Auteur Topic: Pincollar shirts  (31690 keer gelezen)

david

  • Gebruiker
  • Berichten: 115
    • Bekijk profiel
Pincollar shirts
Gepost op: 29 juli 2008 – 11:02:43
Twee vragen: (1) Waar koop ik een (slim fitted) shirt met pin, tab- of eyelet collar (dat is misschien wel hetzelfde als pincollar?) en (2) wat vinden jullie daar eigenlijk van? Te Amerikaans? Ik hou er wel van geloof ik.
Laatst bewerkt op: 02 november 2010 – 17:41:07 door Daedalus

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
pincollar shirts
Reactie #1 Gepost op: 03 augustus 2008 – 19:25:43
Ralph Lauren?

Geen idee, maar misschien kun je een shirt opsturen er een Pin Collar boord op laten zetten door deze onderneming: http://www.collarreplacement.com/collar_Styles.htm
cyka blyat

Timothy

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.062
    • Bekijk profiel
pincollar shirts
Reactie #2 Gepost op: 03 augustus 2008 – 19:27:11
Of laat een MTM shirt maken door een van de vele bedrijven die zijn opgesomd in dit subforum.
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
Re: pincollar shirts
Reactie #3 Gepost op: 03 juli 2010 – 16:52:41
Not a valid vimeo URL
cyka blyat

Giant

  • Gast
Re: pincollar shirts
Reactie #4 Gepost op: 13 juli 2010 – 14:48:53
Twee vragen: (1) Waar koop ik een (slim fitted) shirt met pin, tab- of eyelet collar (dat is misschien wel hetzelfde als pincollar?) en (2) wat vinden jullie daar eigenlijk van? Te Amerikaans? Ik hou er wel van geloof ik.

Shirts met pin collar of tab collar is wel wat Amerikaans, maar zelf houdt ik daar ook van.
Draag zelf regelmatig een shirt met tab collar.
In Duitsland (kijk bijv. naar de duitse tv) wordt een tabcollar heel veel gedragen en is in vrijwel iedere herenmodezaak (van goedkoop tot duur) te koop.
Ik weet eigenlijk niet waarom je ze in Nederland vrijwel niet ziet.

Giant

  • Gebruiker
  • Berichten: 179
    • Bekijk profiel
Re: pincollar shirts
Reactie #5 Gepost op: 17 juli 2010 – 14:52:21
Ik heb laatst een pincollarshirt aangeschaft en ben er erg blij mee.
Overigens heb ik ook enkele shirts men tabcollar. Het nadeel van deze shirts vindt ik wel dat je ze altijd met das moet dragen.
Je moet dus -als je het shirt 's morgens aantrekt - zeker weten dat je de das de hele dag blijft dragen.

Timmiliani

  • Gebruiker
  • Berichten: 37
    • Bekijk profiel
Re: pincollar shirts
Reactie #6 Gepost op: 16 augustus 2010 – 00:00:42
Denk ik zelf ook over om een pincollar shirt te kopen en bij het rondkijken zag ik dat ze tegenwoordig bij Eton weer pincollars maken, Bij Tijssen in Nijmegen waren ze te bestellen en dan binnen 2 a 3 weken binnen. Ik denk dat ik zelf komende week maar een shirt ga bestellen.
Advertisement is based on one thing, happiness.

Ramone

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.438
    • Bekijk profiel
Re: pincollar shirts
Reactie #7 Gepost op: 16 augustus 2010 – 01:31:02
Wat is ook alweer het verschil tussen een pin collar en een tab collar?

Ik weet niet waarom, maar ik vind dit er altijd heel cool uitzien:




Je hebt ze ook waarbij je het pinnetje gewoon op je boord kunt schuiven geloof ik, maar dat weet ik niet zeker. Ik moet zoiets echt hebben!

david

  • Gebruiker
  • Berichten: 115
    • Bekijk profiel
Re: pincollar shirts
Reactie #8 Gepost op: 16 augustus 2010 – 08:19:17
Eton heeft ze in de collectie. Je kan ze ook online kopen bij Bromleys, een engelse website. Volgens mij alleen in het wit, met clubcollar. De pins koop je bij Bromeleys los.

De collar pins die niet door de boord gaan, maar er op geschoven worden, heb ik ook. Ooit vintage gevonden in NY. Ongetwijfeld ook wel online te vinden (ik zou googlen op "collar pin")

Ik vind het wel aardig voor de afwisseling en je das zit mooi door de collar pin, maar zou zeker de rest van je outfit die dag rustig houden. 



NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Re: pincollar shirts
Reactie #9 Gepost op: 16 augustus 2010 – 09:54:08



Ramone

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.438
    • Bekijk profiel
Re: pincollar shirts
Reactie #10 Gepost op: 16 augustus 2010 – 11:21:25
Thanks, Carwo.

Giant

  • Gebruiker
  • Berichten: 179
    • Bekijk profiel
Re: pincollar shirts
Reactie #11 Gepost op: 16 augustus 2010 – 12:40:13
De collar pins die niet door de boord gaan, maar er op geschoven worden, heb ik ook. Ooit vintage gevonden in NY. Ongetwijfeld ook wel online te vinden (ik zou googlen op "collar pin")
Ik heb er vorige week nog 2 (ongebruikte) collarclips gevonden (en gekocht) op "marktplaats". Ze werden daar omschreven als dasklem.

Ze worden ook regelmatig te koop aangeboden op sitι,s  als ebay, maar je kunt dan het best zoeken op de termen "boord", "kraag", "collar", "das" enz. Aangezien veel van de verkopers de juiste benaming niet weten.

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
Re: pincollar shirts
Reactie #12 Gepost op: 16 augustus 2010 – 14:58:14






cyka blyat

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
Re: pincollar shirts
Reactie #13 Gepost op: 16 augustus 2010 – 15:08:53



Laatst bewerkt op: 16 augustus 2010 – 15:20:39 door Daedalus
cyka blyat

Tevere

  • Gebruiker
  • Berichten: 75
    • Bekijk profiel
Re: pincollar shirts
Reactie #14 Gepost op: 27 oktober 2010 – 21:11:47
Vergeet Frank niet!