Auteur Topic: Made to Measure Jeans  (65327 keer gelezen)

HGW

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.026
    • Bekijk profiel
Re: Made to Measure Jeans
Reactie #15 Gepost op: 17 mei 2011 – 22:38:52
SuSu heeft ook katoenen MTM broeken voor 125-150 euro, je zou kunnen bellen of ze inmiddels denim in het assortiment hebben. Ik ben bang dat het antwoord nee is.
if i stop lying i just disappoint you

Heinzelmann

  • Gebruiker
  • Berichten: 854
    • Bekijk profiel
Re: Made to Measure Jeans
Reactie #16 Gepost op: 17 mei 2011 – 23:27:22
Ik kan maar ιιn reden bedenken voor MTM jeans en dat is ulterior gayness.

Go ask your mates, want dit soort vragen heeft niks met 'style' of het 'stijlforum' van doen.

(Moderator: delete me at will, maar overweeg mijn dispositie...)

*Nee, werkelijk: MTM jeans? Dan heb je een paar dingen niet begrepen... het hele leven enzo. En jeans, vooral.*

UPDATE
Ik kreeg een telefoontje van de jaren 90: ze willen je spijkerpak terug.
(Toch weer die Cavalli, toen al)
Laatst bewerkt op: 18 mei 2011 – 00:37:34 door Heinzelmann
Sometimes you can speak Italian without ever saying a word in it. (By: J. Peterman. Fall/Winter 2011 Catalog.)

HGW

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.026
    • Bekijk profiel
Re: Made to Measure Jeans
Reactie #17 Gepost op: 18 mei 2011 – 08:26:12
Ik kan het ergens wel begrijpen hoor. Volgens mij hebben Ramone en ik redelijk dezelfde bouw (we reageren iig vaak op dezelfde aangeboden artikelen) ik heb gewoon een grotere maat voor mijn bovenbenen nodig en dan is hij op de band te ruim. Zelf stel ik mij tevreden met een Tommy want die zit nog redelijk goed.
if i stop lying i just disappoint you

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: Made to Measure Jeans
Reactie #18 Gepost op: 18 mei 2011 – 08:28:23
Zelfde probleem hier. Diesel Larkee gaat net.

Orno

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.035
    • Bekijk profiel
Re: Made to Measure Jeans
Reactie #19 Gepost op: 18 mei 2011 – 08:51:20
krachtpatsers
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Pitti Carabinieri

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.144
    • Bekijk profiel
Re: Made to Measure Jeans
Reactie #20 Gepost op: 18 mei 2011 – 08:56:58
Heinzellman, wat ben jij voor iemand?

Ik zou zelf nooit mtm jeans kopen, maar dat komt ook omdat genoeg jeans mij goed passen. Het is gewoon een kwestie van veel verschillende merken/modellen passen. Heb je enorme bovenbenen, dan is dat idd lastig. Dan zou een mtm jeans uitkomst bieden, maar onder de E250 zul je ze niet krijgen denk ik. Menco maakte ze eerst toch?
If you believe in telekinetics, please raise my hand.

patrique

  • Gebruiker
  • Berichten: 723
    • Bekijk profiel
Re: Made to Measure Jeans
Reactie #21 Gepost op: 18 mei 2011 – 09:06:12
Ik kan het ergens wel begrijpen hoor. Volgens mij hebben Ramone en ik redelijk dezelfde bouw (we reageren iig vaak op dezelfde aangeboden artikelen) ik heb gewoon een grotere maat voor mijn bovenbenen nodig en dan is hij op de band te ruim. Zelf stel ik mij tevreden met een Tommy want die zit nog redelijk goed.

Heb hetzelfde 'probleem', maar neem altijd de maat die goed zit op de bovenbenen en laat hem dan vervolgens door de kleermaker innemen in de band (en evt de pijpen versmallen). Ben tot nu toe altijd tevreden over het resultaat!

Heinzelmann

  • Gebruiker
  • Berichten: 854
    • Bekijk profiel
Re: Made to Measure Jeans
Reactie #22 Gepost op: 18 mei 2011 – 14:18:32
Heinzellman, wat ben jij voor iemand?

Als je het weet mag je het zeggen!  8-[

Maar inderdaad, wat je zegt (en HGW na jou): je koopt een paar jeans en laat die verpompen.
(En kennen we het fenomeen 'shrink to fit' nog? Met je nieuwe jeans in een heet bad gaan zitten? Werkt alleen bij raw en rinsed denim trouwens; de meeste jeans die je tegenwoordig koopt zijn al minstens ιιn keer gewassen.)

Nuja: ik had vroeger een heel sneu jongetje in de klas wiens moeder zelf zijn kleren maakte. Waaronder 'spijkerbroeken' van van die ernstige nep-denim, met zelfs een zelfgemaakte salpa –dat bandlabel–, van beige stof!
Misschien dat die herinnering meespeelt bij mijn aversie tegen MTM-jeans.
Maar het hele idee om aan je kleermaker te vragen een van oorsprong industrieel vervaardigde werkmansbroek op maat te maken vind ik een hilarische tegenstrijdigheid van ongekend snobbisme. :?
Laatst bewerkt op: 18 mei 2011 – 14:23:19 door Heinzelmann
Sometimes you can speak Italian without ever saying a word in it. (By: J. Peterman. Fall/Winter 2011 Catalog.)

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: Made to Measure Jeans
Reactie #23 Gepost op: 18 mei 2011 – 14:36:41
Die denigrerende ondertoon over dat 'jongetje' uit jouw klas stuit mij tegen de borst. Je zou maar geboren zijn in armoede, dat is voor sommige kennelijk onbegrijpelijk maar voor velen op deze bol realiteit.

Mad Hatter

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.399
    • Bekijk profiel
Re: Made to Measure Jeans
Reactie #24 Gepost op: 18 mei 2011 – 14:39:32
Daar ben ik het toch met jou eens, Heinzelmann. Het is een werkbroek, en het verbouwen ervan is al tot daar aan toe, laat staan het op maat laten vervaardigen ervan.

Overigens zou een MTM-broek gemaakt van denim bij de meeste bedrijven (zoals SuSu) een 'formelere broek' (pantalon staat me tegen) opleveren, van denim.

Dat doet me denken aan die bandplooi jeans, een Duitse uitvinding schijnbaar.
Roetzel schrijft er in zijn boek ook over en ik ben het met hem eens dat je dan nog beter helemaal van jeans af kunt zien dan zo'n 'vlees-noch-visbroek' te dragen

Maar: Wat MMorley zegt, de opmerking over dat jongetje hoeft nu ook weer niet.
Eigenlijk is dat toch ook juist een held, dat hij toen al zijn kleren besproken droeg?  ;)

Heinzelmann

  • Gebruiker
  • Berichten: 854
    • Bekijk profiel
Re: Made to Measure Jeans
Reactie #25 Gepost op: 18 mei 2011 – 14:40:45
Die denigrerende ondertoon over dat 'jongetje' uit jouw klas stuit mij tegen de borst. Je zou maar geboren zijn in armoede, dat is voor sommige kennelijk onbegrijpelijk maar voor velen op deze bol realiteit.

Waar leest u iets denigrerends?
Ik zeg juist dat hij sneu was: da's empathie.
Sometimes you can speak Italian without ever saying a word in it. (By: J. Peterman. Fall/Winter 2011 Catalog.)

Pitti Carabinieri

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.144
    • Bekijk profiel
Re: Made to Measure Jeans
Reactie #26 Gepost op: 18 mei 2011 – 14:45:59
Een jeans is idd van origine een werkbroek. Echter is dit kledingstuk mode geworden. en is het wel fijn als dat kledingstuk net zo goed zit als ieder ander kledingstuk. Een jeans die niet goed zit, draag je namelijk niet zo snel en als je moeite hebt om een goed passend model te vinden is dit toch een goede optie.

Ik spendeer liever 250E aan een goed zittende jeans waar ik 2 jaar mee doe, dan dat ik 5 modellen koop die me net niet goed zitten en ik in de kast laat liggen.
If you believe in telekinetics, please raise my hand.

Heinzelmann

  • Gebruiker
  • Berichten: 854
    • Bekijk profiel
Re: Made to Measure Jeans
Reactie #27 Gepost op: 18 mei 2011 – 14:51:21
[...]
Dat doet me denken aan die bandplooi jeans, een Duitse uitvinding schijnbaar.
[...] The horror!
  :shock:
Maar: Wat MMorley zegt, de opmerking over dat jongetje hoeft nu ook weer niet.
Eigenlijk is dat toch ook juist een held, dat hij toen al zijn kleren besproken droeg?  ;)

Ik begrijp de hetze niet zo goed: waar zeg ik iets naars over dat jongetje? In ieder geval bedoel ik slechts dat hij met die kleding voor velen de risee was en er enorm mee werd gepest, en dat dat lullig (sneu) voor hem was. Kinderen zijn de wreedste wezens die er bestaan: feitelijk zou een moeder zoiets niet moeten doen. (Veel kinderen –ook ik!– liepen in thuisgenaaide kleren, maar dat moet dan precies geen spijkerbroek zijn. Ik kreeg ιιn keer per jaar een nieuwe Wrangler, maar bijna al mijn andere broeken kwamen van mijn moeder. Oma breide de truien en sokken. En de zwembroeken!  :D)
Laatst bewerkt op: 18 mei 2011 – 14:54:20 door Heinzelmann
Sometimes you can speak Italian without ever saying a word in it. (By: J. Peterman. Fall/Winter 2011 Catalog.)

PS001

  • Gebruiker
  • Berichten: 189
    • Bekijk profiel
Re: Made to Measure Jeans
Reactie #28 Gepost op: 18 mei 2011 – 15:18:14
Ik begrijp het nut van MTM jeans totaal niet. "Het zoeken naar de juiste jeans" vind ik op zich een leuk proces. Een jeans is totaal iets anders dan een geschikt maatpak of een MTM-jasje. Hier vinden we bv. de juiste stof niet of hebben we problemen met onze lichaamsbouw. Zijn we allen niet wat lui geworden naar het zoeken van de geschikte jeans en grijpen we daarom sneller naar MTM? (en dit niet alleen voor een jeans, ...)
"Er bestaat geen groter verkwister dan de gierigaard: hij verspilt zijn ganse leven aan de verkrijging van datgene, waarvan hij kan noch wil genieten"

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.377
    • Bekijk profiel
Re: Made to Measure Jeans
Reactie #29 Gepost op: 18 mei 2011 – 15:21:40
Daar ben ik het toch met jou eens, Heinzelmann. Het is een werkbroek, en het verbouwen ervan is al tot daar aan toe, laat staan het op maat laten vervaardigen ervan.

Overigens zou een MTM-broek gemaakt van denim bij de meeste bedrijven (zoals SuSu) een 'formelere broek' (pantalon staat me tegen) opleveren, van denim.

Dat doet me denken aan die bandplooi jeans, een Duitse uitvinding schijnbaar.
Roetzel schrijft er in zijn boek ook over en ik ben het met hem eens dat je dan nog beter helemaal van jeans af kunt zien dan zo'n 'vlees-noch-visbroek' te dragen

Maar: Wat MMorley zegt, de opmerking over dat jongetje hoeft nu ook weer niet.
Eigenlijk is dat toch ook juist een held, dat hij toen al zijn kleren besproken droeg?  ;)

Terwijl iedereen hier  ligt te kwijlen van een denim hemd.