Auteur Topic: Helmen  (18434 keer gelezen)

DL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Helmen
Reactie #30 Gepost op: 06 maart 2009 - 22:10:24
https://www.proidee.nl/shop/SID_0123456789_02_NL/F=produkt_formular/P=02_NL_HPN360941/K=02_NL_2442
http://www.reinveenendaal.nl/pages/index.php?3 (even scrollen naar beneden.....)
http://www.casavespa.com/level_1/prod_opzet.swf (5e van links, bovenste rij)

google doet wonderen......(soms) :)
Heel erg bedankt, oxfordstreet, heb er wel opgezocht. maar zoals misschien al bekend is is googelen niet mijn sterkste punt.

oxfordstreet

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Reactie #31 Gepost op: 07 maart 2009 - 01:08:22
geen probleem.....[zweefmodus aan] we zijn er voor elkaar....[zweefmodus uit]  O:)
"Style is not fashion, it's something we have inside"

Narcissus

• Gebruiker
  • As English as egg and bacon.
    • Bekijk profiel
    • Vanitą - modern tailors
Reactie #32 Gepost op: 07 maart 2009 - 10:18:11
Plusje voor Oxfordstreet  :lol:

Sorry, ben nogal gecharmeerd van de Fashion Helmet(s), en spotte toevallig dat zij, naast Napels, ook huisvesten in 't Amsterdamse, op de Albert Cuypstraat, nummer 27 (zegge: zevenentwintig) om precies te zijn!

www.fashionhelmet.com
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

I love the level of bravery. It's bold, it's fuck you, it's art.

Nightwatch

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #33 Gepost op: 07 maart 2009 - 10:28:38
Ben daar wel eens binnengelopen: leuke winkel, aardige eigenaren.
Je kunt zelfs je eigen (leren) helm samenstellen ontwerpen, kost geloof ik iets van 10% extra.

Narcissus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #34 Gepost op: 07 maart 2009 - 10:30:02
Ben daar wel eens binnengelopen: leuke winkel, aardige eigenaren.
Je kunt zelfs je eigen (leren) helm samenstellen ontwerpen, kost geloof ik iets van 10% extra.

Interessant! Tell me, 10% van welke (gemiddelde) prijs is dat?
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

Nightwatch

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #35 Gepost op: 07 maart 2009 - 11:10:16

Het is alweer een tijdje geleden, maar volgens mij iets van 250/300 euro.

Narcissus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #36 Gepost op: 07 maart 2009 - 11:14:14
Het is alweer een tijdje geleden, maar volgens mij iets van 250/300 euro.

Mwah 'redelijk' in evenwicht met de overige fashionable helmen op de markt; maar het blijft een hoop geld! ;)

Pom sedar S. Marela

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #37 Gepost op: 08 maart 2009 - 22:07:59
onthoud wel dat het een stuk minder veilig is dan een integraal helm. toen ik zelf een helm kocht (heb nu een nolan integraalhelm) heb ik me erin verdiept: de kans dat je op je kin valt is ongeveer 2% van alle vallen waarbij je schade oploopt. het jammere is alleen dat įls je schade oploopt je dan geen gezicht meer hebt, het klinkt cru maar zo is het wel. je verliest serieus je hele kin en toebehoren als je met je bakkes over het asfalt schuurt.
dat daargelaten vind ik jethelmen ook veel mooier, vooral met leer. de winkel 'being there' in delft verkoopt ze ook, maar daar moet je niet heen gaan want die man is behoorlijk gestoord.

flipster

• Bekijk profiel
Reactie #38 Gepost op: 26 maart 2009 - 12:39:34
Ik vind een Jet helm 10x zo mooi als een integraal; maar wat dragen jullie hierbij? Een zonnebril?
you will forget the price. But never the quality

Narcissus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #39 Gepost op: 26 maart 2009 - 19:16:36
Uiteraard Flipster, uiteraard. Ook op minder zonnige dagen, voor de wind; of je wilt met traanoogjes rondtuffen.

InMotion

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #40 Gepost op: 26 maart 2009 - 19:29:57
Ik vind integraalhelmen mooier Ik zou wel altijd een zonnebril danwel je visier dicht dragen voordat je een vlieg in je oog krijgt en ergens tegenaan rijdt of van je apparaat valt  :)

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #41 Gepost op: 26 maart 2009 - 23:11:10
onthoud wel dat het een stuk minder veilig is dan een integraal helm. toen ik zelf een helm kocht (heb nu een nolan integraalhelm) heb ik me erin verdiept: de kans dat je op je kin valt is ongeveer 2% van alle vallen waarbij je schade oploopt. het jammere is alleen dat įls je schade oploopt je dan geen gezicht meer hebt

Een collega van m'n pa (arts) is zelf ook motorrijder en die vertelde mij zo'n 12 jaar geleden dat uit de cijfers bleek dat je met een integraal helm eerder je nek breekt, omdat de kin en kaak een natuurlijke schokbreker zijn voor de schedel... Weet er verder niks van (geen motorrijder), maar dat is me altijd bijgebleven.

Narcissus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #42 Gepost op: 26 maart 2009 - 23:17:12
Opmerkelijk Guy! Dus het is in principe beter om met je poffertjes-porrem op de straatstenen te landen... :mrgreen:

maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #43 Gepost op: 27 maart 2009 - 09:41:22
Een collega van m'n pa (arts) is zelf ook motorrijder en die vertelde mij zo'n 12 jaar geleden dat uit de cijfers bleek dat je met een integraal helm eerder je nek breekt, omdat de kin en kaak een natuurlijke schokbreker zijn voor de schedel... Weet er verder niks van (geen motorrijder), maar dat is me altijd bijgebleven.
Het probleem is denk ik meer dat je als geraspte kaas tevoorschijn komt als je met 180 km/u tegen het asfalt gaat. Daar doet een helm dan niet zo veel meer aan :-)
Niets zo veranderlijk als de mens

Narcissus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #44 Gepost op: 27 maart 2009 - 09:42:30
Het probleem is denk ik meer dat je als geraspte kaas tevoorschijn komt als je met 180 km/u tegen het asfalt gaat. Daar doet een helm dan niet zo veel meer aan :-)

Ach, als je haar maar goed zit.  8)