Auteur Topic: [Antwerpen en Hasselt] Mercken  (6351 keer gelezen)

MaChemist

  • Gebruiker
  • Berichten: 730
    • Bekijk profiel
[Antwerpen en Hasselt] Mercken
Gepost op: 01 augustus 2008 – 22:13:45
Iemand ervaring met deze zaak. Er zijn twee vestigingen in België, in Antwerpen en Hasselt. Vandaag ben ik in Hasselt langs hun vitrines gelopen en heb toch wel even moeten kijken naar de mooie pakken en overjassen en jasjes. Heel veel Brunello Cucinelli en Zegna. Maar ook erg duur, rond de 1600 euro voor een jasje van Brunello Cucinelli en dat was dan nog het goedkoopste. Het was wondermooi dat wel maar toch... te duur. Verder verkopen ze ook schoenen van Santoni en deze zijn ook erg duur daar wel bijna 600 euro voor de standaard Santonis. Dus ik weet niet goed wat de prijzen zijn van Brunello Cucinelli als iemand me kan helpen wat andere winkels vragen zoals Laurier Bome te Maastricht. Verder ook de vitrine van Helsen bekeken en was ook al veel moois te zien overigens.

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
[Antwerpen en Hasselt] Mercken
Reactie #1 Gepost op: 01 augustus 2008 – 22:41:46
Is een aantal maal (kort) besproken in het Antwerpen topic.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

MaChemist

  • Gebruiker
  • Berichten: 730
    • Bekijk profiel
[Antwerpen en Hasselt] Mercken
Reactie #2 Gepost op: 01 augustus 2008 – 22:51:47
Ja dat heb ik ook gelezen maar vermits het zo weinig was vond ik het misschien nuttig een apart topic te openen over deze zaak. Ze verkopen SF waardig spul en wou weten hoe het de mensen (die er ooit geweest zijn) bevalt. Overigens ook om prijzen te kunnen vergelijken met andere zaken.

Aero

  • Gebruiker
  • Berichten: 961
    • Bekijk profiel
[Antwerpen en Hasselt] Mercken
Reactie #3 Gepost op: 02 augustus 2008 – 09:48:11
Prijzen zijn er of iets duurder of gelijk aan andere winkels, verder heel vriendelijk personeel ben er een aantal keer geweest toen ik nog in Antwerpen woonde en vond het een van de leukere zaken...

Michael Corleone

  • Gebruiker
  • Berichten: 611
    • Bekijk profiel
[Antwerpen en Hasselt] Mercken
Reactie #4 Gepost op: 02 augustus 2008 – 21:50:16
Mooiste zaak van Antwerpen, met de goede spirit idd, prachtige ligging en goede collectie, zonder de bla bla...

PS001

  • Gebruiker
  • Berichten: 189
    • Bekijk profiel
Re: [Antwerpen en Hasselt] Mercken
Reactie #5 Gepost op: 29 september 2010 – 10:06:38
Omdat er weinig over deze winkel wordt verteld, zal ik het maar is doen. Ik probeer toch zeker om de maand te komen bij Mercken in Hasselt (al is het maar voor een paar sokken). Verkoopt vooral Zegna MTM. Onlangs hebben ze Armani MTM uit hun assortiment gehaald. Ook verkopen ze goedkopere MTM pakken van Mabro. Start bij 800eur. Verder hebben ze ook nog pakken van Gucci (gemaakt van zegna stoffen), Brunello Cucinelli, Fay, Santoni (6-tal paar) en ik dacht Jacob Cohen.
In Antwerpen en Knokke kan je ook pakken krijgen van Tom Ford en Brioni. Startprijs van Brioni is 3500eur en Ford 4000eur.
Wat vind ik nu zo fijn aan Mercken en waarom ga ik niet naar Oger? Bij Mercken is dat "schijterig" gedoe er niet bij(excuseer voor de taalkeuze).  Misschien het culturele verschil tussen Belgen en Nederlanders.
"Er bestaat geen groter verkwister dan de gierigaard: hij verspilt zijn ganse leven aan de verkrijging van datgene, waarvan hij kan noch wil genieten"

Dirk

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.528
    • Bekijk profiel
Re: [Antwerpen en Hasselt] Mercken
Reactie #6 Gepost op: 29 september 2010 – 10:19:29
Heeey! Mabro! Volgens mij wel eens gezien in een ad in de Vogue, erg mooi jasje en stofje.
Doen ze Mabro ook RTW en wat zijn daar de prijzen van?
You can buy clothes, but you can't buy style

PS001

  • Gebruiker
  • Berichten: 189
    • Bekijk profiel
Re: [Antwerpen en Hasselt] Mercken
Reactie #7 Gepost op: 29 september 2010 – 10:24:40
Ik dacht niet dat ze Mabro RTW hadden. Schiet mij niet dood als het wel zo is :) Ik ga volgende week daar naar toe en dan zal ik dat is vragen. Maar ik dacht dat hun eigen pakkenlijn "Merkcen by Mabro" noemde.
"Er bestaat geen groter verkwister dan de gierigaard: hij verspilt zijn ganse leven aan de verkrijging van datgene, waarvan hij kan noch wil genieten"

PS001

  • Gebruiker
  • Berichten: 189
    • Bekijk profiel
Re: [Antwerpen en Hasselt] Mercken
Reactie #8 Gepost op: 29 september 2010 – 15:49:26
Wat ik vergeten was: bij Merkcen Antwerpen hebben ze Borrelli shirts verkocht. Deze hebben ze uit de handel gehaald omwille van de vele klachten die ze hebben gehad van klanten. Mijn mond viel bijna open toen ik dit hoorde.
Toch gek.
"Er bestaat geen groter verkwister dan de gierigaard: hij verspilt zijn ganse leven aan de verkrijging van datgene, waarvan hij kan noch wil genieten"

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.377
    • Bekijk profiel
Re: [Antwerpen en Hasselt] Mercken
Reactie #9 Gepost op: 29 september 2010 – 16:17:24
Slechte afwerking die RTW shirts van Borrelli.

PS001

  • Gebruiker
  • Berichten: 189
    • Bekijk profiel
Re: [Antwerpen en Hasselt] Mercken
Reactie #10 Gepost op: 29 september 2010 – 16:33:49
MTM Borrelli is dan veel beter?
"Er bestaat geen groter verkwister dan de gierigaard: hij verspilt zijn ganse leven aan de verkrijging van datgene, waarvan hij kan noch wil genieten"

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.377
    • Bekijk profiel
Re: [Antwerpen en Hasselt] Mercken
Reactie #11 Gepost op: 29 september 2010 – 17:29:13
Heb geen MTM van Borrelli.

PS001

  • Gebruiker
  • Berichten: 189
    • Bekijk profiel
Re: [Antwerpen en Hasselt] Mercken
Reactie #12 Gepost op: 12 oktober 2010 – 13:48:23
Gisteren nog eens naar Mercken Hasselt geweest. Heb een nieuwe pochet + Shawl gehaald van Etro. Echte herfstkleuren die bij mijn donkerblauw pak passen. Was weer 240eur kwijt :-( Nu nog een bijhorende das die ze van Antwerpen laten overkomen. Een Brioni of Tom Ford.
"Er bestaat geen groter verkwister dan de gierigaard: hij verspilt zijn ganse leven aan de verkrijging van datgene, waarvan hij kan noch wil genieten"

Dirk

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.528
    • Bekijk profiel
Re: [Antwerpen en Hasselt] Mercken
Reactie #13 Gepost op: 12 oktober 2010 – 15:50:53
Jemig, PS001, dat onderschrift! Ga je die continu updaten?
You can buy clothes, but you can't buy style

Orno

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.035
    • Bekijk profiel
Re: [Antwerpen en Hasselt] Mercken
Reactie #14 Gepost op: 12 oktober 2010 – 15:54:07
Vind het een beetje patserig too much maar goed ieder zijn ding.
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford