Auteur Topic: [Shirts] Lange nek  (7252 keer gelezen)

Sjoerd

  • Berichten: 15
    • Bekijk profiel
[Shirts] Lange nek
Gepost op: 21 oktober 2008 – 21:31:29
Beste heren en mede klere liefhebbers,

Ik heb helaas een vrij lange nek en lijkt mij mooier om een shirt met 2 of 3 knoopjes op de boord.
Wat zijn de meningen hierover icm een das?

Ten 2e: vind ik de shirts van Maffeis erg mooi (op een plaatje 'k heb er zelf geen)vooral die plooitjes bij de mouw inzet bij de schouder.
Maar ik zou een wat meer uitgesproken kleur of streep kunnen gebruiken omdat ik soms wat stil overkom.
Verder hou ik erg van die extra's als dikke knopen (of wat je bij een pak hebt dat de knopen ook echt open kunnen).

Kan iemand mij hierover adviseren?
Mag ook maathemd zijn maar er zijn zoveel aanbieders dat ik niet weet bij wie je een goede qualiteit krijgt.
Prijs is tot op zekere hoogte onbelangrijk.

Gr Sjoerd
Laatst bewerkt op: 22 oktober 2008 – 19:46:39 door Sergio
Er is nooit genoeg tijd om alles te doen wat je niet wilt.

dech

  • Gebruiker
  • Berichten: 140
    • Bekijk profiel
Re: lange nek
Reactie #1 Gepost op: 21 oktober 2008 – 21:47:06
Je kan natuurlijk ook kiezen voor een hogere boord, wat je lange nek wat zal verbergen. Voor uitgesproken kleuren zou ik alleen gaan indien je het mooi vind, niet omdat je stil bent. Wat schiet je er namelijk mee op als je alsnog stil bent, maar dan met een shirt met uitgesproken kleuren?

adelante

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.346
    • Bekijk profiel
Re: lange nek
Reactie #2 Gepost op: 21 oktober 2008 – 21:53:32
Extra hoog boord is leuk en compenseert die lange nek, drie knoops boorden samen met een das lijkt me geen gezicht.
Lees deze reactie aandachtig, voor je het weet is ie weg.
Distracting older women since 1980

Pico

  • Gebruiker
  • Berichten: 664
    • Bekijk profiel
Re: lange nek
Reactie #3 Gepost op: 21 oktober 2008 – 22:02:17
Sommige mensen worden heel erg druk van kleurstoffen :lol:

Ik denk dat meeste hemden-merken met mtm mogelijkheid ook hoge boorden kunnen aanbieden, iig bij shirtmakers/Nieuwenhuis wordt die mogelijkheid geboden.

Je kan natuurlijk ook kiezen voor een full-cutaway boord: die leiden volgens mij de aandacht voor je lange nek af, door suggestie van breedte.

Rogier

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.127
    • Bekijk profiel
Re: lange nek
Reactie #4 Gepost op: 21 oktober 2008 – 22:06:39
Ik heb ook een vrij lange nek, en een full-cutaway boord lost dat prima op. Niet gaan lopen klooien met 3-knoops boorden is mijn advies. :-D
This, madame, is Versailles.

Gibson

  • Gebruiker
  • Berichten: 319
    • Bekijk profiel
Re: lange nek
Reactie #5 Gepost op: 21 oktober 2008 – 22:28:04
Ik heb ook een vrij lange nek, en een full-cutaway boord lost dat prima op. Niet gaan lopen klooien met 3-knoops boorden is mijn advies. :-D

Rogier, je zegt dat 3-knoops boorden niet geweldig zijn, heb je wel shirts met 2-knoops boorden? Ik ga binnenkort weer is bij mijn shirtboer langs en wilde voor een 2 knoops gaan.
Great people talk about ideas. Small people talk about other people

paulbrussel

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.499
    • Bekijk profiel
Re: lange nek
Reactie #6 Gepost op: 22 oktober 2008 – 00:35:52
Rogier, je zegt dat 3-knoops boorden niet geweldig zijn, heb je wel shirts met 2-knoops boorden? Ik ga binnenkort weer is bij mijn shirtboer langs en wilde voor een 2 knoops gaan.
Nu heb ik toevallig een 2-knoops Pal Zileri-overhemd en ik vind het vooral onhandig :-). Zien doe je er niets van trouwens.

Bachelor

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.434
    • Bekijk profiel
Re: lange nek
Reactie #7 Gepost op: 22 oktober 2008 – 01:52:18
Je kan een extra hoog boord nemen met 1 knoop wat makkelijker is bij een das. Als het wat informeler is kan je 2 of 3 knopen nemen.

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: lange nek
Reactie #8 Gepost op: 22 oktober 2008 – 09:59:22
Nu heb ik toevallig een 2-knoops Pal Zileri-overhemd en ik vind het vooral onhandig :-). Zien doe je er niets van trouwens.

Wanneer je het met een das draagt die je het vaak wel, tenminste in de zin dat de boord vrij hoog is en dat óf de das daardoor wat afzakt en dus niet meer netjes aansluit óf dat de das en onder een rare hoek naar beneden bij hangt. Beide gevallen zijn niet erg fraai.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

roen

  • Gebruiker
  • Berichten: 163
    • Bekijk profiel
Re: lange nek
Reactie #9 Gepost op: 22 oktober 2008 – 10:30:27
Ik heb ook zo'n nek, en net bij wijze van experiment in Italie een hemd besteld met tweeknoops boord. De combinatie met een das lijkt me inderdaad wat moeizaam, maar ik draag niet zo vaak een das dus dat is voor mij geen probleem. Ik zal mijn foto-debuut hier maken zodra het shirt binnen is, over een week of wat.

Jeroen

Velponi

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.361
    • Bekijk profiel
Re: lange nek
Reactie #10 Gepost op: 22 oktober 2008 – 10:45:57
Ik sluit me aan bij het advies dat hierboven enkele keren is gegeven: een boord met een hoge staander (Finamore heeft mooie, zijn ook goed in balans en vallen niet op door hun hoogte) en een widespread of cutaway. Wat mij betreft beter dan 2- of zelfs 3-knoops.

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.698
    • Bekijk profiel
Re: lange nek
Reactie #11 Gepost op: 22 oktober 2008 – 11:18:22
Wanneer je het met een das draagt die je het vaak wel, tenminste in de zin dat de boord vrij hoog is en dat óf de das daardoor wat afzakt en dus niet meer netjes aansluit óf dat de das en onder een rare hoek naar beneden bij hangt. Beide gevallen zijn niet erg fraai.

Hoge tab-collar zou hier uitkomst kunnen bieden.  :idea:

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: lange nek
Reactie #12 Gepost op: 22 oktober 2008 – 11:28:13
Ik moet daarbij denken aan een uitspraak van Camiceria

Citaat van: Camiceria
Denk dat het iets minder charmant is als je zo iedere morgen met je Daihatsu vanuit Leidseveen naar je werk op een bedrijventerrein bij Almere moet rijden... Om maar te zwijgen van wat je baas ervan vindt.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: lange nek
Reactie #13 Gepost op: 22 oktober 2008 – 11:34:05
Daarnaast kun je wel een hoge boord nemen maar als je een pak hebt met een lage kraag dan ziet dat er echt niet uit. Goed voorbeeld daarvan is Ludo Sanders uit GTST. Zijn boorden zijn veel te hoog voor z'n pakken. Brrr! Daarmee legt je alleen maar meer aandacht op je nek/boord.

Niet heel denderende voorbeeldjes:

If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

ML

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.523
    • Bekijk profiel
Re: lange nek
Reactie #14 Gepost op: 22 oktober 2008 – 14:31:12
Kijk jij GTST Sergio? :wink:


Edit, de "r" vergeten :oops:
Laatst bewerkt op: 22 oktober 2008 – 17:51:02 door Michaël Leonard
I am free of all prejudice. I hate everyone equally.

Clothes make the man. Naked people have little or no influence on society.

Winnaar SF-voetbalpoule 2016 en nog een paar keer, ben de tel kwijt.