Auteur Topic: glimmende incotex  (2898 keer gelezen)

Samuel

  • Gebruiker
  • Berichten: 596
    • Bekijk profiel
glimmende incotex
Gepost op: 06 oktober 2008 – 15:53:07
Normaal strijkt mijn vriendin mijn broeken, maar laatst moest ik er toch echt zelf aan geloven toen ze een weekende weg was. Zonder er bij na te denken ben ik mijn net nieuwe donkerblauwe katoenen incotex gaan strijken  :-^ ](*,) Toen deze eenmal glom als een glimworm ben ik maar eens online research gaan en ja, er moet dus een doek tussen.

Is dit een dure les geweest of valt hier nog iets aan te doen?  O:)

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.696
    • Bekijk profiel
Re: glimmende incotex
Reactie #1 Gepost op: 06 oktober 2008 – 16:01:55
Eerlijk gezegd vind ik dat dat niet mag kunnen, zal wel een paar procent elastan ofzo in zitten anders kan dat nooit zo snel gaan glimmen. Ik strijk mijn katoenen broeken, Incotex en Loro Piana altijd zelf en op de hoogste stand van mijn toch wel behoorlijk krachtige strijkijzer en altijd gewoon aan de buitenzijde, zonder doek ertussen. Nooit wat misgegaan.

Desiderata

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.933
    • Bekijk profiel
Re: glimmende incotex
Reactie #2 Gepost op: 06 oktober 2008 – 16:06:28
Normaal strijkt mijn vriendin mijn broeken, maar laatst moest ik er toch echt zelf aan geloven toen ze een weekende weg was. Zonder er bij na te denken ben ik mijn net nieuwe donkerblauwe katoenen incotex gaan strijken  :-^ ](*,) Toen deze eenmal glom als een glimworm ben ik maar eens online research gaan en ja, er moet dus een doek tussen.

Is dit een dure les geweest of valt hier nog iets aan te doen?  O:)


Oma weet raad
. Baat het niet, dan schaadt het niet dunkt me.

Groeten,
Don

PS. Een 'persdoek' is wat je had moeten gebruiken om dit probleem te vσσrkomen...
Laatst bewerkt op: 06 oktober 2008 – 16:09:00 door Don

Samuel

  • Gebruiker
  • Berichten: 596
    • Bekijk profiel
Re: glimmende incotex
Reactie #3 Gepost op: 06 oktober 2008 – 16:15:58
Volgens de was/strijk voorschriften mocht het ook. Daarnaast heb ik ook niet de heetste stand van het strijkijzer gebruikt maar helaas is het toch gaan glimmen op alle "uitstekende' plekken (de naden, bij de rits, broekzakken etc.)

@ Don, bedankt ik ga het zeker (laten) proberen :)

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.696
    • Bekijk profiel
Re: glimmende incotex
Reactie #4 Gepost op: 06 oktober 2008 – 16:19:12
Je geeft aan dat je broek nieuw is en dat het volgens het label moet kunnen. Voor mij zou dit voldoende zijn om er mee terug te gaan naar de winkel die mij de broek verkocht heeft. Je kan grootmoeders methode natuurlijk altijd nog even proberen, maar volgens mij is zo'n proces onomkeerbaar.

Samuel

  • Gebruiker
  • Berichten: 596
    • Bekijk profiel
Re: glimmende incotex
Reactie #5 Gepost op: 06 oktober 2008 – 16:20:50
Misschien maar eens doen ja. Het gaat btw om een 55% katoenen / 45% linnen broek zie ik net.

K-mail

  • Gebruiker
  • Berichten: 494
    • Bekijk profiel
Re: glimmende incotex
Reactie #6 Gepost op: 06 oktober 2008 – 17:15:21
Hmm, ik heb wel een half linnen half katoen broek gestreken, dat ging prima. Geen glans etc.

Gaja

  • Gebruiker
  • Berichten: 859
    • Bekijk profiel
Re: glimmende incotex
Reactie #7 Gepost op: 06 oktober 2008 – 17:43:03
Moi aussie. Ik zeg terug naar de winkel.
Life is too short to drink bad wine

Atomic

  • Gebruiker
  • Berichten: 125
    • Bekijk profiel
Re: glimmende incotex
Reactie #8 Gepost op: 07 oktober 2008 – 12:33:29
Over het algemeen word dat glimmen veroorzaakt door een elastan/poly.. produkt dat (te) heet word. Dit hoord met een katoenen/linnen combi niet te gebeuren. Alleen als de stof een bepaald easy-iron procedee heeft ondergaan zou het kunnen. Maar over het algemeen zie je dat alleen in het lage segment ;) En daar zou ik in eerste instantie een incotex niet in plaatsen. LOL