.

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XII
Reactie #3905 Gepost op: 15 mei 2008 - 19:08:30
Bij SM geen oranje binnenvoering, maar altijd een voering die bij de kleur van de schoen past. Ik heb een bordeauxrode, zwarte, en lichtbruine binnenvoering op mn SM's.
This, madame, is Versailles.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XII
Reactie #3906 Gepost op: 15 mei 2008 - 19:10:50
Daar hebben we wat aan, Rogier. En op de zool (binnen en buiten) altijd 'Goodyear'?

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XII
Reactie #3907 Gepost op: 15 mei 2008 - 19:13:55
Citaat van: "Carwo"
Daar hebben we wat aan, Rogier. En op de zool (binnen en buiten) altijd 'Goodyear'?

Ja, alleen op mn oudste paar van 2 jaar geleden heeft geen goodyear in de binnenkant staan.
This, madame, is Versailles.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XII
Reactie #3908 Gepost op: 15 mei 2008 - 19:16:21
En nu is er vast ook wel iemand die weet hoe de goodyears er bij Immanuel 1970 uitzien.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XII
Reactie #3909 Gepost op: 15 mei 2008 - 19:38:15
Inderdaad.

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XII
Reactie #3910 Gepost op: 15 mei 2008 - 19:38:18
Hahaha heerlijk zo'n gebrek aan uniformiteit. Ik heb zojuist per email om opheldering gevraagd bij Santoni. Hun antwoord zal ik uiteraard posten.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XII
Reactie #3911 Gepost op: 15 mei 2008 - 19:38:45
Citaat van: "Bogart"
Inderdaad.

Hehe!

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XII
Reactie #3912 Gepost op: 15 mei 2008 - 19:59:13
Even op weblog loeren. :wink:

adelante

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XII
Reactie #3913 Gepost op: 15 mei 2008 - 21:41:20
Volgens mij was je er op tijd bij, Timothy. Bij Raffaello hebben ze nu wat nieuwe modelletjes, waaronder ook loafers, maar die kosten vier keer zo veel:

moet wel zeggen dat die nieuwe kleur ook fraai is :)
Lees deze reactie aandachtig, voor je het weet is ie weg.
Distracting older women since 1980

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XII
Reactie #3914 Gepost op: 16 mei 2008 - 02:19:49
Citaat van: "adelante"
Volgens mij was je er op tijd bij, Timothy. Bij Raffaello hebben ze nu wat nieuwe modelletjes, waaronder ook loafers, maar die kosten vier keer zo veel:

moet wel zeggen dat die nieuwe kleur ook fraai is :)

En ze zitten nog als gegoten ook. Dat was een heel helder moment afgelopen zondagnacht ;) In de loop van de dag zal ik wat foto's plaatsen, het is echt een lekker schoentje !
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra