Aha, interessant. De door mij geposte stoffen zouden dus voor bijv. een bruiloft niet 'fout' zijn, maar voor alle andere dagen wel?
Overigens, ben jij eigenlijk zelf werkzaam in de kledingbranche of heb je deze kennis allemaal opgedaan in je vrije tijd?
Op een bruiloft kan het zeker, al helemaal als je de gom bent of bij de entourage hoort. (In dat laatste geval hebben alle mannen het zelfde aan, meestal een simpele versie afgeleid van wat de gom draagt, en op kleur gekozen n.a.v. de Jurk. (Of
white/black tie, of course.)
Verder vind ik dat je overdag eigenlijk altijd uit moet kijken voor glans: dat is eigenlijk alleen voor in de balzaal of op andere luisterrijk verlichte feestelijkheden, waaronder naast gala's, bals, concerten, voorstellingen en recepties ook podiumoptredens.
(Voor de goede orde: ik ben nog zo iemand die vindt dat je op een podium eigenlijk minimaal een
glitterjasje dient te dragen.

Zo'n afgezakte Youp of zo'n horkerige Spijkerman zijn dan ook niet 'cool' maar lomp en een belediging voor hun klanten.
Stop me now, please!) :r
Overigens is het ook zo, dat hoe donkerder je complexie, hoe makkelijker je weg komt met glans en glim.
Sowieso best niet overdrijven, dus niet èn revers, èn strik èn frok èn pochet èn hemd van satijn, met een bijkleurende hoge zije en een brokaten cape en vest... Elk voor zich kan 't prima, of twee, hooguit drie, maar alles is wat eh, véél.
Op je laatste vraag: ik heb er voor op school gezeten en zit (zijdelings) in de praktijk; zie ook het voorsteltopic.

Daarnaast leer ik nog iedere dag bij...