Auteur Topic: Venetia (sartoria)  (6445 keer gelezen)

tscar

  • Berichten: 3
    • Bekijk profiel
Venetia (sartoria)
Gepost op: 14 juli 2008 – 15:47:14
Heren,

Ik ben redelijk nieuw in de "pakken".

Was laatst aan het kijken naar een pak (bij Piet Zoomers, Wilp) en paste een Venetia kostuum.
Deze paste heel netjes en voelde goed aan.
Verkoper gaf aan dat bepaalde punten ook handgemaakt waren (knopjes en dergelijke)
Ik wilde voordat ik het kocht toch even vergelijken wat voor een kwaliteit het is.

Ben op internet gaan zoeken, maar vind er niets over. (ook kan ik er nog geen topic, of ook maar een klein beetje, over vinden op dit forum, vandaar nieuwe topic).

Ik vroeg me daarom af of "de kenners" hier meer van dit merk wisten.
Wat is de kwaliteit?
In welke prijsrange zou het moeten zitten?
Wat zijn soortgelijke merken?
Hoe zien jullie dit merk/ pak?

Graag jullie reacties, zodat ik het pak beter kan inschatten en mogelijk kan aanschaffen.

Met vriendelijke groet,
Tim

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.378
    • Bekijk profiel
Venetia (sartoria)
Reactie #1 Gepost op: 14 juli 2008 – 15:59:22
Heb er nog nooit van gehoord,
kan derhalve geen 1 vraag beantwoorden.

J

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.888
    • Bekijk profiel
Venetia (sartoria)
Reactie #2 Gepost op: 14 juli 2008 – 16:06:28
Mijn ervaring met dergelijke pakken van Piet Zoomers is dat je beter kunt doorlopen naar bijvoorbeeld Suitsupply. Ken het merk zelf niet, maar ze hebben (althans hadden) wel meer pakken van onbekende Italiaans klinkende merken (hoewel de pakken in kwestie uit het Verre Oosten komen), die doorgaans niet beschikken over iets als werkende knoopsgaten en waarbij de Prittstift ter hand is genomen. Ik sluit niet uit dat zoiets ook bij het pak dat jij op het oog hebt het geval is.

Daarnaast vind ik dat de verkopers die er rondlopen nauwelijks oog hebben voor een mooie fit; het aanbevelen van een pak dat twee maten te groot is, is geen uitzondering.

foto010101

  • Gebruiker