Auteur Topic: Casanova Enschede - Lanificio F.lli Cerruti Dal 1881  (5351 keer gelezen)

FenDee

  • Berichten: 15
    • Bekijk profiel
Casanova Enschede - Lanificio F.lli Cerruti Dal 1881
Gepost op: 23 juni 2008 – 12:53:40
Ola,

Vorige week dit pak gekocht in Enschede bij Casanova. Tis een italiaans pak van het merk "Lanificio F.lli Cerruti Dal 1881" Ik wou even weten of er nog meer gebruikers dit merk kennen? Hebben jullie ook nog wat modetips voor me mbt soort/kleur overhemd en schoenen




Grtz
Oh jah, ik ben net nieuw hier :) Dus alle tips zijn welkom  :lol:

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
Casanova Enschede - Lanificio F.lli Cerruti Dal 1881
Reactie #1 Gepost op: 23 juni 2008 – 12:56:55
Modetips heb ik niet echt, maar de stof van het pak is van de mill van Nino Cerruti. http://www.cerruti.com/

http://www.lanificiocerruti.com/flash_content/flash_content.html

Het aanbod van Casanova is overigens niet helemaal des SF . Een beetje te hip voor de meesten denk ik. Zeker voor mij.  :lol:  :wink:
cyka blyat

FenDee

  • Berichten: 15
    • Bekijk profiel
Casanova Enschede - Lanificio F.lli Cerruti Dal 1881
Reactie #2 Gepost op: 23 juni 2008 – 14:27:51
hehe

je kent de winkel dus ;)

Evan_S

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.269
    • Bekijk profiel
Casanova Enschede - Lanificio F.lli Cerruti Dal 1881
Reactie #3 Gepost op: 23 juni 2008 – 14:53:11
Citaat van: "Daedalus"
Het aanbod van Casanova is overigens niet helemaal des SF . Een beetje te hip voor de meesten denk ik. Zeker voor mij.  :lol:  :wink:

+1.

Ook veel poly-blends gezien (zowel in de shirts als in de jasjes/pakken) :?

Confrère

  • Gebruiker
  • Berichten: 506
    • Bekijk profiel
Casanova Enschede - Lanificio F.lli Cerruti Dal 1881
Reactie #4 Gepost op: 23 juni 2008 – 15:49:41
Ook nieuw hier (nouja, als poster, heb al wel een lange tijd mee lopen lezen ;)).
Maar inderdaad is Cerruti 1881 hier de stof, niet het merk van het pak.
Het zijn mooie stofjes, maar wel in diverse kwaliteiten:
Zo gebruikt men ze in de 'top' lijn van C&A (hoe heet die serie ook alweer?), maar ook bij het betere werk zoals Caruso. Zoals men wel kan verwachten, is de gebruikte Cerruti stof bij de Caruso wel een stukje mooier dan welke gebruikt is voor de pakplakjes van C&A.

Wat mij trouwens opvalt is dat Cerruti en ook Caruso zo stijlvol zijn om niet op de 'Super nummer hype' in te gaan: Ik draag zelf voornamelijk Corneliani van het rek en daarin staat altijd het "Super 150s" labeltje, bij de Caruso's die ik gepast heb (RTW past de broek mij helaas niet, waar het 46 jasje mij wel weer perfect zit, iig bij de Satoria lijn heb anderen niet gepast) en die van mijn vader zit het labeltje van de gebruikte stof verstopt in de binnenzak en staat er nergens een super-nummertje. Erg stijlvol als je het mij vraagt.
Mijn cashmere overjas van Eduard Dressler gaat ook voor deze subtiele verwerking van het label van de weverij: geen uiterlijk vertoon door groots "100% cashmere" in de binnenvoering te naaien voor het 'toevallig openwaaien'.
Kan er zelf slecht tegen als mensen hun labeltjes zo graag willen laten zien. De kwaliteit moet duidelijk aan het pak/de jas zelf te zien zijn.

Maar ik raak off-topic.

Cerruti is trouwens naast zijn stoffen ook behoorlijk goed bezig met andere luxe goederen. Ik verkoop zelf o.a. hun pennen, mooi spul en zeer betaalbaar. Het ontwerp van hun lifestyle goederen doen ze trouwens niet zelf, is het puur licentie werk.

FenDee

  • Berichten: 15
    • Bekijk profiel
Casanova Enschede - Lanificio F.lli Cerruti Dal 1881
Reactie #5 Gepost op: 23 juni 2008 – 16:08:38
@Evan_S

Ze hebben ook van die glimmende pakken daar.. Die stof kreukt niet zeg maar.. Weet jij toevallig hoe die stof heet ?

Confrère

  • Gebruiker
  • Berichten: 506
    • Bekijk profiel
Casanova Enschede - Lanificio F.lli Cerruti Dal 1881
Reactie #6 Gepost op: 23 juni 2008 – 16:13:34
Polyester ;)?

FenDee

  • Berichten: 15
    • Bekijk profiel
Casanova Enschede - Lanificio F.lli Cerruti Dal 1881
Reactie #7 Gepost op: 23 juni 2008 – 16:16:07
hehe,

ik zal het ff navragen dan ;)
ut zijn wel mooie pakken... das mijn mening dan :P

ben wel x van plan om er 1 te halen daar.. zodra ik hem binnen heb zal ik de foto's ff posten

Confrère

  • Gebruiker
  • Berichten: 506
    • Bekijk profiel
Casanova Enschede - Lanificio F.lli Cerruti Dal 1881
Reactie #8 Gepost op: 23 juni 2008 – 16:29:38
Waarom zou je een glimmend pak willen?
Feestjes enz?
Bij glim-pakjes denk ik gelijk aan homofiele volkszangers en de Marokkanen in het lokale poolcentrum in hun 'weekend outfit'.

Alles is persoonlijk natuurlijk, maar zelf vind ik het zo zonde om nog geld uit te geven aan dingen die ik zelden draag (iemand nog een interesse in een roze katoenen zomerpak ;)? slechts enkele keren gedragen bij een feestje (idd: proud to be fout en  hoeren & pooier feestjes)).

FenDee

  • Berichten: 15
    • Bekijk profiel
Casanova Enschede - Lanificio F.lli Cerruti Dal 1881
Reactie #9 Gepost op: 23 juni 2008 – 22:24:48
Citaat van: "Confrère"
Waarom zou je een glimmend pak willen?
Feestjes enz?
Bij glim-pakjes denk ik gelijk aan homofiele volkszangers en de Marokkanen in het lokale poolcentrum in hun 'weekend outfit'.

Alles is persoonlijk natuurlijk, maar zelf vind ik het zo zonde om nog geld uit te geven aan dingen die ik zelden draag (iemand nog een interesse in een roze katoenen zomerpak ;)? slechts enkele keren gedragen bij een feestje (idd: proud to be fout en  hoeren & pooier feestjes)).


hehe, zit wat in.. volgende pak wordt er 1 van suit supply ;) weet ik iig waar het weg komt :P

Confrère

  • Gebruiker
  • Berichten: 506
    • Bekijk profiel
Casanova Enschede - Lanificio F.lli Cerruti Dal 1881
Reactie #10 Gepost op: 24 juni 2008 – 17:58:06
China, net als die polyesther-pooier-pakken ;).
Maar SuSu is toch wel even op een ander niveau bezig. Ze richten zich toch net iets meer op liefhebbers (ook degene met een kleiner budget): sinds hun oprichting hebben ze best er veel aan gedaan zich aan te passen aan de wens van hun klanten. Dat moet ook wel de reden geweest zijn dat ze afgestapt zijn van hun plakpakken.
Tegenwoordig kun je inderdaad veel meer opties kiezen, vooral hun 'atelier' in Azie kan je bijna alle mogelijke aanpassingen doorgeven bij hun MTM.
De keus bij hun Italiaanse lijn is iets beperkter.