Auteur Topic: Made to Measure Jeans  (65302 keer gelezen)

Juul

  • Gebruiker
  • Berichten: 281
    • Bekijk profiel
Re: Made to Measure Jeans
Reactie #105 Gepost op: 18 september 2020 – 11:51:59
Die broek zal nog gaan werken in de lengte (afhankelijk van al dan niet wassen en zo). Als hij is uitgewerkt, kun je nog kiezen wat je ermee doet.

Precies dit. Eens dat de omslag nu wel heel flink is. Wil 'm uiteindelijk wel met omslag blijven dragen, vind het visueel gewoon interessanter ogen. Volgens mij heurt het ook wel, alhoewel ik niet weet waarom dat zo zou zijn.

Het is unsanforized denim dus enige krimp (meerdere cms) is wel nog te verwachten. Dus heb liever wat extra's over nu dan straks een cm te kort.

floriss

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.688
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Re: Made to Measure Jeans
Reactie #106 Gepost op: 18 september 2020 – 19:54:52
Maar of deze fit echt zo goed is is dan eigenlijk pas te beoordelen als die broek een paar wasbeurten verder is. Ik vind het eerlijk gezegd nu een wat moeilijke combi, een jeans en dan deze erg relaxte fit.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

L.deJong

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.886
    • Bekijk profiel
    • AuthenticFit
Re: Made to Measure Jeans
Reactie #107 Gepost op: 18 september 2020 – 20:13:07
Maar of deze fit echt zo goed is is dan eigenlijk pas te beoordelen als die broek een paar wasbeurten verder is. Ik vind het eerlijk gezegd nu een wat moeilijke combi, een jeans en dan deze erg relaxte fit.
relaxte? Ok 501 is wijder volgens mij

Juul

  • Gebruiker
  • Berichten: 281
    • Bekijk profiel
Re: Made to Measure Jeans
Reactie #108 Gepost op: 18 september 2020 – 21:17:57
Want jeans moeten strak zitten? Deze snap ik even niet.

floriss

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.688
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Re: Made to Measure Jeans
Reactie #109 Gepost op: 18 september 2020 – 22:03:56
Dat moet helemaal niet. Ik vind alleen dit silhouet (high rise, relaxte fit) minder geslaagd voor een jeans. En de omslag vind ik nogal fors voor een broek die je exact op de goeie lengte kan maken. Maar dat is allemaal smaakgebonden.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Juul

  • Gebruiker
  • Berichten: 281
    • Bekijk profiel
Re: Made to Measure Jeans
Reactie #110 Gepost op: 18 september 2020 – 22:32:08
Dat mag je natuurlijk vinden. Voor mij precies de fit waar ik naar zocht, maar is inderdaad niet iets wat je standaard in de winkelrekken aantreft. Je ziet wel dat de high rise / relaxed fit meer in opkomst is, kijk bijv. naar Drake’s, The Armoury, dat soort plaatsen. Spreekt mij in ieder geval aan. Plus ik vind het mooier i.c.m. Napolitaans jasje erop. Maar dat is ook weer smaak.

Omslag mag inderdaad tikkeltje minder dus dat laat ik nog een keer fixen.

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.690
    • Bekijk profiel
Re: Made to Measure Jeans
Reactie #111 Gepost op: 18 september 2020 – 23:38:41
Dad jeans zijn inderdaad upcoming. Niet mijn feestje maar niets zo smaakgevoelig als jeans wellicht.

Lewis

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.851
    • Bekijk profiel
Re: Made to Measure Jeans
Reactie #112 Gepost op: 19 september 2020 – 02:34:21
Ach jongens zo wijd is dit toch niet?

Zou me wel storen aan dat selvedge randje bij de gulp. En dat je voor 9 snip een broek laat maken die vervolgens no meerder cm’s krimpt en dus niet meer zo zit als aangemeten snap ik ook niet zo goed.
Wat een enorme winnaar is hij toch!

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.690
    • Bekijk profiel
Re: Made to Measure Jeans
Reactie #113 Gepost op: 19 september 2020 – 09:17:56
Dat ligt aan je referentiekader en aan wat je zelf fraai vindt. En deze fit wordt dan vaak gekozen vanwege het comfort. Niet alleen jeans trouwens, je leest dat zo vaak. Mijn jeans zijn hebben een vrij slanke fit, maar echt niet die unisexskinnyfit van nu en zijn toch gewoon comfortabel.

Ik vind het een leuk idee om iets helemaal naar eigen wens te maken, vroegah zelf ook vaak gedaan, ook veel te veel geld aan uitgegeven, maar bij jeans heb ik nooit die behoefte gevoeld. Juist daarin is zσ ongelooflijk veel keuze en moet altijd wel te vinden zijn wat je zoekt.

Desalniettemin, leuk project en fijn dat het naar je zin is. Negen snip(?) uitgeven voor een spijkerbroek en niet geheel tevreden zijn daar zou ik wel even goed de balen van hebben.