Auteur Topic: Wanneer is een schoen "op"?  (8623 keer gelezen)

Samuel

  • Gebruiker
  • Berichten: 596
    • Bekijk profiel
Wanneer is een schoen "op"?
Gepost op: 21 mei 2008 – 15:42:21
Toen ik laatst weer eens een oud paar boss schoenen aandeed wat ik niet echt intensief gedragen heb zaten deze binnen 5 minuten al onplezierig en na een half uur lopen kreeg ik blaren. Een paar maanden terug heb ik er tijdens een citytrip volledige dagen opgelopen zonder enig probleem. Kan het zijn dat een schoen na een tijd dragen weer opnieuw ingelopen moet worden of is de zool dusdanig versleten dat hij te weinig steun meer biedt? De schoen is nu denk ik een jaar oud en wordt 2 dagen per week gedragen. Verder altijd schoenspanners en ze worden regelmatig gepoetst. Iemand een idee?

DaanL

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.538
    • Bekijk profiel
Wanneer is een schoen "op"?
Reactie #1 Gepost op: 21 mei 2008 – 20:43:35
Ik denk dat je voet bij regelmatig lopen op dezelfde schoen, (2 keer p/week) een eeltlaag creëert op de plekken die de meeste druk te verduren krijgen. Als je de schoen een tijdje niet draagt, verminderd het eelt met als gevolg pijn tijdens het lopen.

Wellicht vormt een schoen uit het hogere segment zich beter naar je voet. Dan zou je minder last moeten hebben, ook als je de schoen voor langere tijd in de kast laat staan.

pieter!

  • Gebruiker
  • Berichten: 59
    • Bekijk profiel
Wanneer is een schoen "op"?
Reactie #2 Gepost op: 22 mei 2008 – 09:51:14
Citaat van: "DaanL"
Ik denk dat je voet bij regelmatig lopen op dezelfde schoen, (2 keer p/week) een eeltlaag creëert op de plekken die de meeste druk te verduren krijgen. Als je de schoen een tijdje niet draagt, verminderd het eelt met als gevolg pijn tijdens het lopen.


Een schoen is volgens mij pas op als het leer gebarsten is en de vorm er geheel uit is.
Het verhaal van Daan lijkt mij dan ook veel aannemelijker.
Als ik af en toe na lange tijd een oud paar vB's draag heb ik ook altijd weer even zere voeten.

Arrow

  • Gebruiker
  • Berichten: 148
    • Bekijk profiel
Wanneer is een schoen "op"?
Reactie #3 Gepost op: 22 mei 2008 – 12:50:19
Ik herken dit ook wel een beetje, alleen als ik een schoen minimaal een maand niet draag. Bij mijn huidige schoenencollectie heb ik nog een paar van Bommels van vroeger die ik nog te goed vindt om weg te gooien, dus die draag ik sporadisch nog wel eens. Vroeger zaten deze schoenen mij perfect, maar nu ziitten ze mij eigenlijk helemaal niet meer zo lekker als ik dat vergelijk met mijn Santoni's, Canali's en Campagniles. Blaren heb ik echter nooit gehad. :D

Samuel

  • Gebruiker
  • Berichten: 596
    • Bekijk profiel
Wanneer is een schoen "op"?
Reactie #4 Gepost op: 22 mei 2008 – 14:12:16
Bedankt voor de reacties. Dus of vaker dragen of betere schoenen kopen. Goed excuus voor een nieuw paar schoenen  :)

pieter!

  • Gebruiker
  • Berichten: 59
    • Bekijk profiel
Wanneer is een schoen "op"?
Reactie #5 Gepost op: 22 mei 2008 – 15:12:01
Gebruik dat ook altijd om mijn vriendin er van te overtuigen dat ik nog een paar schoenen erbij moet hebben :-)

Arrow

  • Gebruiker
  • Berichten: 148
    • Bekijk profiel
Wanneer is een schoen "op"?
Reactie #6 Gepost op: 22 mei 2008 – 16:31:34
alles is geoorloofd 8)

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.654
    • Bekijk profiel
Wanneer is een schoen "op"?
Reactie #7 Gepost op: 22 mei 2008 – 16:33:24
Nu we het hier over vriendinnen hebben; haar schoenen zijn nooit op, maar moeten wel vaak, soms met verschillende paren tegelijk, vervangen worden.  :-k  [-(

Arrow

  • Gebruiker
  • Berichten: 148
    • Bekijk profiel
Wanneer is een schoen "op"?
Reactie #8 Gepost op: 22 mei 2008 – 16:35:15
Precies, dus zeg ik altijd dat die van mij wel wat duurder kunnen, gezien het feit dat ik minder koop dan mijn vrouw, want die zit nu weer in Parijs om te shoppen met een vriendin :roll:

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.654
    • Bekijk profiel

ronl

  • Gebruiker
  • Berichten: 561
    • Bekijk profiel
Re: Wanneer is een schoen "op"?
Reactie #10 Gepost op: 23 januari 2011 – 11:05:25






Ik ga daar in mee, ik draag nog steeds mijn trouwschoenen (1986), heerlijk zitten ze.
Ze kunnen lang mee gaan zoals je ziet.

Dit is mijn eerste posting maar ook niet. Ik heb in 2007 mij aangemeld maar de gebruikersnaam was ik vergeten en het emailadres wist ik ook niet meer.
Dan maar opnieuw aanmelden dus.
49 Jaar, vooral Engels geörienteerd qua kleding en schoenen, zou ook graag een Jaguar of nog beter Bentley rijden, maar met 65.000 km. per jaar lijkt me het geen verstandig idee, dan maar Duits.
Heb drie bedrijven en woon in Antwerpen (nederbelg).
Kernwoorden....Church's (alleen maar), Harris, Conway Stewart, inspector Morse, Landrover.....
Laatst bewerkt op: 23 januari 2011 – 11:22:33 door ronl

Ramone

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.438
    • Bekijk profiel
Re: Wanneer is een schoen "op"?
Reactie #11 Gepost op: 23 januari 2011 – 11:16:49
Ik zeg dit niet gauw, maar die broekspijpen zijn echt geen gezicht!

Charlie

  • Gast
Re: Wanneer is een schoen "op"?
Reactie #12 Gepost op: 23 januari 2011 – 11:32:56
Welkom, Ronl. Goed om te zien dat er nog een liefhebber van Engelse makelij bijkomt op dit forum!

Ik zeg dit niet gauw, maar die broekspijpen zijn echt geen gezicht!

Omdat?

Ramone

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.438
    • Bekijk profiel
Re: Wanneer is een schoen "op"?
Reactie #13 Gepost op: 23 januari 2011 – 11:42:10
Belachelijk wijd en lang, volgens elke standaard die er volgens mij bestaat. En ik gun Charles dan meestal nog het voordeel van de twijfel.


Daarnaast zijn de schouders van zijn overjas (de ' yoke' ) te breed.

Charlie

  • Gast
Re: Wanneer is een schoen "op"?
Reactie #14 Gepost op: 23 januari 2011 – 13:18:43
De wijdte van nog over te praten, maar de lengte lijkt me toch prima, aangezien er altijd een klink in hoort te zitten, nietwaar? Wat betreft de schouders, hij heeft wel altijd afhangende schouders gehad, maar ik begrijp wat je bedoeld inderdaad.