Auteur Topic: Korte zomerbroek  (80141 keer gelezen)

Luigi

  • Gebruiker
  • Berichten: 325
    • Bekijk profiel
Korte zomerbroek
Gepost op: 24 mei 2008 – 01:12:59
Aangezien ik geen topic heb kunnen vinden over korte zomerbroeken, heb ik er een geopend. Wat vindt men van korte broeken? Iemand tips qua merk, etc? Of draagt men alleen korte broeken in de zin van zwembroeken?
Ik bedoel meer zulke broeken zoals Oger jr. ze aanheeft op de foto van de Limited Presale (http://www.oger.nl/brochures/oger_magazine_presalezomer2008.pdf).

Rogier

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.127
    • Bekijk profiel
Korte zomerbroek
Reactie #1 Gepost op: 24 mei 2008 – 01:17:06
Korte broeken zijn voor mij een no-go. Alleen in tropische oorden draag ik ze, en dan nog meestal een zwembroek. 8)
This, madame, is Versailles.

Puccini

  • Gebruiker
  • Berichten: 247
    • Bekijk profiel
Korte zomerbroek
Reactie #2 Gepost op: 24 mei 2008 – 01:47:15
Hoogst stijlvol, mits goed uitgevoerd, boven de knie en i.c.m. een jasje. Ik opteer zelf khaki shorts met een omslag (max 4 cm) een denim BD shirt en een DB, kwart gevoerd, Navy jasje. Met een paar witte canvas sneakers dé zomerlook 2008 wat mij betreft.
ch möchte mir oft alle mein Federn ausropfen, wenn ich bedenke, dass Papageno noch keine Papagena hat.

Michael Corleone

  • Gebruiker
  • Berichten: 611
    • Bekijk profiel
Korte zomerbroek
Reactie #3 Gepost op: 24 mei 2008 – 08:13:43
Best goed topic, want kan veel discussiestof opleveren!

Persoonlijke mening; als je t goed combineerd kan het, maar helaas zie ik het alleen bij de foute personen.  Driekwartbroeken zijn voor watjes die het van hun vrouw of vriend moeten dragen, het liefst duwend achter de kinderwagen terwijl ze door de week meestal van de steiger af staan te fluiten naar andere vrouwen (dit soort fluit meestal niet naar mannen ) en te boeren of winderigheid vertonen vanuit hoeken waar dat normaal alleen tijdens regulier toiletbezoek vandaan kan komen. Hoewel zo`n dixie toiletje natuurlijk wel tot alternatieven noopt.

..  maar soms heb je m nodig!  Liefst niet teveel op straat, maar tijdens vakantie`s. Ga er niet de betere herenzaak mee binnen in Italie of Duitsland bijvoorbeeld, daar nemen ze je dan echt niet serieus..  (beetje overdreven voor sommigen misschien, maar als je begrijpt wat ik bedoel).Restaurantbezoek (tenzij de haringkar of de strandtent) is helemaal uit den boze. De historie van de korte broek komt na heel kort nadenken vanuit de sport en kostscholen, dus zo erg oud is ze natuurlijk ook niet. Tenminste niet voor het vrijetijdsgebruik zoals we ze nu kennen (ik noem een ballonbroek met een maillot van een hofnar geen korte broek)

lijkt me wel leuk om dit topic te vullen met wat historische plaatjes zonder veel commentaar te geven op elkaar, alleen even met een toelichting. Nee ik wil gen moderator worden maar gewoon leuke post dit.


Citaat van: "Rogier"
Korte broeken zijn voor mij een no-go. Alleen in tropische oorden draag ik ze, en dan nog meestal een zwembroek. 8)


ik heb woensdag korte broeken gekocht voor een korte trip, 1 van Helmuth Lang en eentje van MiuMiu, mooi strak op het been, je zouze zelfs kunnen dragen op de manier zoals je ze ziet op foto`s van sartorialist op pitti, die kerels met een jasje en een bermuda  (als een hardwerkende jonge moderator hier een foto voor me kan opsnorren vergeef ik m al zijn dwaasheden :lol: )

Mijn nieuwe korte broeken: een miumiu (wit) en helmuth lang (de lichtgrijze); de witte draag ik alleen met polo eroverheen, de lichtgrijze zla wel eens met een slim finamore shirt gedragen worden, of in de broek, met mooie patta`s of met shirt er over half open, mijn nieuwe oude rode all stars..  (er is in milaan een winkeltje waar ze de oude verkopen, die volgens de italianen beter waren, blablabla dus die heb ik woensdag ook maar gekidnapt)

de nettere is dan ook volledig gemaakt als traditionele pantalon, de miumiu is een zgn flodder broekje.

Als laatste wat hier altijd erg belangrijk is: wat kosttie... een mooie bermuda is bijna net zo duur als de lange variant, waarschijnlijk vandaar dat je zo weinig mooie korte broeken ziet. De helmuth lang was 255 euries, de MiuMiu 180 stuks. Ik heb niet nagedacht en afgrekend, maar wel wetende dat dit ook voor 140 en resp 80 euro zou kunnen, maar de designers en marketeers nemen dan maar weer een grote slok, maar in dit geval vond ik het gewoon een erg goed model en dat is zeldzaam.

Cheers













8)

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.690
    • Bekijk profiel
Korte zomerbroek
Reactie #4 Gepost op: 24 mei 2008 – 09:19:07
Hulde voor je uitgebreide post, meneer Corleone.

Ik zou aan dit topic gelijk graag een vraagje toevoegen. Wat voor schoenen draag je in vredesnaam 'mooi' onder een korte broek. En de sokken/ kousen?

Het enige wat ik dan een beetje aardig vind staan is All-stars met een beetje nonchalant afgezakte sokken, dit is echter wel érg casual.

Car-shoe's, Tod's, Gukki-loafers zouden misschien een leukere optie zijn, sokloos. Wat jullie?

adelante

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.346
    • Bekijk profiel
Korte zomerbroek
Reactie #5 Gepost op: 24 mei 2008 – 09:33:43
Ik persoonlijk zou nooit sokken/kousen dragen onder een korte broek, je hebt immers niet voor niets die casual look gekozen met goed weer.  8)

polootje, korte broek en loafers.... prima outfit voor 25+ graden.
Lees deze reactie aandachtig, voor je het weet is ie weg.
Distracting older women since 1980

Stefan B.

  • Gebruiker
  • Berichten: 137
    • Bekijk profiel
Korte zomerbroek
Reactie #6 Gepost op: 24 mei 2008 – 09:55:05
Ik heb voor dergelijke combi's een paar Tod's loafertjes (met gesp, daar ben ik nou eenmaal dol op).
Geen (zichtbare) sokken. Wel van die sneaky kleine sokjes van de HEMA, die absoluut niet zichtbaar zijn, maar wel voorkomen dat mijn loafertjes maar één zomer mee kunnen.
May I Say Thats A Smashing Blouse You Have On

Michael Corleone

  • Gebruiker
  • Berichten: 611
    • Bekijk profiel
Korte zomerbroek
Reactie #7 Gepost op: 24 mei 2008 – 10:09:44
ik heb dus zoals gezegd de rode all stars, maar ook witte car shoes, met vetertje en....... strikje  , met shirt gaan de car shoe´s ook wel leuk, met polo de all stars, met blazer, lange witte kniekousen en spectators :lol:  :lol:

MaChemist

  • Gebruiker
  • Berichten: 730
    • Bekijk profiel
Korte zomerbroek
Reactie #8 Gepost op: 24 mei 2008 – 10:11:06
Persoonlijk vind ik mannen die van die lage kousjes dragen overigens wat verwijfd overkomen. Zeker omdat het me aan vrouwenkousen doet denken voor in een zomerschoentje. Mannen met schoenmaat 10 en dan van die kousjes is echt hilarisch en dan zeker in samenwerking met hun driekwartbroek met zakken tot aan hun onderbeen. Ik volg de bovenstaande redenering dan ook volledig. Tzijn felle mannen als de vrouw er niet en als ze er is moeten ze luisteren en hun onderbeen tonen. PS: zelf proberen ze dat met mij ook hoor. Ik draag mn korte broeken dan ook enkel thuis of als het pokkeheet is om even te gaan winkelen maar liefst nooit op het werk.

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.690
    • Bekijk profiel
Korte zomerbroek
Reactie #9 Gepost op: 24 mei 2008 – 10:15:22
Citaat van: "Michael Corleone"
ik heb dus zoals gezegd de rode all stars, maar ook witte car shoes, met vetertje en....... strikje  , met shirt gaan de car shoe´s ook wel leuk, met polo de all stars, met blazer, lange witte kniekousen en spectators :lol:  :lol:


Zal ik eens wat proberen met witte swears, witte kniekousen, een witte korte broek en een witte polo?  :P  :lol:

Rogier

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.127
    • Bekijk profiel
Korte zomerbroek
Reactie #10 Gepost op: 24 mei 2008 – 10:26:32
Voorkomen dat ze meer dan een zomer meekunnen?! :P  :lol:  :wink:
This, madame, is Versailles.

ruby tuesday

  • Gebruiker
  • Berichten: 4.240
    • Bekijk profiel
Korte zomerbroek
Reactie #11 Gepost op: 24 mei 2008 – 11:06:23
Goede post Michael Corleone, jij in miu Miu, dat ik dat nog mag meemaken  :shock: . eerst vakantie nu dit..

Zelf draag ik wanneer het weekend is en warm een korte broek. Meestal van H&M: voor een korte bagger broek ga ik niet te veel geld uitgeven.

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.690
    • Bekijk profiel
Korte zomerbroek
Reactie #12 Gepost op: 24 mei 2008 – 11:12:41
Citaat van: "ruby tuesday"
Goede post Michael Corleone, jij in miu Miu, dat ik dat nog mag meemaken  :shock: . eerst vakantie nu dit..

Zelf draag ik wanneer het weekend is en warm een korte broek. Meestal van H&M: voor een korte bagger broek ga ik niet te veel geld uitgeven.


*eerlijk is* Daar ga ik straks ook even kijken. Voor de twee keer per zomer dat ik zo'n broek draag vind ik het wel best. Kost een paar tientjes. :)

Michael Corleone

  • Gebruiker
  • Berichten: 611
    • Bekijk profiel
Korte zomerbroek
Reactie #13 Gepost op: 24 mei 2008 – 11:20:00
Citaat van: "ruby tuesday"
Goede post Michael Corleone, jij in miu Miu, dat ik dat nog mag meemaken  :shock: . eerst vakantie nu dit..

Zelf draag ik wanneer het weekend is en warm een korte broek. Meestal van H&M: voor een korte bagger broek ga ik niet te veel geld uitgeven.


zeg zeg 10 jaar geleden had ik niets anders dan dat, on topic vriendje

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Korte zomerbroek
Reactie #14 Gepost op: 24 mei 2008 – 12:02:54
Citaat van: "Mikey Fuoco"

Zal ik eens wat proberen met witte swears, witte kniekousen, een witte korte broek en een witte polo?  :P  :lol:


Ik zeg: ballenjongen, Wimbledon. (Of zijn die nu juist in het groen?)