Auteur Topic: Company Suits  (10390 keer gelezen)

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: Company Suits
Reactie #15 Gepost op: 23 september 2008 – 14:42:13
Hmmm, wilde net posten dat ik de eerdere topic over company suits niet heb kunnen vinden, en of company suits een andere naam is wat door suit supply wordt gevoerd (zelfde prijsstructuur?).

Maar kennelijk is dat dus niet het geval. Gemak en gratis overhemd speelt een grote rol. En waarom zou ik naar SuSu gaan als CS dezelfde of een betere kwaliteit biedt. Ik weet dus nog steeds niet of CS genoeg kwaliteit levert voor die prijs., of het beter is om een bezoekje te brengen aan SuSu. Ik heb "company suits" als zoekopdracht opgegeven, maar heb geen post gevonden die er echt over rept.

http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php?topic=1649.0
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

darkotik

  • Berichten: 16
    • Bekijk profiel
Re: Company Suits
Reactie #16 Gepost op: 23 september 2008 – 14:48:23
Een collega is langsgeweest. Ze hebben allerlei maten bij hem opgenomen (borst omvang, hals, been- arm lengte, etc...) een slim fit genomen, hij heeft een S140 stof uitgekozen, kon de binnenvoering en kraagvilt kiezen. Bij de pantalon kon hij aangeven of er een plooi of een flat front moets zijn. Klinkt als maatwerk, of is dit standaard? Ik weet wel dat ik me ook kan inlezen hier, dat wil ik ook wel doen, maar heb momenteel weinig tijd en moet snel beslissen. :)

Dus please, als het niet teveel tijd en moeite kost. Welke vragen moet ik stellen, waar moet ik op letten en welke antwoorden moet ik wel en niet horen? :)

darkotik

  • Berichten: 16
    • Bekijk profiel
Re: Company Suits
Reactie #17 Gepost op: 23 september 2008 – 14:52:00
Sergio, bedankt, maar dat had ik ook gezien. Er is alleen niet zoveel info. Hij spreekt over een mtm pak waar hij tevreden over is, maar dat het bedrijf "naar" is. Alleen waarom is het bedrijf naar en wat zijn de goede en slechte punten van het CS pak?

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.378
    • Bekijk profiel
Re: Company Suits
Reactie #18 Gepost op: 23 september 2008 – 15:07:27
Ik zou voorstellen om gewoon bij CS je pak te laten maken.
Daarna kun jij mooi een review van het bedrijf geven.
Waar je op moet letten?
Wat me zo te binnen schiet.
Stof en kleur pak.
Schouder:spalla con rollino of manica a camicia
lengte jasje,lengte mouwen,lengte broekspijpen.
Hoe smal of hoe breed wil je de pijpen en mouwen.
2,2½ of 3 knoops jasje.
Revers,normaal of peaked.Doorgepit.
Klepzakken,ticketpocket ja of nee?
Broek: flat front,bandplooi,wel of geen omslag.Dinnersplit.
Knopengulp of ritsgulp.
Knopen moeten natuurlijk werken.
De rest zal wel aangevuld worden.


Laatst bewerkt op: 23 september 2008 – 15:18:53 door Bogart

Timothy

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.062
    • Bekijk profiel
Re: Company Suits
Reactie #19 Gepost op: 23 september 2008 – 15:39:47
De vader van mijn vriendin heeft meerdere pakken van CS. Hij bestelt er ongeveer ieder jaar een stuk of twee pakken.
Ik moet zeggen dat de pakken die hij een maand geleden heeft ontvangen er erg netjes uit zien. De fit is voor hem ook goed vind ik (Bank, formeel...). Over de 'bouw' kwaliteit kan ik weinig zeggen volgens mij zit er wel een beetje lijm in het revers... maar een mooie rol is iig wel aanwezig.

Ik zou zeggen; Probeer het als je er een goed gevoel bij hebt. Anders moet je het niet doen (suit supply is een goede optie...).
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

darkotik

  • Berichten: 16
    • Bekijk profiel
Re: Company Suits
Reactie #20 Gepost op: 23 september 2008 – 17:04:57
Ik heb een pak besteld. Is het ordinair om je initialen in te laten borduren? Ik heb reeds gezegd dat ik dit wel wil, maar ik heb nu zo mijn bedenkingen. Ze waren wel hulpvaardig en heb er wel een goed gevoel over. Kost mij in totaal 549E. Ik heb ook een overhemd erbij gekregen met een hoge (aldo?) kraag, voor die prijs.

Wat bij mij de doorslag gaf, was dat de pakken die die mensen droegen er goed uitzagen. Ik kan alleen niet zeggen waarom ze er goed uitzagen, behalve dat het zeer strak uitzag (slim fit). Ben benieuwd, alleen duurt het wel 4-6 weken voordat ik mijn pak heb... hoe snel is SuSu?

Ik begin me de laatste tijd wel wat meer te interesseren voor stijlvolle kleding. Hoop veel informatie te verkrijgen uit deze forum.

bedankt voor jullie hulp.
Laatst bewerkt op: 23 september 2008 – 17:08:58 door darkotik

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.932
    • Bekijk profiel
Re: Company Suits
Reactie #21 Gepost op: 23 september 2008 – 17:16:49
Ik heb een pak besteld. Is het ordinair om je initialen in te laten borduren?

Aan de buitenkant wel. Maar binnenin: wie ziet dat? Je kunt ze ook in de kleur van je voering laten maken: vallen ze minder op, maar heb je ze stiekem toch.

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.378
    • Bekijk profiel
Re: Company Suits
Reactie #22 Gepost op: 23 september 2008 – 17:26:39
Ik heb een pak besteld. Is het ordinair om je initialen in te laten borduren? Ik heb reeds gezegd dat ik dit wel wil, maar ik heb nu zo mijn bedenkingen. Ze waren wel hulpvaardig en heb er wel een goed gevoel over. Kost mij in totaal 549E. Ik heb ook een overhemd erbij gekregen met een hoge (aldo?) kraag, voor die prijs.

Wat bij mij de doorslag gaf, was dat de pakken die die mensen droegen er goed uitzagen. Ik kan alleen niet zeggen waarom ze er goed uitzagen, behalve dat het zeer strak uitzag (slim fit). Ben benieuwd, alleen duurt het wel 4-6 weken voordat ik mijn pak heb... hoe snel is SuSu?

Ik begin me de laatste tijd wel wat meer te interesseren voor stijlvolle kleding. Hoop veel informatie te verkrijgen uit deze forum.

bedankt voor jullie hulp.

Welke opties heeft je pak buiten de initialen?

darkotik

  • Berichten: 16
    • Bekijk profiel
Re: Company Suits
Reactie #23 Gepost op: 23 september 2008 – 17:51:07
Je kan de kleur van de voering bepalen en de kraagvilt. Regular, medium of slim fit, ik heb voor slim fit gekozen. Double breasted, 3-knoops of 2-knoops, heb voor 2-knoops gekozen, omdat het dan strakker uit zou zien. Ik had juist het gevoel dat het strakker eruit zou zien met 3 knoopjes, maar ik heb hun advies maar genomen. De split, aan de zijkant. Extra zak, niet gedaan. Opgestikte zakken, nee. Revers doorstikken, gedaan. Knoopjes van het jasje.

Pantalon, geen bandplooi, geen omslag, geen bretelknopen.

Heb een lichtgrijze S140 stof genomen met een roze binnenvoering... Ik kan tot morgen 1200 nog wijzigingen aanbrengen.

Rogier

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.127
    • Bekijk profiel
Re: Company Suits
Reactie #24 Gepost op: 23 september 2008 – 18:02:37
S140, dat is niet echt een werkpak. :wink:
This, madame, is Versailles.

darkotik

  • Berichten: 16
    • Bekijk profiel
Re: Company Suits
Reactie #25 Gepost op: 23 september 2008 – 18:11:01
Hmmm... ik heb voor die stof gekozen, omdat ik de kleur zo mooi vond. Ik weet niet precies wat S140 inhoudt, behalve dat het fijner en duurder is dan een S120. Ben ook niet van plan om het meer dan een week per maand te dragen. Slijt het echt zo snel dan?

Rogier

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.127
    • Bekijk profiel
Re: Company Suits
Reactie #26 Gepost op: 23 september 2008 – 18:14:11
Een week per maand vind ik best veel. En of slijt, weet ik niet, ik heb niks boven de 130, maar dat merk je vanzelf wel.
This, madame, is Versailles.

Stromen

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.879
    • Bekijk profiel
Re: Company Suits
Reactie #27 Gepost op: 23 september 2008 – 18:15:33
En een keuze tussen regular, medium of slim fit is nauwelijks maatwerk te noemen.
Op hun site zie ik dat ze opmeten en tevens met paspakken werken. Apart.

Ik begrijp dat 349 euro aantrekkelijk klinkt, maar echt kwaliteit kun je niet verwachten natuurlijk.  

En ja, S140 slijt over het algemeen een stuk sneller dan 80 of 100. Hoe snel een S140 stof gaat slijten in een pak van nog geen 600 euro, da's veel interessanter om te weten lijkt me..

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: Company Suits
Reactie #28 Gepost op: 23 september 2008 – 18:35:48
En een keuze tussen regular, medium of slim fit is nauwelijks maatwerk te noemen.
Op hun site zie ik dat ze opmeten en tevens met paspakken werken. Apart.

Waarom is dat zo apart? Paspakken zijn heel gewoon.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Stromen

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.879
    • Bekijk profiel
Re: Company Suits
Reactie #29 Gepost op: 23 september 2008 – 18:42:27
Ik zei ook: "...dat ze opmeten en tevens met paspakken werken"

Ze meten je eerst op en daarna wordt je nog eens in een paspak gehesen voor het "gevoel." (staat op hun site)
En daarna moet je kennelijk nog eens kiezen voor regular/slimfit etc.

Driedubbelop dus. Soort van. Vreemd dus.