Auteur Topic: Handwerk aan de schoen  (1879 keer gelezen)

MaChemist

  • Gebruiker
  • Berichten: 730
    • Bekijk profiel
Handwerk aan de schoen
Gepost op: 19 mei 2008 – 20:04:22
Kan iemand zeggen wat allemaal handwerk is aan een kwaliteitsschoen zoals Edward green, Corthay, Aubercy, Berluti... Vooral het handwerk in de RTW lijnen van zulke fabrikanten zou ik graag eens weten.

Desiderata

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.933
    • Bekijk profiel
Re: Handwerk in de schoen
Reactie #1 Gepost op: 19 mei 2008 – 20:59:32
Citaat van: "MaChemist"
Kan iemand zeggen wat allemaal handwerk is aan een kwaliteitsschoen zoals Edward green, Corthay, Aubercy, Berluti... Vooral het handwerk in de RTW lijnen van zulke fabrikanten zou ik graag eens weten.

Een kwestie van de betreffende fabrikant aanschrijven. Tenminste, dat zou ik doen. Vele hebben internetpagina's en bieden de mogelijkheid om contact op te nemen.

Groeten,
Don

MaChemist

  • Gebruiker
  • Berichten: 730
    • Bekijk profiel
Handwerk aan de schoen
Reactie #2 Gepost op: 19 mei 2008 – 22:10:11
Dat heb ik bij deze gedaan. Nu wachten op antwoord van Corthay en Edward green.

cypripedium

  • Gebruiker
  • Berichten: 952
    • Bekijk profiel
Handwerk aan de schoen
Reactie #3 Gepost op: 19 mei 2008 – 22:28:18
Citaat van: "MaChemist"
Dat heb ik bij deze gedaan. Nu wachten op antwoord van Corthay en Edward green.


Goede actie, MaChemist!
Ik ben zeer benieuwd naar hun verhaal. En dan komen we er nog eens op terug  :wink:

MaChemist

  • Gebruiker
  • Berichten: 730
    • Bekijk profiel
Handwerk aan de schoen
Reactie #4 Gepost op: 23 mei 2008 – 22:21:34
Ze hebben me nog altijd niets laten weten. Enkel en mail van benatin and venturi met de vraag wat is een RTW shoe. Ik had immers gevraagd wat het handwerk is in RTW shoes. Tja blijken ze die term niet te kennen. Ik vind het wel raar dat ze er zo voorzichtig mee zijn te antwoorden want bij men eerdere vragen had ik de dag later een antwoord. Met betrekking tot prijzen en verdeling van hun schoenen. Tja tis een commerce als een ander he. Vind het wel wat spijtig dat ze niet reageren. Ik wacht nog even en dan vraag ik het opnieuw.

MaChemist

  • Gebruiker
  • Berichten: 730
    • Bekijk profiel
Handwerk aan de schoen
Reactie #5 Gepost op: 26 mei 2008 – 14:15:52
Hier een eerste antwoord van het atelier Corthay;

Dear M,
Hand work made on our RTW shoes are: the cutting, the seam, , the lasting, the trimming cutter, the heals, and the finishing touches.
Regards,

Nathalie

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Handwerk aan de schoen
Reactie #6 Gepost op: 26 mei 2008 – 14:28:20
Citaat van: "MaChemist"
Hier een eerste antwoord van het atelier Corthay;

Dear M,
Hand work made on our RTW shoes are: the cutting, the seam, , the lasting, the trimming cutter, the heals, and the finishing touches.
Regards,

Nathalie


Volgens mij ben jij aan het solliciteren voor een mooi paar Corthays!!!  :wink:

zie ook: http://www.stijlforum.nl/viewtopic.php?p=182967#182967
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

MaChemist

  • Gebruiker
  • Berichten: 730
    • Bekijk profiel
Handwerk aan de schoen
Reactie #7 Gepost op: 26 mei 2008 – 14:48:29
Ik ben inderdaad erg door deze shoenen gecharmeerd. Ik heb ze enkel eens vluchtig gezein bij S&S zonder er toen bij na te denken wat ik juist zag. Na het lezen op dit forum wil ik ze graag eens echt gaan passen. Ik hou vooral van de jouvet en de arca. Ik weet enkel niet of ze me gaan passen. Ik hoop het althans wel. Ik wil in juli eens naar S&S gaan om me te laten adviseren over alle mogelijkheden in de prijsklasse van Corthay. Ik sta open voor elk merk als ze maar mooi zitten en kwalitatief hoogstaand zijn. Corthay vind ik prachtig maar waarschijnlijk hebben ze nog helel mooie schoenen die me wel aanstaan. Ik weet het nog niet zo goed en zoals ik al zei weet ik niet of ze me gaan passen vanwege de smalle leest. Ikzelf pas perfect in een 337 leest met fitting E van C&J. Zelf neig ik voornamelijk naar monk shoes vermits ik dit nog nooit heb gedragen en de jouvet me erg mooi lijkt.

MaChemist

  • Gebruiker
  • Berichten: 730
    • Bekijk profiel
Handwerk aan de schoen
Reactie #8 Gepost op: 09 juni 2008 – 18:12:36
Ik hoor geen enkele reactie van andere fabrikanten als Edward Green, Bennatin... Enkel Corthay heeft me geantwoord. Zefs na twee maal mailen gen antwoord.