Auteur Topic: Maatpak Bangkok  (10829 keer gelezen)

vindurden

  • Berichten: 10
    • Bekijk profiel
Maatpak Bangkok
Gepost op: 05 oktober 2008 – 16:28:46
Ik ga in november naar Bangkok en wil daar graag eens een kleermaker proberen. Heeft iemand ervaring met een kwalitatief goede kleermaker in Bangkok die een mooi maatpak kan maken?

groeten, vindurden

DL

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.225
    • Bekijk profiel
Re: Maatpak Bangkok
Reactie #1 Gepost op: 05 oktober 2008 – 16:33:07
Ik kan geen antwoord op je vraag geven, ik weet wel dat de pakken uit dat soort landen die op markten en dergelijke gemaakt worden (vaak) van inferieure kwaliteit zijn!
Laatst bewerkt op: 05 oktober 2008 – 16:44:15 door Duco

maboc

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.448
    • Bekijk profiel
Re: Maatpak Bangkok
Reactie #2 Gepost op: 05 oktober 2008 – 21:12:21
Ik ga in november naar Bangkok en wil daar graag eens een kleermaker proberen. Heeft iemand ervaring met een kwalitatief goede kleermaker in Bangkok die een mooi maatpak kan maken?

groeten, vindurden

als ik jou was zou ik me even laten inspireren door wat posts op het forum via de zoekfunctie.

Volgens mij zijn er aardig wat posts van (onder meer) Confrere die je wel op het juiste spoor zetten.

Om kort te gaan: Wat ik ervan begrepen heb (en zo af en toe gezien) is de kwaliteit meestal niet zo heel erg hoog. (Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk)


Anyway....als je toch tot aanschaf overgaat mettertijd zien we graag de foto's.

Niets zo veranderlijk als de mens

vindurden

  • Berichten: 10
    • Bekijk profiel
Re: Maatpak Bangkok
Reactie #3 Gepost op: 05 oktober 2008 – 21:49:50
als ik jou was zou ik me even laten inspireren door wat posts op het forum via de zoekfunctie.

Volgens mij zijn er aardig wat posts van (onder meer) Confrere die je wel op het juiste spoor zetten.

Om kort te gaan: Wat ik ervan begrepen heb (en zo af en toe gezien) is de kwaliteit meestal niet zo heel erg hoog. (Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk)


Anyway....als je toch tot aanschaf overgaat mettertijd zien we graag de foto's.



klopt, ik heb inderdaad al wat gevonden hier via de zoekfunctie. Ben inmiddels bekend met een aantal valkuilen wat betreft de zgn "tailors" in Bangkok. Ik kon echter geen concrete adviezen vinden over specifieke kwalitatief goede en betrouwbare kleermakers (met naam en adres) in Bangkok. Ze moeten er zijn want ook in Bangkok zijn er vast mannen die er een beetje stijlvol bij willen lopen :) 

Confrère

  • Gebruiker
  • Berichten: 506
    • Bekijk profiel
Re: Maatpak Bangkok
Reactie #4 Gepost op: 07 oktober 2008 – 19:44:47
Mocht je nog een betrouwbaar adres vinden, hou ik mij aanbevolen ;). Ik ken inderdaad verschillende Aziaten die stijlvol gekleed gaan: bij navraag bleken ze grote aanhangers van Italiaanse merken ;).

Natuurlijk zijn er vast wel fatsoenlijke tailors. Waarschijnlijk vooral voor het middenkader: Mensen met geld kopen het liefst buitenlandse producten (trouwens ook vaak de grote 'brands' - Hugo Boss, Armani, etc., dus niet echt direct de kwalitatief beste merken).
Mening Aziaat gaat voor een zwart pak, evt. met vest bij CEO's om hun hoge status te benadrukken.
Net als in elk land, zijn de echt goed geklede mensen die ware liefhebbers: en ook die kopen de merken die op het forum populair zijn.
Laatst bewerkt op: 07 oktober 2008 – 20:11:37 door Confrère

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: Maatpak Bangkok
Reactie #5 Gepost op: 08 oktober 2008 – 00:38:46
Dat waren exactly my thoughts!
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

vindurden

  • Berichten: 10
    • Bekijk profiel
Re: Maatpak Bangkok
Reactie #6 Gepost op: 13 oktober 2008 – 14:59:16
Mocht je nog een betrouwbaar adres vinden, hou ik mij aanbevolen ;).

Ik vertrek over een maand en zal begin december terug zijn. Dank voor de tips en ik laat jullie zker weten of het de moeite waard is om het een keer te proberen!

Otis

  • Berichten: 7
    • Bekijk profiel
Re: Maatpak Bangkok
Reactie #7 Gepost op: 20 november 2008 – 13:45:24
Niet doen. Heb stad en land afgezocht naar een goede tailor. Kwam uit bij Raja's Tailor wat de beste zou moeten zijn. Heb daar 2 pakken laten maken en 5 hemden. Was zo'n € 500 kwijt. Nu 3 jaar later ligt alles in de Leger des Heil container. De pakken zijn qua stijl gewoon net niet (beetje amerikaans model denk ik) en qua kwaliteit zeker niet: heel stijf, beetje C&A achtig. De H&M pakken zijn beter. Handgemaakt en binnen 2 dagen klaar...had beter moeten weten.

Luuk

  • Gast
Re: Maatpak Bangkok
Reactie #8 Gepost op: 20 november 2008 – 14:16:43
Ik heb ook ooit in Thailand een jasje laten maken.. wat een flutwerk. Heb nog getracht er enig model in te krijgen, mocht niet baten.

vindurden

  • Berichten: 10
    • Bekijk profiel
Re: Maatpak Bangkok
Reactie #9 Gepost op: 15 december 2008 – 16:17:42
Ik heb het toch maar geprobeerd, we zien wel of het uiteindelijk wat is. Ik heb in Bangkok bij een tailor een maatpak en een maathemd besteld, krijg het over een weekje binnen. Op zich heb ik een prima gevoel overgehouden aan de contacten en de meetsessie, wel nadat ik merkte dat ik zeer duidelijke en nadrukkelijke instructies moest geven over de stijl van het pak en het hemd.
Als het uiteindelijk een acceptabel pak wordt heb ik, gezien de prijzen, een interessant adresje voor mijn toekomstige "door de weekse" pakken.
Ik zal laten weten hoe het pak bevalt.

Ralph$ter

  • Gebruiker
  • Berichten: 92
  • Miscemus utile dulci
    • Bekijk profiel
Re: Maatpak Bangkok
Reactie #10 Gepost op: 10 januari 2013 – 09:50:44
En, hoe is het bevallen???
Jaag je passie na, niet je pensioen.

ML

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.523
    • Bekijk profiel
Re: Maatpak Bangkok
Reactie #11 Gepost op: 10 januari 2013 – 09:53:30
Ik denk dat het antwoord op die vraag wel even uitblijft: Laatst actief: 20 augustus 2009, 16:44:21
I am free of all prejudice. I hate everyone equally.

Clothes make the man. Naked people have little or no influence on society.

Winnaar SF-voetbalpoule 2016 en nog een paar keer, ben de tel kwijt.

Laurens

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.940
    • Bekijk profiel
    • omnidata
Maatpak Bangkok
Reactie #12 Gepost op: 10 januari 2013 – 10:47:10
Het resultaat was zo teleurstellend dat hij hier zich niet meer durfde te vertonen?
omnidata.fr voor plaatjes, nu ook op Instagram!

Grigio

  • Berichten: 7
    • Bekijk profiel
Re: Maatpak Bangkok
Reactie #13 Gepost op: 17 januari 2013 – 14:37:50
Of hij is daar gebleven omdat het zo goed was daar ;)? hih

Janus

  • Gebruiker
  • Berichten: 776
  • The 1%
    • Bekijk profiel
Re: Maatpak Bangkok
Reactie #14 Gepost op: 17 januari 2013 – 21:28:54
Meestal blijven mannen voor andere zaken dan maatpakken in Thailand.