Auteur Topic: Vlekjes op mijn schoenen  (2708 keer gelezen)

jmeerten

  • Berichten: 4
    • Bekijk profiel
Vlekjes op mijn schoenen
Gepost op: 21 mei 2008 – 12:01:02
Afgelopen vrijdag had ik een indigo spijkerbroek aan met daaronder witte schoenen.
Helaas kwam ik daarmee in een behoorlijk hoosbui terecht en mijn spijkerbroek begon daardoor te bloeden op mijn witte schoenen.

Resultaat: mijn witte schoenen hebben blauwe vlekjes!
Nu heb ik contact gehad met de fabrikant van de broek en zij hebben aangeboden om de kosten van de reiniging te betalen.

Weet iemand toevallig waar ik dat het beste kan laten doen (regio arnhem-nijmegen) of wat ik anders zelf kan doen?

Alvast bedankt

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Vlekjes op mijn schoenen
Reactie #1 Gepost op: 21 mei 2008 – 12:16:15
Vertel eens wat meer over de schoenen, van welk materiaal zijn ze. Heb je foto's? We zijn geen helderzienden ;-)

We hebben trouwens ook een heel mooi voorsteltopic!

http://www.stijlforum.nl/viewtopic.php?t=2530
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.690
    • Bekijk profiel
Re: Vlekjes op mijn schoenen
Reactie #2 Gepost op: 21 mei 2008 – 12:38:02
Citaat van: "jmeerten"
... en mijn spijkerbroek begon daardoor te bloeden op mijn witte schoenen...


Inkoppertje: Blue Blood?

Op zich meer dan netjes van de fabrikant dat ze die kosten vergoeden. Een jeans zal als deze nog nieuw is natuurlijk afgeven en een hoosbui pakken is dan denk ik eerder gewoon overmacht.

jmeerten

  • Berichten: 4
    • Bekijk profiel
Re: Vlekjes op mijn schoenen
Reactie #3 Gepost op: 22 mei 2008 – 11:24:41
Tsja, is misschien wel makkelijk als ik wat meer informatie geef.

De broek was een Jack & Jones Eco broek, indigo wassing, maar verder onbehandeld. Hij was al wel 2 à 3 keer in de was geweest, dus bij elke andere spijkerbroek zou het ''bloeden'' niet meer voorkomen.

De schoenen zijn van Manfield, wit glad leder met een wat valere bruine neus (geeft een mooie charme en absoluut niet afgetrapt).

Arrow

  • Gebruiker
  • Berichten: 148
    • Bekijk profiel
Vlekjes op mijn schoenen
Reactie #4 Gepost op: 22 mei 2008 – 14:07:23
Ik zou in dat geval naar een goede schoenmaker bij jou in de buurt gaan. Deze zal met een lichte oplossing met wellicht wat terpentine het bovenste (top)laagje van de kleur afhalen, om hem vervolgens weer helemaal op de juiste kleur te brengen. Dit roep ik even makkelijk op een afstand, vandaar dat het oordel van een goede schoenmaker de juiste zal zijn. Als je ons verteld waar je woont kunnen we je wellicht helpen aan een goede schoenmaker, mocht je die nog niet hebben. Ik zou uitkijken voor een schoenmaker die over de vlekken heen gaat kleuren, omdat dan de vlekken naar verrloop van tijd weer tevoorschijn kunnen komen.

jmeerten

  • Berichten: 4
    • Bekijk profiel
Vlekjes op mijn schoenen
Reactie #5 Gepost op: 22 mei 2008 – 18:16:00
Citaat van: "Arrow"
Ik zou in dat geval naar een goede schoenmaker bij jou in de buurt gaan. Deze zal met een lichte oplossing met wellicht wat terpetine het bovenste (top)laagje van de kleur afhalen, om hem vervolgens weer helemaal op de juiste kleur te brengen. Dit roep ik even makkelijk op een afstand, vandaar dat het oordel van een goede schoenmaker de juiste zal zijn. Als je ons verteld waar je woont kunnen we je wellicht helpen aan een goede schoenmaker, mocht je die nog niet hebben. Ik zou uitkijken voor een schoenmaker die over de vlekken heen gaat kleuren, omdat dan de vlekken naar verrloop van tijd weer tevoorschijn kunnen komen.


Ik woon in de regio Arnhem/Nijmegen.
Het zou inderdaad erg fijn zijn als jullie een goede schoenmaker kunnen aanraden.  :D

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Vlekjes op mijn schoenen
Reactie #6 Gepost op: 22 mei 2008 – 19:29:46
Gebruik de zoekfunctie ook eens ;-)
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

jmeerten

  • Berichten: 4
    • Bekijk profiel
Vlekjes op mijn schoenen
Reactie #7 Gepost op: 31 mei 2008 – 14:16:08
Citaat van: "Sergio"
Gebruik de zoekfunctie ook eens ;-)


Heb gisteren mn schoenen opgehaald bij Cor v. Doorn in Arnhem. Hij heeft echt heel goed werk geleverd en ze zien er zo goed als nieuw uit!
Plus de kosten zijn betaald door de fabrikant.

Eind goed, al goed!
(dank jullie wel voor jullie hulp)