Auteur Topic: Korte zomerbroek  (80176 keer gelezen)

gccg

  • Gebruiker
  • Berichten: 177
    • Bekijk profiel
Re: Korte zomerbroek
Reactie #75 Gepost op: 09 mei 2009 – 14:16:44
Deze schoenen worden gedragen omwille van de praktische redenen onder uiterst uitzonderlijke (oorlog, vakantie … enz) omstandigheden  ;)
eterum censeo Carthaginem esse delendam

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: Korte zomerbroek
Reactie #76 Gepost op: 09 mei 2009 – 14:22:02
Deze schoenen worden gedragen omwille van de praktische redenen onder uiterst uitzonderlijke (oorlog, vakantie … enz) omstandigheden  ;)
Dat is maar goed ook, want esthetisch gezien is een korte broek met boots natuurlijk 'totally-not-done'.

gccg

  • Gebruiker
  • Berichten: 177
    • Bekijk profiel
Re: Korte zomerbroek
Reactie #77 Gepost op: 15 mei 2009 – 20:50:19
Ik vind dat persoonlijk niet erg wanneer dat nodig is. Onder bepaalde omstandigheden zoals lange zomerse wandelingen (vooral buiten de stad of tijdens vakantie in “exotische” steden waarin trottoir en asfalt niet alom aanwezig zijn)  is dat zelfs “theoretisch” te verdedigen. Want heel veel van onze klassieke klederdrachten komt uit de militaire hoek. Korte broek  met boots werd (en wordt) gedragen door de militairen onder de daartoe passende omstandigheden. Is dat - mede daardoor -  geen klassiek uitfit geworden voor de activiteiten onder de “exotische” omstandigheden?
OK … ik bedoel natuurlijk wat anders dan een wandeling van 3 uur onder de stralende zon van Rome of Madrid. Maar … als ik tijdens mijn zomervakantie van plan ben om 10 uur lang durende voettocht te maken door Jeruzalem en omgeving of door Marrakech en buitenwijken dan heb ik geen twijfels. Ik neem gewoon korte broek met laarzen.
eterum censeo Carthaginem esse delendam

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: Korte zomerbroek
Reactie #78 Gepost op: 15 mei 2009 – 20:56:44
Helemaal gelijk heeft u niet. Militairen en trekkers zullen vaak niet een korte broek aantrekken als zij het asfalt en trottoir verlaten. De korte broek beschermt namelijk niet tegen teken, vlooien, brandnetels, doornen en andere onprettige ervaringen.

Desalniettemin, ik begrijp wat u bedoelt.

gccg

  • Gebruiker
  • Berichten: 177
    • Bekijk profiel
Re: Korte zomerbroek
Reactie #79 Gepost op: 21 mei 2009 – 03:01:39
Helemaal gelijk heeft u niet. Militairen en trekkers zullen vaak niet een korte broek aantrekken als zij het asfalt en trottoir verlaten. De korte broek beschermt namelijk niet tegen teken, vlooien, brandnetels, doornen en andere onprettige ervaringen.

Desalniettemin, ik begrijp wat u bedoelt.

U hebt gelijk. Korte broek is vanzelfsprekend niet altijd even praktisch. Daarom ga ik me des te meer afvragen wat voor idee stond achter het gebruiken van de “zeer” korte broek door Selous Scouts van het leger van Rhodesië tijdens The Bush War?
Bovendien … ik vind een te kort korte broek niet echt stijlvol.  ;)

Rhodesia’s Selous Scouts in de jaren zeventig van de vorige eeuw.



(De Selous Scouts was een speciale eenheid van het leger van Rhodesië. De eenheid werd in 1974 opgericht als Tracker Combat Unit, een spoorzoekereenheid. Ze kregen al spoedig de naam Selous Scouts, een verwijzing naar Frederick Selous, een Britse militair en ontdekkingsreiziger.
De Selous Scouts werden ingezet tegen de ZANU en de ZAPU, die een guerrillaoorlog tegen het Rhodesische minderheidsbewind voerden. De eenheden van de Selous Scouts opereerden zonder bevoorrading en waren getraind in het overleven in de wildernis. De Selous Scouts werden ingezet om inlichtingen te verzamelen over de operaties van de ZANU en de ZAPU, maar ook voor het uitvoeren van gerichte aanvallen.
Aan de kant van de Selous Scouts vielen tijdens de burgeroorlog 40 doden; het aantal dodelijke slachtoffers van de Selous Scouts was een veelvoud hiervan.)
Laatst bewerkt op: 21 mei 2009 – 10:57:20 door gccg
eterum censeo Carthaginem esse delendam

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
Re: Korte zomerbroek
Reactie #80 Gepost op: 13 juli 2009 – 00:24:23


Alleen in de achtertuin dus. Net als Robert Evans. En zorg dat er dames zijn.
cyka blyat

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.698
    • Bekijk profiel
Re: Korte zomerbroek
Reactie #81 Gepost op: 13 juli 2009 – 09:41:19
Ben al anderhalve minuut naar bovenstaande foto aan het kijken, maar heb nog geen korte broek kunnen spotten... :-({|=

FMS

  • Gebruiker
  • Berichten: 58
    • Bekijk profiel
Re: Korte zomerbroek
Reactie #82 Gepost op: 13 juli 2009 – 23:01:33
korte broek alleen boven 30 graden celcius en dan ook nog pijpen tot boven de knie en strak gesneden. liefst slippers, in ieder geval geen sokken en bij voorkeur binnen 150 meter van een strand (zout water welteverstaan)

Chuck Bass

  • Berichten: 1
    • Bekijk profiel
Re: Korte zomerbroek
Reactie #83 Gepost op: 14 juli 2009 – 13:22:17


Bron: The Sartorialist
who said money doesn't make you happy, didn't know where to shop

DaanL

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.538
    • Bekijk profiel
Re: Korte zomerbroek
Reactie #84 Gepost op: 14 juli 2009 – 13:56:43
Briljant.

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.379
    • Bekijk profiel
Re: Korte zomerbroek
Reactie #85 Gepost op: 14 juli 2009 – 14:07:59
Coast Weber Ahaus heeft SF-waardige korte broeken.

Mediaman

  • Gast
Re: Korte zomerbroek
Reactie #86 Gepost op: 14 juli 2009 – 14:10:56
U hebt gelijk. Korte broek is vanzelfsprekend niet altijd even praktisch. Daarom ga ik me des te meer afvragen wat voor idee stond achter het gebruiken van de “zeer” korte broek door Selous Scouts van het leger van Rhodesië tijdens The Bush War?
Bovendien … ik vind een te kort korte broek niet echt stijlvol.  ;)

Rhodesia’s Selous Scouts in de jaren zeventig van de vorige eeuw.



(De Selous Scouts was een speciale eenheid van het leger van Rhodesië. De eenheid werd in 1974 opgericht als Tracker Combat Unit, een spoorzoekereenheid. Ze kregen al spoedig de naam Selous Scouts, een verwijzing naar Frederick Selous, een Britse militair en ontdekkingsreiziger.
De Selous Scouts werden ingezet tegen de ZANU en de ZAPU, die een guerrillaoorlog tegen het Rhodesische minderheidsbewind voerden. De eenheden van de Selous Scouts opereerden zonder bevoorrading en waren getraind in het overleven in de wildernis. De Selous Scouts werden ingezet om inlichtingen te verzamelen over de operaties van de ZANU en de ZAPU, maar ook voor het uitvoeren van gerichte aanvallen.
Aan de kant van de Selous Scouts vielen tijdens de burgeroorlog 40 doden; het aantal dodelijke slachtoffers van de Selous Scouts was een veelvoud hiervan.)


De 'nut crackers' van de Selous Scouts zijn denk ik vooral een manier om de elite status te benadrukken tov reguliere troepen. Dit zijn overigens propagandafoto's in de dageljijkse gang van zaken droeg men van alles inclusief vijandelijke uniformen.

GSA

  • Gast
Re: Korte zomerbroek
Reactie #87 Gepost op: 14 juli 2009 – 14:31:15


Bron: The Sartorialist

menco?  :mrgreen: :-({|=

Orno

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.035
    • Bekijk profiel
Re: Korte zomerbroek
Reactie #88 Gepost op: 15 juli 2009 – 15:41:57
Zover ik weet draagt hij nooit korte broeken  :-^
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

paulbrussel

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.499
    • Bekijk profiel
Re: Korte zomerbroek
Reactie #89 Gepost op: 15 juli 2009 – 16:06:18
menco?  :mrgreen: :-({|=
Menco ziet er wat mij betreft beter uit...