Auteur Topic: Juweliers en service...  (7722 keer gelezen)

Fedor

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.934
    • Bekijk profiel
Juweliers en service...
Gepost op: 05 december 2004 – 11:38:12
Veel lui hiero wilen toch flink wat geld aan horloges besteden. Kopen jullie die ook bij juweliers of wordt alles via Ebay geregeld?

Heb zelf overigens een voorkeur voor juweliers... "voelen" en gewoon de steun die vakfanaten verdienen.

Maarrrrr dan wel alleen bij juweliers die echt klantvriendelijk zijn. Was gisteren bij een zaak waar ik serieus (had telefonisch geοnformeerd) ging kijken naar het duurste horloge wat ze daar hadden liggen. Kon bij de kassa staan wachten tot ze het ff uitgepakt hadden. Geen uitleg, niet "neemt u ff plaats" e.d.... zelfs een paar wachtenden achter me.
Na even nadenken (bij een uitstekend broodje) kwam ik een uur later terug. Dame reageerde nog kribbiger dus toen wist ik het zeker.

Deze zaak gaat iig geen geld aan me verdienen :(

Hoe ik behandeld wenst te worden (geldt trouwens voor veel meer zaken)?
- Stoel
- Kofie/thee evt.
- Aandacht van de verkoper
- Uitleg met goede kennis
- Ruim tijd mogen nemen om te beslissen
- Goede naservice

... of is dat te veel gevraagd als je met zo'n 2000 euro te besteden een zaak binnenloopt?

Solitarias

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.010
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Juweliers en service...
Reactie #1 Gepost op: 05 december 2004 – 13:35:12
Nee, lijkt me allemaal vrij normaal.  Gewoon service (al verwacht ik geen koffie als ik even een simpel klokje kom laten repareren...)

IK zou ook geen geld uitgeven in een zaak waar ik me niet welkom voel.... of het nu om dure horloges of andere exclusieve dingen gaat......

In Leiden tref je dit allemaal aan bij Rob van Gerner in de Marsmansteeg....... die heeft alleen meer sieraden dan horloges in zijn zaak, maar is wel gediplomeerd horlogemaker en sieraardontwerpen.
Mijn sartoriale boekencollectie:  http://www.librarything.com/catalog/Solitarias

Marco

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.793
    • Bekijk profiel
    • http://www.spiceracing.nl
Juweliers en service...
Reactie #2 Gepost op: 05 december 2004 – 16:13:08
gewoon naar steiner, niet luxe wel goed en waar voor je geld
enig nadeel is wel dat het duurste horloge daar niet €2k is maar een veelvoud
www.steinermaastricht.nl
"The Roman empire was not built by holding meetings and having discussions
but by killing those who opposed them"

Fedor

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.934
    • Bekijk profiel
Juweliers en service...
Reactie #3 Gepost op: 05 december 2004 – 16:17:51
Citaat van: "Marco"
gewoon naar steiner, niet luxe wel goed en waar voor je geld
enig nadeel is wel dat het duurste horloge daar niet €2k is maar een veelvoud
www.steinermaastricht.nl

Bij Steiner is dat eerder de prijs van het goedkoopste horloge... :(

Tja de juwelier waar ik was behoorde niet tot de duurste maar als je klanten wil krijgen zal je je toch anders op moeten stellen (of gewoon een ander beroep kiezen).

Marco

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.793
    • Bekijk profiel
    • http://www.spiceracing.nl
Juweliers en service...
Reactie #4 Gepost op: 05 december 2004 – 16:20:53
helemaal eens met service win je het uiteindelijk
wat ik met steiner bedoelde is dat je daar niet de poespas krijgt als bij een "luxere" zaak maar wel een goede service en een horloge tegen een competetieve prijs
zijn mensen met verstand van zaken
"The Roman empire was not built by holding meetings and having discussions
but by killing those who opposed them"

Fedor

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.934
    • Bekijk profiel
Juweliers en service...
Reactie #5 Gepost op: 05 december 2004 – 17:28:09
Citaat van: "Marco"
helemaal eens met service win je het uiteindelijk
wat ik met steiner bedoelde is dat je daar niet de poespas krijgt als bij een "luxere" zaak maar wel een goede service en een horloge tegen een competetieve prijs
zijn mensen met verstand van zaken

Zolang hij beseft dat klanten soms behoorlijk moeten nadenken voordat ze besluiten tot een uitgave in zijn zaak...

Wat heb je liever als "betrokken" ondernemer? eoa BN'er die grif 15.000 euro neertelt voor een AP waarvan hij niet eens weet wat voor type het is, of een enthousiaste liefhebber die eindelijk genoeg heeft kunnen sparen om zijn lang gekoesterde droom: een Rolex Sea-dweller (bijvoorbeeld dan) aan te kunnen schaffen?

Merlino

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.838
    • Bekijk profiel
Juweliers en service...
Reactie #6 Gepost op: 05 december 2004 – 17:33:23
Misschien is die liefhebber leuker, maar de BN'er is toch echt beter voor de business...
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner

Bonne

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.371
    • Bekijk profiel
Juweliers en service...
Reactie #7 Gepost op: 05 december 2004 – 17:35:18
Citaat van: "W1ZZ"
Misschien is die liefhebber leuker, maar de BN'er is toch echt beter voor de business...

Ik wilde het net zeggen, de BN'er koopt zomaar een klokje en als ze er op uit zijn gekeken kopen ze weer een nieuwe. Dit is een stuk beter voor de business dan iemand die na een aankoop weer maanden moet sparen voor een nieuwe.

Fedor

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.934
    • Bekijk profiel
Juweliers en service...
Reactie #8 Gepost op: 05 december 2004 – 18:33:38
Citaat van: "W1ZZ"
Misschien is die liefhebber leuker, maar de BN'er is toch echt beter voor de business...

Klopt... maar dat neemt niet weg dat je ook ruimte moet laten voor de liefhebber...

Als je dat als zaak niet meer doet is het niet zo gek dat iedereen via internet gaat bestellen natuurlijk. Een winkel moet nog wel een meerwaarde bieden.

Niels

  • Gebruiker
  • Berichten: 579
    • Bekijk profiel
Juweliers en service...
Reactie #9 Gepost op: 05 december 2004 – 22:19:38
Boers Juwelier Vught  :lol:

Top zaak! Zeer exclusief!

Hein

  • Gebruiker
  • Berichten: 882
    • Bekijk profiel
    • http://www.dezinvanluxe.nl
Juweliers en service...
Reactie #10 Gepost op: 06 december 2004 – 13:38:20
Je kunt op zijn minst verwachten dat ze moeite voor je doen, dus dat je rustig aan een tafeltje het horloge kunt bekijken. Een kopje koffie of thee is niet echt standaard bij de meeste juweliers, ook niet de echte toppers. Alleen als vaste klant kun je daar misschien op rekenen.....

Misschien dat zij het idee hadden dat je het horloge toch niet daar zou kopen, waarom zij zich zo opstelden. Niet echt een slimme opstelling, aangezien ze anders misschien wel geld hadden verdiend aan je.

Maar de hamvraag is: om wat voor horloge ging het eigenlijk?
ww.dezinvanluxe.nl

Bonne

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.371
    • Bekijk profiel
Juweliers en service...
Reactie #11 Gepost op: 06 december 2004 – 13:57:16
Je kunt ook naar Steltman in Den Haag gaan, hele mooie zaak en gegarandeerd super service. Ook hebbe ze veel kennis in huis. Denk dat je daar wel de service die jou aanspreekt vindt.

Fedor

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.934
    • Bekijk profiel
Juweliers en service...
Reactie #12 Gepost op: 06 december 2004 – 14:44:54
Citaat van: "Thein"
Je kunt op zijn minst verwachten dat ze moeite voor je doen, dus dat je rustig aan een tafeltje het horloge kunt bekijken. Een kopje koffie of thee is niet echt standaard bij de meeste juweliers, ook niet de echte toppers. Alleen als vaste klant kun je daar misschien op rekenen.....

Misschien dat zij het idee hadden dat je het horloge toch niet daar zou kopen, waarom zij zich zo opstelden. Niet echt een slimme opstelling, aangezien ze anders misschien wel geld hadden verdiend aan je.

Maar de hamvraag is: om wat voor horloge ging het eigenlijk?

Och koffie hoef ik ook niet te hebben, maar er zijn zaken waar dat wel normaal is (m'n duikspullendealer o.a.).

Ik had speciaal telefonisch gevraagd of ze dit horloge ter inzage konden bestellen, dus interesse was er zeker en dat hadden ze moeten beseffen.
In Aachen werd ik meteen (bij meerdere zaken) aan een tafel gezet (en ook bijv. bij een zaak in Utrecht) toen ik informeerde naar een horloge wat ik in de etalage gezien had... dus veel minder kans op succes.

Het ging overigens om een Oris TT1 Diver Chrono

Fedor

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.934
    • Bekijk profiel
Juweliers en service...
Reactie #13 Gepost op: 09 december 2004 – 20:54:47
Iemand hiero ervaring met Juwelier van Willegen in Rotterdam?

http://www.juweliersbedrijf.nl

Ik ga daar zaterdag heen voor horloges kijken (sleb...). Van de week telefonisch gevraagd naar bepaalde modellen en ik werd uitstekend te woord gestaan. Stonden ook in de laatste "Horloge" en dat interview sprak me wel aan. Breng liever m'n geld naar een zaak dat service echt hoog heeft staan. Dan weet je waar je voor betaalt.

Nadeel: Ze hebben daar waarschijnlijk zoveel moois dat het moeilijk wordt om evt. "maar" voor een Oris te kiezen ;)

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Juweliers en service...
Reactie #14 Gepost op: 09 december 2004 – 21:00:10
Heb geen ervaring met deze winkel.Wat ik wel weet is dat deze winkel al erg lang bestaat en in rotterdam een begrip is.
Support your local Mikey Fuoco chapter.