Auteur Topic: Company Suits  (10373 keer gelezen)

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: Company Suits
Reactie #30 Gepost op: 23 september 2008 – 18:51:17
De eerste twee kunnen nog, komt wel eens vaker voor. Daarna nog voor een pasvorm kiezen is inderdaad raar en dubbelop.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

darkotik

  • Berichten: 16
    • Bekijk profiel
Re: Company Suits
Reactie #31 Gepost op: 23 september 2008 – 19:20:13
Hmmm, zoals het werd verteld, klonk het wel aannemelijk. Ze meten je op voor je borstomvang, je hals, je schouders, de lengte van je armen, rug, benen, etc... De fits hebben te maken met hoe getailleerd je het wilt, in de zin van hoe gepronceerd je de middel wilt hebben. Of is maatwerk altijd nauwsluitend in de middel?

Mijn probleem momenteel is dat ik eigenlijk niet weet hoe ik kwaliteit kan beoordelen, alleen of iets mij mooi lijkt of niet.
Laatst bewerkt op: 23 september 2008 – 19:28:11 door darkotik

Stromen

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.879
    • Bekijk profiel
Re: Company Suits
Reactie #32 Gepost op: 23 september 2008 – 19:28:31
Ach, er zijn inmiddels een stuk of 900 bedrijfjes actief die dit soort werk aanbieden. Dan moet je je ergens in gaan onderscheiden zullen we maar zeggen.

En maatwerk is altijd op maat.  ;-)

darkotik

  • Berichten: 16
    • Bekijk profiel
Re: Company Suits
Reactie #33 Gepost op: 08 oktober 2008 – 12:07:06
Net bericht gekregen dat de pak waarschijnlijk in week 44 gelverd wordt.

darkotik

  • Berichten: 16
    • Bekijk profiel
Re: Company Suits
Reactie #34 Gepost op: 30 oktober 2008 – 11:09:23
Pak is binnen, aan de ene kant valt het wel een beetje tegen. Het is niet erg netjes afgewerkt; paar losse draadjes, maar misschien is dat wel normaal, echter bij de RTW confectiepakken die ik in het verleden gekocht heb (Van Gils) was dit niet het geval.

Ik heb dus voor een slim fit gekozen, het pak zit lekker, ook de pantalon, maar bij de middel aan de achterkant zie je een "verticale "vouw" en de zij splits staan een beetje open. Kan/mag dit wel?

Voorkant valt dus wel lekker strak/glad. Achterkant niet zo, het ziet er in ieder geval niet zo strak uit als bij mijn RTW pakken, die wat ruimer in de fit zijn. Is dit normaal, ligt het aan mijn figuur, horen ze daar niet rekening mee te houden, is het "not done"?

J

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.888
    • Bekijk profiel
Re: Company Suits
Reactie #35 Gepost op: 30 oktober 2008 – 12:17:46
Ik heb dus voor een slim fit gekozen, het pak zit lekker, ook de pantalon, maar bij de middel aan de achterkant zie je een "verticale "vouw" en de zij splits staan een beetje open. Kan/mag dit wel?

Als ik je goed begrijp wat betreft de 'verticale vouw', dan heeft het jasje daar te veel stof.

Is dit normaal, ligt het aan mijn figuur, horen ze daar niet rekening mee te houden, is het "not done"?

Het is MTM. Uiteraard moet er rekening gehouden worden met je figuur, dat is doorgaans de hoofdreden om voor maatwerk te gaan. Jouw figuur kan in beginsel geen excuus zijn voor het verkeerd opmeten of maken van het pak.

Timothy

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.062
    • Bekijk profiel
Re: Company Suits
Reactie #36 Gepost op: 30 oktober 2008 – 13:58:56
Wat Jesper zegt ;)

Om nog even terug te komen op de stoffen, vaak gebruiken dit soort bedrijfjes ook gewoon prima stoffen van bekende huizen (vader van m'n tjik heeft b.v. van dit bedrijf een Loro Piana stofje...). Het is echter de maakwijze waar ze zich meestal mee 'onderscheiden' .
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: Company Suits
Reactie #37 Gepost op: 30 oktober 2008 – 17:13:14
Plaats eens wat foto's dan kunnen we het beter beoordelen ;-)
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors