Auteur Topic: Café Coton  (5541 keer gelezen)

Karl

  • Berichten: 23
    • Bekijk profiel
Café Coton
Gepost op: 01 september 2008 – 09:16:37
Heeft iemand ervaring met dit merk? www.cafecoton.com

Ik was dit weekend in Lille (Frankrijk), waar ik een winkel ervan zag. Door een speciale aanbieding (zomercollectie: 1 kopen=1 gratis) liep ik even binnen en de hemden bevielen mij wel: ik heb er twee uit de 'sélection'-lijn gekocht (effen lichtblauw en lichtblauw met wit ruitje) die m.i. kwalitatief erg in orde zijn. Egyptisch katoen s120 'triple retors' (three ply) met mooie glans, schouderstuk met verticle middennaad, aparte baleinen, enkel stiksel voor de mouw- en zijnaden, dubbele manchetten aangezet met veel kleine plooitjes, driehoekige versteviging tussen voor- en achterpand, knoopje op mouwsplit, kortom de meeste elementen aanwezig. Klassieke Franse boord, redelijk hoog (andere boorden voorhanden). Handwerk (uiteraard) niet, maar voor 100 euro per hemd (en nu dus de helft) een goede prijs-kwaliteitsverhouding. Goedkopere lijnen zijn er ook, ook mooie klassieke dassen. Maatwerk heb ik nergens gezien.
De keten is Frans, heeft erg veel shops in Frankrijk, ééntje in Brussel en in Maasmechelen Outlet ook maar (nog) niet in Nederland.

GuillaumeM

  • Gebruiker
  • Berichten: 49
    • Bekijk profiel
Re: Café Coton
Reactie #1 Gepost op: 01 september 2008 – 17:11:17
heb net toevallig vandaag nog mijn hemd aangehad hiervan, wss hetzelfde effenblauw met zelfde specificaties ;)
zeer tevreden over, mooie stof idd en perfecte fit (maar dat geluk heb ik eigenlijk altijd bij RTW-hemden, alleen Tommy en RL zijn soms een zak rond mijn middel)
enige minpuntje is dat de puntjes van de boord soms gaan krullen naar binnen toe..
ook voor dezelfde prijs gekocht, maar vorig jaar al, samen gekocht met boxershorts van café coton.

Gekocht in Brussel trouwens, winkel ligt net over de "Beurs".
Laatst bewerkt op: 01 september 2008 – 17:13:31 door GuillaumeM