Ook nieuw hier (nouja, als poster, heb al wel een lange tijd mee lopen lezen

).
Maar inderdaad is Cerruti 1881 hier de stof, niet het merk van het pak.
Het zijn mooie stofjes, maar wel in diverse kwaliteiten:
Zo gebruikt men ze in de 'top' lijn van C&A (hoe heet die serie ook alweer?), maar ook bij het betere werk zoals Caruso. Zoals men wel kan verwachten, is de gebruikte Cerruti stof bij de Caruso wel een stukje mooier dan welke gebruikt is voor de pakplakjes van C&A.
Wat mij trouwens opvalt is dat Cerruti en ook Caruso zo stijlvol zijn om niet op de 'Super nummer hype' in te gaan: Ik draag zelf voornamelijk Corneliani van het rek en daarin staat altijd het "Super 150s" labeltje, bij de Caruso's die ik gepast heb (RTW past de broek mij helaas niet, waar het 46 jasje mij wel weer perfect zit, iig bij de Satoria lijn heb anderen niet gepast) en die van mijn vader zit het labeltje van de gebruikte stof verstopt in de binnenzak en staat er nergens een super-nummertje. Erg stijlvol als je het mij vraagt.
Mijn cashmere overjas van Eduard Dressler gaat ook voor deze subtiele verwerking van het label van de weverij: geen uiterlijk vertoon door groots "100% cashmere" in de binnenvoering te naaien voor het 'toevallig openwaaien'.
Kan er zelf slecht tegen als mensen hun labeltjes zo graag willen laten zien. De kwaliteit moet duidelijk aan het pak/de jas zelf te zien zijn.
Maar ik raak off-topic.
Cerruti is trouwens naast zijn stoffen ook behoorlijk goed bezig met andere luxe goederen. Ik verkoop zelf o.a. hun pennen, mooi spul en zeer betaalbaar. Het ontwerp van hun lifestyle goederen doen ze trouwens niet zelf, is het puur licentie werk.