Auteur Topic: Lardini  (4649 keer gelezen)

Karl

  • Berichten: 23
    • Bekijk profiel
Lardini
Gepost op: 01 juli 2008 – 15:17:08
Iemand ervaring met dit merk?

Ik zag vanmiddag in een winkel die ook Caruso verkoopt er pakken van hangen die er wel goed uitzagen. De mouwknopen konden open, mooi rollende 2,5 knoops, gepikeerde naden, fijne S120 stof (anthraciet, navy). Volgens de verkoopster zijn ze niet geplakt en is de kwaliteit vergelijkbaar met  Caruso maar iets minder duur (850 euro, nu -30%)). Jasje zat inderdaad niet slecht, broek kon worden aangepast.

Elders hier las ik dat ze de confectie zouden maken voor Etro.

http://www.lardini.it

Klikspaan

  • Berichten: 12
    • Bekijk profiel
Lardini
Reactie #1 Gepost op: 01 juli 2008 – 15:37:48
'broek kan worden aangepast' is altijd erg relatief: advies van een oude rot in het vak was 'niet doen als het niet meer is dan een bandje uitleggen, en dat enkel als het om een gering aantal cm gaat, anders valt de broek nooit mooi'.
Verhalen als 'aan 3 kanten innemen' enz., vond het enkel verkooppraatjes. Toen hij na de modevakschool even in de verkoop zat kreeg hij wel eens ruzie met zijn bazen omdat die wilde dat broeken aangepast werden en het geheel zo snel mogelijk verkocht moest worden als geheel: hij wilde bij duurdere confectie enkel het advies geven: leg wat meer neer en bestel de broek los.

maar goed, uh nee ik ken Lardini niet. klinkt aardig. zijn ze ook 'con grinze' (met plooitjes) zoals Caruso?

Karl

  • Berichten: 23
    • Bekijk profiel
Lardini
Reactie #2 Gepost op: 01 juli 2008 – 15:48:56
Heb de broek eigenlijk nog niet gepast: zal dus nog zien, maar ik verwacht niet dat ze 'aan drie kanten moet worden ingenomen' zoals je zo mooi zegt. Dan zou ik ook wel argwaan krijgen. Neen, het zal eerder omgekeerd zijn: bandje wat uitleggen.

Niet echt met mouwplooitjes, denk ik, maar daar heb ik niet echt op gelet. Binnenwerk had wel sous-bras, maar ja, dat zegt natuurlijk ook niets over de pasvorm of de kwaliteit van het maakwerk.

Rogier

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.127
    • Bekijk profiel
Lardini
Reactie #3 Gepost op: 01 juli 2008 – 16:30:35
Caruso is echt niet standaard met plooitjes.
This, madame, is Versailles.

Karl

  • Berichten: 23
    • Bekijk profiel
Lardini
Reactie #4 Gepost op: 01 juli 2008 – 16:44:40
Citaat van: "Rogier"
Caruso is echt niet standaard met plooitjes.


Inderdaad, ik meende geen plooitjes gezien te hebben bij Lardini, maar evenmin bij Caruso.

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.388
    • Bekijk profiel
Lardini
Reactie #5 Gepost op: 01 juli 2008 – 16:46:24
Citaat van: "Rogier"
Caruso is echt niet standaard met plooitjes.

Michael Corleone

  • Gebruiker
  • Berichten: 611
    • Bekijk profiel
Lardini
Reactie #6 Gepost op: 01 juli 2008 – 16:48:33
lardini is half canvas itt caruso vol canvas...

Klikspaan

  • Berichten: 12
    • Bekijk profiel
Lardini
Reactie #7 Gepost op: 01 juli 2008 – 17:55:06
Inderdaad bij Caruso niet standaard, maar wel een optie die aanwezig is (Satoria Parma lijn toch?).
Dus dan eerder de vraag: Is het bij EEN lijn van Lardini een optie?


Corleone: Half-canvas dus? Voor alle lijnen? Of bij bepaalde (meer het idee van de Corneliani trend).

Iig leuk weer een nieuw merk tegen te komen. Welke zaak was het?

Evan_S

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.269
    • Bekijk profiel
Lardini
Reactie #8 Gepost op: 01 juli 2008 – 18:18:13
Citaat van: "Klikspaan"

Iig leuk weer een nieuw merk tegen te komen. Welke zaak was het?

Ben het merk ook wel eens op YOOX tegengekomen.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Lardini
Reactie #9 Gepost op: 01 juli 2008 – 19:32:07
Lardini is niet slecht wel mooi spul je ziet het hier niet veel.Althans nog niet veel.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Michael Corleone

  • Gebruiker
  • Berichten: 611
    • Bekijk profiel
Lardini
Reactie #10 Gepost op: 01 juli 2008 – 21:59:04
Citaat van: "gusto napolitano"
Lardini is niet slecht wel mooi spul je ziet het hier niet veel.Althans nog niet veel.


is ook niet echt nieuw, in italie hangt het meestal in middenklasse zaken..

Karl

  • Berichten: 23
    • Bekijk profiel
Lardini
Reactie #11 Gepost op: 02 juli 2008 – 09:11:46
't Was een winkel in Brussel: "7, Boulevard", toepasselijk gelegen op nummer 7 van de Waterloolaan (Boulevard de Waterloo). Ze verkopen er ook Barba, Caruso, Jacob Cohen.

http://www.7boulevard.be

Ik heb geen idee of plooitjes een optie zijn.

Wat bedoelen jullie juist met half-canvas? Hetzelfde als 'point-fused', dus een combinatie van (veel) naaiwerk en (weinig) lijm, bv. enkel vooraan? Sorry, mijn sartoriale kennis is nog redelijk beperkt :oops:

Michael Corleone

  • Gebruiker
  • Berichten: 611
    • Bekijk profiel
Lardini
Reactie #12 Gepost op: 02 juli 2008 – 11:58:08
Citaat van: "Karl"
't Was een winkel in Brussel: "7, Boulevard", toepasselijk gelegen op nummer 7 van de Waterloolaan (Boulevard de Waterloo). Ze verkopen er ook Barba, Caruso, Jacob Cohen.

http://www.7boulevard.be

Ik heb geen idee of plooitjes een optie zijn.

Wat bedoelen jullie juist met half-canvas? Hetzelfde als 'point-fused', dus een combinatie van (veel) naaiwerk en (weinig) lijm, bv. enkel vooraan? Sorry, mijn sartoriale kennis is nog redelijk beperkt :oops:


zit je aardig in de richting :wink:

foto010101

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.495
    • Bekijk profiel
Re: Lardini
Reactie #13 Gepost op: 05 november 2009 – 12:35:27
Ik zie dat FB sinds enige tijd ook Lardini verkoopt. Betekent dit dat de kwaliteit in de tussentijd omhoog is gegaan?
Te koop: Caruso, Incotex en Hugo Boss

https://www.marktplaats.nl/verkopers/7084980.html

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.937
    • Bekijk profiel
Re: Lardini
Reactie #14 Gepost op: 05 november 2009 – 13:47:00
Ik zie dat FB sinds enige tijd ook Lardini verkoopt. Betekent dit dat de kwaliteit in de tussentijd omhoog is gegaan?

Wat ik op het blog lees, is dat FB weer iets bijzonders heeft gevonden. Een speciale serie, '[full?] canvas gemaakt'. Ik ken de gewone lijn van Lardini niet, maar het zou me niet verbazen als deze daar weer iets van afwijkt. Mailtje naar Sluis dus.