Auteur Topic: Santoni  (1766398 keer gelezen)

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XI
Reactie #3600 Gepost op: 05 februari 2008 - 16:49:21
Citaat van: "Cerillo"
Mijn mening: het zal niet voor niets zijn dat men in het algemeen aanbeveelt om suede schoenen eerst in te spuiten tegen nattigheid. Sommige soorten suede zullen het goed uithouden, maar de vraag is of ze ook esthetisch optimaal blijven. Ik ben bang van niet. En dit laatste punt is nu juist van groot belang bij de aanschaf van een Santoni :D. Ik zou ze dus niet zo snel aantrekken met slecht weer.

Bij aanschaf van een paar suede monkstraps van Santoni werd me bij Shoes & Shirts ten strengste afgeraden om suede schoenen in te spuiten met allerlei sprays.

Je hebt een spray van Saphir Medaille D'Or die prima gebruikt kan worden.
Te koop: Caruso, Incotex en Hugo Boss

https://www.marktplaats.nl/verkopers/7084980.html

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XI
Reactie #3601 Gepost op: 05 februari 2008 - 16:53:23
Citaat van: "Mikey Fuoco"
Een beschermlaag aanbrengen op suède is mijns inziens overrated.

De reden die ik opgeef is een argumentum ad populum.

Het zou echter best kunnen dat de siliconen samen een soort netje vormen dat min of meer op de harige structuur ligt.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Santoni - Deel XI
Reactie #3602 Gepost op: 05 februari 2008 - 16:53:52
Mijn mening: het zal niet voor niets zijn dat men in het algemeen aanbeveelt om suede schoenen eerst in te spuiten tegen nattigheid

Toch vind ik dat niet zaligmakend. Het wordt ook veel aangeraden om rubberzolen te dragen omdat je dan minder snel uitglijdt. In de meeste schoenwinkels in het hogere segment (en mét kennis van zaken) is het niet gebruikelijk de klant te adviseren de schoenen met waterafstotende spray in te spuiten.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XI
Reactie #3603 Gepost op: 05 februari 2008 - 16:57:18
Citaat van: "Sergio"
Mijn mening: het zal niet voor niets zijn dat men in het algemeen aanbeveelt om suede schoenen eerst in te spuiten tegen nattigheid

Toch vind ik dat niet zaligmakend. Het wordt ook veel aangeraden om rubberzolen te dragen omdat je dan minder snel uitglijdt. In de meeste schoenwinkels in het hogere segment (en mét kennis van zaken) is het niet gebruikelijk de klant te adviseren de schoenen met waterafstotende spray in te spuiten.

Ik spray overigens alleen suede schoenen. Dit doe ik met een product van Saphir Medaille d'Or. Andere schoenen zal ik zeker niet met een spray behandelen.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Santoni - Deel XI
Reactie #3604 Gepost op: 05 februari 2008 - 16:58:48
Citaat van: "foto010101"
Citaat van: "Sergio"

Ik spray overigens alleen suede schoenen. Dit doe ik met een product van Saphir Medaille d'Or. Andere schoenen zal ik zeker niet met een spray behandelen.

Dat is volgens mij inderdaad de enige die je redelijk veilig kunt gebruiken.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Samuel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XI
Reactie #3605 Gepost op: 06 februari 2008 - 17:27:50
Ik heb een vraagje. Ik heb laatst mijn eerste paartje Santoni's gekocht en nu vraag ik mij toch af ik deze niet te klein heb gekocht. Qua lengte zijn ze perfect, ze zitten vooral smal in de breedte. Dit knelt onplezierig. Het is ook  lastig om de schoenen zelf aan te doen, zelfs met een schoenlepel. Dit is mijn eerste slankere model schoen. Wat is verstandig, hele dunnen kousen kopen en ze proberen uit te lopen of is dit een onbegonnen zaak en is het misschien verstandiger om ze hier op het forum aan te bieden? Alvast bedankt.

Het gaat om de volgende schoenen:

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XI
Reactie #3606 Gepost op: 06 februari 2008 - 17:31:51
Citaat van: "Samuel"
Ik heb een vraagje. Ik heb laatst mijn eerste paartje Santoni's gekocht en nu vraag ik mij toch af ik deze niet te klein heb gekocht.

Lastig te beantwoorden.

Als het echt (continu) pijn doet dan heb je in ieder geval een verkeerde maat of leest gekocht. Draag je nu hele dikke sokken dan?

Samuel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XI
Reactie #3607 Gepost op: 06 februari 2008 - 17:36:18
Ik draag momenteel goedkope sokken, gemiddeld qua dikte. De schoen knelt op het breedste punt van mijn voet.

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XI
Reactie #3608 Gepost op: 06 februari 2008 - 17:37:13
Ik draag momenteel goedkope sokken, gemiddeld qua dikte. De schoen knelt op het breedste punt van mijn voet.

Je kunt het eens proberen met Falke sokken. Waarschijnlijk zal het niet veel uitmaken.

Samuel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XI
Reactie #3609 Gepost op: 06 februari 2008 - 17:38:49
Het is niet zo dat het echt pijn doet, maar plezierig is anders hehe. Iig bedankt voor het meedenken. Ik ga nog even bedenken wat ik er mee ga doen.

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XI
Reactie #3610 Gepost op: 06 februari 2008 - 17:39:33
Het is niet zo dat het echt pijn doet, maar plezierig is anders hehe. Iig bedankt voor het meedenken. Ik ga nog even bedenken wat ik er mee ga doen.

Ik heb mijn paar Grenson schoenen ook moeten inlopen en dat was ook zeker geen pretje. Nu lopen ze perfect!

Samuel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XI
Reactie #3611 Gepost op: 06 februari 2008 - 17:41:37
Dat is inderdaad mijn probleem, eerdere schoenen heb ik ook absoluut moeten inlopen. Maar omdat deze schoenen toch echt een stuk slanker zijn weet ik niet zeker of ik er goed aan doe ze uit te lopen. Half uitgelopen schoenen zijn natuurlijk een stuk lastiger te verkopen dan schoenen die momenteel pas 2 x zijn aangetrokken binnenshuis.

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XI
Reactie #3612 Gepost op: 06 februari 2008 - 17:42:29
Dat is inderdaad mijn probleem, eerdere schoenen heb ik ook absoluut moeten inlopen. Maar omdat deze schoenen toch echt een stuk slanker zijn weet ik niet zeker of ik er goed aan doe ze uit te lopen. Half uitgelopen schoenen zijn natuurlijk een stuk lastiger te verkopen dan schoenen die momenteel pas 2 x zijn aangetrokken binnenshuis.

Het is inderdaad een lastig probleem. Denk er nog eens goed over na zou ik zeggen.

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XI
Reactie #3613 Gepost op: 06 februari 2008 - 17:42:35
Over dat inlopen is het hier vaker gegaan. Dat duurt inderdaad nogal een tijdje (dat deed het ook bij mij). Het hangt er ook vanaf wat je gewend bent / was.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XI
Reactie #3614 Gepost op: 06 februari 2008 - 17:43:37
Hoeveel tijd heb je er inmiddels op gelopen Samuel? Bij mij is de schoen meestal na een dag of 7 a 8 dragen volledig ingelopen. Duurt dus circa 2 maanden :lol: