Auteur Topic: Trenchcoats (en andere klassieke regenjassen)  (284915 keer gelezen)

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Trenchcoats (en andere klassieke regenjassen)
Reactie #540 Gepost op: 05 juni 2014 - 10:07:28
Een pak is toch ook een vorm van uniformiteit?

Ik zal me ook nooit James Bond voelen in een pak. Eerder een medewerker van een winkelketen. You should too.

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #541 Gepost op: 05 juni 2014 - 10:12:10
uniformiteit (= vrij inherent aan het leger) staat me pertinent tegen. Ook wanneer het een halve eeuw later door de avantgarde wordt geadopteerd.

Behalve dat het nu - in context - niet meer uniform is, aangezien niemand anders er mee loopt, behalve dat kleine clubje avantgardisten dan.

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #542 Gepost op: 05 juni 2014 - 10:13:58
... totdat de bandwagon weer langskomt. Dan ga je ineens van vermeend tijdloos naar zeer beperkt houdbaar.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #543 Gepost op: 05 juni 2014 - 10:15:02
Ik vind het ook totaal niks. Maar dan ook echt tótáál niet. Doet me denken aan soldaatje spelen op de lagere school, met je kisten en je puk als rugzak. En vieze stinkende krakers. En Nijmegen. Want ook krakers. En ongewassen festivalvolk. En ik snap dus ook werkelijk niet waarom er mensen zijn die er hier over het algemeen een vrij nette kledingsmaak op na houden, die dit helemaal gaaf kunnen vinden. Ik probeer me te verplaatsen in de denkbeelden van een ander, maar hier lukt mij dat niet.

Adem uit.

GuyS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #544 Gepost op: 05 juni 2014 - 10:28:06
Zie het als een zoektocht naar authenticiteit, MF. Veel kleding vindt zijn oorsprong in het leger of andere workwear applicatie; als je dan op zoek gaat naar 'het originele' model kom je al vrij snel in dat soort sferen terecht. Je ziet dat patroon ook op andere plekken in de mannenkleding. Denimheads die broeken willen met selvage stof gewoven op een originele Levi's loom met een patroon van een oude mijnwerkersbroek. Horlogenerds die alleen een specifieke oude versie van een model echt vinden omdat die nog niet gemoderniseerd is.
Laatst bewerkt op: 05 juni 2014 - 10:31:10 door GuyS

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #545 Gepost op: 05 juni 2014 - 10:31:41
Maar hier gaat het om nette mensen die eruit willen zien als een niet net mens. In míjn perceptie.

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Reactie #546 Gepost op: 05 juni 2014 - 10:32:46
Hmm, volgens mij moet jij nodig eens naar je authenticiteit op zoek Mikey :mrgreen:
The man with style, is the man who can smile

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #547 Gepost op: 05 juni 2014 - 10:33:53
Maar hier gaat het om nette mensen die eruit willen zien als een niet net mens. In míjn perceptie.
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #548 Gepost op: 05 juni 2014 - 10:35:06
fuoca's inner soldier crying to get out :)
netjes is so boring.
live and let die

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #549 Gepost op: 05 juni 2014 - 10:39:01
en iedereen draadt een soort uniform swann. jij ook met je pringletruitjes. zo is de mens. groepje vormen tegen de rest. kun je maar beter erkennen. verder zie guy, authenticiteit en kwaliteit.
live and let die

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #550 Gepost op: 05 juni 2014 - 10:48:26
Die zoektocht naar authenticiteit moet je na je dertigste gewoon aan een ander overlaten wolfmans. Is semantiek voor gewoon hip willen zijn.

Laurens

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • omnidata
Reactie #551 Gepost op: 05 juni 2014 - 10:50:38
Voor Wolfje: http://herrurst.tumblr.com/

Duitser van /fa/ die zijn eigen kleding maakt, reptielen heeft en een fetish voor Militaria.

omnidata.fr voor plaatjes, nu ook op Instagram!

GuyS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #552 Gepost op: 05 juni 2014 - 10:50:57

Ik denk dat je de groepen een beetje moet uitsplitsen. Er is een verschil tussen de krakers en het festivalvolk die legerkleding bij de dump halen omdat het goedkoop is en tegen een stootje kan, versus de mall ninja die denkt dat hij Rambo is als ie maar de goeie gear koopt, versus de verzamelaar die issued A2 paardenleren bomberjacks met originele nose art zoekt en in een vitrinekast hangt, versus de #menswear types die een originele fishtail parka willen dragen omdat dat nou eenmaal de meest iconische parka ooit is.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #553 Gepost op: 05 juni 2014 - 10:52:49
Natuurlijk, daar heb je een punt, maar met geen van de genoemde stereotypes kan ik de sf'r (fwiw) identificeren.

Nou ja, de #menswear dan weer wel eigenlijk.

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #554 Gepost op: 05 juni 2014 - 11:09:11
Er wordt mij de laatste tijd iets te gemakkelijk geschermd met authentiek en iconisch, Guy. Ik ben de laatste die zal ontkennen daar de charme van in te zien (ik denk dat deze zin nu klopt), maar zie de omslag naar aanstellerij toch wel akelig dichtbij komen. De meest authentiek gebrande boon levert een kopje ondrinkbare drab. Pas op de plaats, lieve mensen.

Daarnaast worden hipster en nieuw ruig, zoals ik het maar noem, voor het gemak met elkaar verwart. Voor mijn gevoel is er wel degelijk een onderscheid. Bebaarde apen in vintage militaria hebben niets met hipsters te maken; hipster is een verfijnde levenshouding, een kritische blik op bestaande patronen, een opleving van kunst en literatuur – een beweging die losstaat van uiterlijke kenmerken alleen en hopelijk beklijft. Ik moet ook altijd lachen om stukjes als 'Het einde van de hipster' in VK en NRC. Maar een ding staat vast: die bebaarde aanstellers met hun gefingeerde tekenleer ben ik liever kwijt dan rijk.