Auteur Topic: Venetia (sartoria)  (6445 keer gelezen)

tscar

  • Berichten: 3
    • Bekijk profiel
Venetia (sartoria)
Gepost op: 14 juli 2008 – 15:47:14
Heren,

Ik ben redelijk nieuw in de "pakken".

Was laatst aan het kijken naar een pak (bij Piet Zoomers, Wilp) en paste een Venetia kostuum.
Deze paste heel netjes en voelde goed aan.
Verkoper gaf aan dat bepaalde punten ook handgemaakt waren (knopjes en dergelijke)
Ik wilde voordat ik het kocht toch even vergelijken wat voor een kwaliteit het is.

Ben op internet gaan zoeken, maar vind er niets over. (ook kan ik er nog geen topic, of ook maar een klein beetje, over vinden op dit forum, vandaar nieuwe topic).

Ik vroeg me daarom af of "de kenners" hier meer van dit merk wisten.
Wat is de kwaliteit?
In welke prijsrange zou het moeten zitten?
Wat zijn soortgelijke merken?
Hoe zien jullie dit merk/ pak?

Graag jullie reacties, zodat ik het pak beter kan inschatten en mogelijk kan aanschaffen.

Met vriendelijke groet,
Tim

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.378
    • Bekijk profiel
Venetia (sartoria)
Reactie #1 Gepost op: 14 juli 2008 – 15:59:22
Heb er nog nooit van gehoord,
kan derhalve geen 1 vraag beantwoorden.

J

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.888
    • Bekijk profiel
Venetia (sartoria)
Reactie #2 Gepost op: 14 juli 2008 – 16:06:28
Mijn ervaring met dergelijke pakken van Piet Zoomers is dat je beter kunt doorlopen naar bijvoorbeeld Suitsupply. Ken het merk zelf niet, maar ze hebben (althans hadden) wel meer pakken van onbekende Italiaans klinkende merken (hoewel de pakken in kwestie uit het Verre Oosten komen), die doorgaans niet beschikken over iets als werkende knoopsgaten en waarbij de Prittstift ter hand is genomen. Ik sluit niet uit dat zoiets ook bij het pak dat jij op het oog hebt het geval is.

Daarnaast vind ik dat de verkopers die er rondlopen nauwelijks oog hebben voor een mooie fit; het aanbevelen van een pak dat twee maten te groot is, is geen uitzondering.

foto010101

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.495
    • Bekijk profiel
Venetia (sartoria)
Reactie #3 Gepost op: 14 juli 2008 – 16:43:11
Piet Zoomers in Wilp verkoopt ook Corneliani.
Te koop: Caruso, Incotex en Hugo Boss

https://www.marktplaats.nl/verkopers/7084980.html

tscar

  • Berichten: 3
    • Bekijk profiel
Venetia (sartoria)
Reactie #4 Gepost op: 14 juli 2008 – 18:11:27
Corneliani is echter iets te prijzig voor mij.
800 euro per pak nu nog niet.

Het pak had trouwens wel werkende knoopsgaten en werd aangegeven dat meerdere punten met de hand werden afgemaakt (maar ja, dat m,oet ik dan maar geloven...)

J

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.888
    • Bekijk profiel
Venetia (sartoria)
Reactie #5 Gepost op: 14 juli 2008 – 18:27:56
Oké, dat klinkt in ieder geval niet zoals ik mij veel van die pakken herinner. Zoals gezegd ken ik het merk niet (kan het zo snel ook nergens vinden), dus ik kan er verder niets zinnigs over zeggen.

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Venetia (sartoria)
Reactie #6 Gepost op: 14 juli 2008 – 19:19:37
Citaat van: "tscar"
Het pak had trouwens wel werkende knoopsgaten en werd aangegeven dat meerdere punten met de hand werden afgemaakt (maar ja, dat m,oet ik dan maar geloven...)


Vermoedelijk inpakken en afrekenen.

tscar

  • Berichten: 3
    • Bekijk profiel
Re: Venetia (sartoria)
Reactie #7 Gepost op: 26 augustus 2008 – 10:27:48
(terug van vakantie)

Moet ik hieruit afleiden dat niemand dit merk kent?

Hoe denken jullie anders over Piet Zoomers?

Confrère

  • Gebruiker
  • Berichten: 506
    • Bekijk profiel
Re: Venetia (sartoria)
Reactie #8 Gepost op: 26 augustus 2008 – 12:54:04
De meeste mensen op dit forum richten zich op vooral de wat meer 'ambachtelijke' merken, in tegenstelling tot vooral 'fashion' merken waar Piet Zoomers mee werkt.

De onbekende pakken, inderdaad vaak met Italiaans klinkende namen, zijn ik veel gevallen bij dit soort zaken gewoon massa geproduceerde plakpakken.
Niets mis mee, maar als je een stapje omhoog wil op de satoriale ladder - kun je beter verder kijken.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Re: Venetia (sartoria)
Reactie #9 Gepost op: 26 augustus 2008 – 17:41:15
Het zijn meestal verzonnen namen.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.378
    • Bekijk profiel
Re: Venetia (sartoria)
Reactie #10 Gepost op: 27 augustus 2008 – 08:57:22
Angelo Litrico :mrgreen:

Joshlyn

  • Berichten: 1
    • Bekijk profiel
Re: Venetia (sartoria)
Reactie #11 Gepost op: 07 september 2008 – 11:02:37
Venetia pakken zijn niet handgemaakt (geen enkel pak bij PZ), er zijn details in verwerkt die deze suggestie wel wekken. (kissing buttons die geopend kunnen worden). Verder is het het enige pak bij Piet Zoomers dat niet geplakt is. (op de Corneliani pakken na).
Redelijk prijzig m.i. loop volgende maal 100 meter verder naar Suitsupply in Wilp. Het zelfde pak voor bijna de helft van de prijs.