Auteur Topic: België, Leuven  (2952 keer gelezen)

Thibault

  • Gebruiker
  • Berichten: 227
    • Bekijk profiel
België, Leuven
Gepost op: 26 juni 2008 – 08:29:17
Milano Uomo

prachtige winkel in Leuven op de Bond, die vanaf dag 1 van de solden -50% doet op alles, behalve de blazers: -20%

Zeer vriendelijk en geïnformeerd personeel met een goede service.

Merken: Brioni, Corneliani, Pal Zileri, Scabal, Fratelli Rossetti, huismerk door Mabro gemaakt...

http://www.milanouomo.be/1.php

MaChemist

  • Gebruiker
  • Berichten: 730
    • Bekijk profiel
België, Leuven
Reactie #1 Gepost op: 26 juni 2008 – 17:57:34
Ik kom elke week in Leuven en passeer er telkens langs maar ben nog nooit binnengeweest. Hun vitrine is altijd sobertjes met weinig prijzen al kan je die natuurlijk wel raden. Heb je enig idee of ze veel brioni hemden verkopen (verschillende motieven of enkel de klassieke pakhemden) Ik weet niet goed wat ik van de winkel moet denken, is het te vergelijken met Helsen of van overeem van wissem?
Verder is er in Leuven nog een mannenwinkel waar ze pakken van scabal op maat maken heb ik gezien (ook andere merken waarschijnlijk). Die zit aan het plein bij de bibliotheek waar die grote kever van Jan Fabre staat gespiest. Weet de naam er niet van. Een goede winkel vind ik ook nog de Blick in Leuven voor meer casual dingen. Ze verkopen vooral Jachtartikelen maar hebben mooie tweed jassen van Magee en veel dingen van Barbour. Ook is er een beginnende schoenwinkel (bella langs de dexiabank op de oude markt) die voornamelijk santoni voert in de mannencollectie (hebben meer vrouwenschoenen in het assortiment, de collectie herenschoenen gaan ze verder uitbouwen) Ze hebben Goodyears  voor de prijs van 480 euro (meteen hun duurste model) Ook de santoni Club voor 295 euro.

Thibault

  • Gebruiker
  • Berichten: 227
    • Bekijk profiel
België, Leuven
Reactie #2 Gepost op: 26 juni 2008 – 20:29:33
Die 2 winkels waarmee je vergelijkt ken ik niet, maar ik denk wel dat ze een uitgebreide collectie hebben. De vitrine spreekt me ook niet altijd heel erg aan, maar 2 dagen geleden zag ze eigenlijk net goed uit met een prachtig pak van Brioni en enkele mooie jasjes.

Het plein met de kever is het Ladeuze-plein, daar ken ik geen winkels, dat is niet echt mijn kant, ik moet elke dag de andere kant opfietsen.

Blick ken ik wel, heb ik ooit een LED-maglite gekocht, voor kleren kom ik er niet echt, ben nog maar 21 en ik jaag niet :).

Bella ken ik dan weer wel, maar ben er nog nooit binnen geweest, Santoni spreekt me niet echt aan. Er is nog een schoenenwinkel waar ze mooie merken verkopen: New Versailles; Vital Decosterstraat 10-12; 3000 Leuven

En op de ring, op het einde van de Tiensestraat net links is er een zeer goede schoenmaker die er tenminste wat van kent en een vrij compleet gamma van Saphir heeft staan: http://www.delepper.be/ (site trekt wel op niets).

MaChemist

  • Gebruiker
  • Berichten: 730
    • Bekijk profiel
België, Leuven
Reactie #3 Gepost op: 26 juni 2008 – 21:52:19
Ja die schoenwinkel ken ik ook maar buiten tods en fratelli rosetti verkoopt versaille niet veel mannenschoenen. Nuja ze hebben ook wel wat Hogan en prada maar das veel te duur voor wat je krijgt vind ik. Heb wel een grappig vehaal over die Versaille. Ik liep naar de Diesterstraat langs het straatje van Versaille toen ik achter me twee studentes over schoenen bezig hoorde en dat ze er bij versaille mooie had gezein maar ze eens naderbij wou bekijken. Toen ze naderbij keken (naar de prijs welteverstaan) hoorde ik ze plots in een toon van 300 euro ZOVEEL en en liepen ze haast vanbij de etalage weg nog tegenelkaar zeggend wie koopt dat nu voor zo een prijs ik heb er ook zulke gezien bij de shoediscount  :lol:
Nuja dan maar denken dat 300 euro op dit forum voor een paar schoenen eerder de regel dan de uitzondering is. Door zo een voorval besef ik dan maar weer dat ik en samen met mij hier velen echt zeer veel aan kleding spenderen en dat andere mensen met het geld waarmee ik kleren koop voor één jaar er 10 toekomen :wink:

Thibault

  • Gebruiker
  • Berichten: 227
    • Bekijk profiel
België, Leuven
Reactie #4 Gepost op: 26 juni 2008 – 22:34:50
Het probleem is natuurlijk dat Leuven vol met kasseien ligt en enorm slijtend werkt voor je schoenen.
Al vindt ik 300€ voor een mannenschoen wel meer zijn geld waard als bij vrouwen, wij krijgen er design EN vakmanschap voor terug, bij vrouwenschoenen is het meestal enkel het eerste. Maar meestal hebben vrouwen zoveel schoenen dat ze veel kunnen afwisselen en er nooit sleet opkomt :).

Maar terug on-topic: voor de rest ken ik geen winkels meer, wel enkele mooie lingeriewinkels als je cadeautjes zoekt :), voor de vriendin that is.

MaChemist

  • Gebruiker
  • Berichten: 730
    • Bekijk profiel
België, Leuven
Reactie #5 Gepost op: 26 juni 2008 – 23:08:30
Ik ken nog een paar zaken niet enkel met kleding te maken. De specht is een mooie winkel met allerhande spuletjes voor in huis zowal antiek en nieuw en meestal wat Oosters getint. Verder is er ook een hele goede kaaswinkel. Straten zijn een probleem mits ik ze niet ken maar door de band genomen is in Leuven alles kort bij de Bondgenotenlaan en de Diesterstraat. Al deze winkels liggen in een zijstraatje van deze. En natuurlijk een tal van restaurants en cafes van goedkoop (de werf) tot duur en chic. Delvaux heeft ook een vestiging op de Bond. Verder is er ook nog een exclusieve lederzaak op de splitsing Bond met de Diesterstraat aan de oude markt, kort aan de Jodenstraat denk ik dat die heet. Nu ik denk dat qua winkels er in Leuven nog wel wat mag bijkomen maar niet te vergeten dat het een studentenstad is en blijft en sudenten hebben geen geld. Leuven is namelijk erg dood in de weekends en vakantieperiodes.

Rogier

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.127
    • Bekijk profiel
België, Leuven
Reactie #6 Gepost op: 27 juni 2008 – 08:04:49
300 euro is nog aan de lage kant, als je kijkt wat de'harde kern' hier uitgeeft. :P
This, madame, is Versailles.

J

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.888
    • Bekijk profiel
België, Leuven
Reactie #7 Gepost op: 27 juni 2008 – 08:14:24
Citaat van: "Rogier"
300 euro is nog aan de lage kant, als je kijkt wat de'harde kern' hier uitgeeft. :P

Zeker jij, beste Rogier.  :wink:

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.377
    • Bekijk profiel
België, Leuven
Reactie #8 Gepost op: 27 juni 2008 – 08:19:00
:lol:

Rogier

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.127
    • Bekijk profiel
België, Leuven
Reactie #9 Gepost op: 27 juni 2008 – 18:50:29
Citaat van: "Jesper"
Citaat van: "Rogier"
300 euro is nog aan de lage kant, als je kijkt wat de'harde kern' hier uitgeeft. :P

Zeker jij, beste Rogier.  :wink:

True, true. :lol:

Had deze maand al bijna een spitfire mark XV bij www kunnen kopen, als... :lol:
This, madame, is Versailles.

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.377
    • Bekijk profiel
België, Leuven
Reactie #10 Gepost op: 27 juni 2008 – 23:42:10
Zal maar niks zeggen...

Rogier

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.127
    • Bekijk profiel
België, Leuven
Reactie #11 Gepost op: 28 juni 2008 – 00:21:46
Citaat van: "Bogart"
Zal maar niks zeggen...

Doe maar niet publiekelijk idd, via PM mag alles. :lol:
This, madame, is Versailles.