Auteur Topic: Pakkend  (36875 keer gelezen)

Leyswood

  • Gebruiker
  • Berichten: 55
    • Bekijk profiel
Pakkend
Reactie #45 Gepost op: 29 mei 2008 – 13:16:51
@ Alberts:

Het was mi wel voorzichtig afgespeld, dacht eerst dat ie misschien nog iets te weinig innam. Maar beter ietsje te weinig dan ietsje teveel denk ik.  :?

Mediaman

  • Gast
Re: Pakkend
Reactie #46 Gepost op: 13 december 2008 – 11:29:49
Heren,

Voor mijn afscheid op mijn werk heb ik als cadeau een waardebon (€ 240,-) gekregen van Pakkend. Waar bestaat hun collectie uit behalve pakken? Welke merken of alleen eigen merk? E.e.a. word me niet heel duidelijk op de site. Ik wil de waarde denk ik besteden aan shirts.

Verder begreep ik dat er dit weekend een vestiging in Den Haag wordt geopend, iemand meer informatie? De site biedt ook hierover geen duidelijkheid.

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: Pakkend
Reactie #47 Gepost op: 13 december 2008 – 13:53:16
Ze leveren ook overhemden en dassen. Zou het daar eerder besteden aan overhemden.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Dix0r

  • Berichten: 10
    • Bekijk profiel
Re: Pakkend
Reactie #48 Gepost op: 13 december 2008 – 19:41:20
Ik zie dat ze ook in Eindhoven een winkel hebben. :)

Nu wil ik binnenkort mijn eerste maathemd aan laten meten. Iemand enig idee in welke prijsklasse Pakkend ongeveer zit?

Leyswood

  • Gebruiker
  • Berichten: 55
    • Bekijk profiel
Re: Pakkend
Reactie #49 Gepost op: 13 december 2008 – 19:45:53
Ligt aan je persoonlijke wensen en kwaliteit van de stof.
Ik geloof vanaf 130/140 e, dan heb je ze MTM en RTW hebben ze al goedkoper.

Ryan

  • Gebruiker
  • Berichten: 426
    • Bekijk profiel
Re: Pakkend
Reactie #50 Gepost op: 26 januari 2009 – 21:04:51
Zelf draag ik graag een pak van Pakkend en ik heb positieve ervaringen met de vestiging in Eindhoven.

Sinds kort hebben ze ook nog een actie maar ik heb geen spam behoefte dus bel ze of stuur me een PM bij interesse.

Momenteel heb ik 2 shirts en 1 pak die MTM zijn gemaakt. Zelf ben ik lang en smal en heb oneven ledematen waar ze rekening mee kunnen houden (niet heftig hier en daar 1 cm verschil). Verder moest mijn neklijn van het jasje worden aangepast zodat deze vloeiender zou lopen en het jasje beter tailleren.

Sinds een aantal weken hebben ze een nieuwe leverancier van pakken en zijn ze bezig met hun eigen lijn voor shirts. Deze switch resulteert in een drievoud aan pak/overhemd stoffen. De wissel kan ik goed begrijpen omdat mijn vorige MTM hemd niet eens de helft van opgeschreven aanpassingen had ondervonden. Deze werden binnen een week aangepast en naar wens vermaakt.

Clay

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 6.359
    • Bekijk profiel
Re: Pakkend
Reactie #51 Gepost op: 21 februari 2011 – 23:23:44
Even een flink schopje

Filmpje over de betreffende winkel:

http://www.wannahaves.com/sec/video/menu/wannahavestv/vid/2e4c0417d68c8814028cd13b80aea64b


Iemand ervaring met deze zaak? Een vriend van me overweegt hier iets aan te schaffen, is het geplakt of wordt er met degelijke stoffen en ateliers gewerkt?

Charlie

  • Gast
Re: Pakkend
Reactie #52 Gepost op: 22 februari 2011 – 10:18:36
Bij 1:22 zegt de beste verkoper: 'das een mooie tweed.' Een mooie tweed? Lijkt me dat dit gewoon een twill is, nietwaar? Ik heb zo het idee dat je er eigenlijk niet veel van moet verwachten.

Is dit niet gewoon ongeveer hetzelfde als bij SuSu?

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: Pakkend
Reactie #53 Gepost op: 22 februari 2011 – 10:20:53
Even een flink schopje

Filmpje over de betreffende winkel:

http://www.wannahaves.com/sec/video/menu/wannahavestv/vid/2e4c0417d68c8814028cd13b80aea64b


Iemand ervaring met deze zaak? Een vriend van me overweegt hier iets aan te schaffen, is het geplakt of wordt er met degelijke stoffen en ateliers gewerkt?

Het is geplakt, en niet zo'n beetje ook. Kost volgens mij ongeveer hetzelfde als SuSu maatwerk. Eenvoudige keuze lijkt me zo ;-)
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

DrJkll

  • Gebruiker
  • Berichten: 251
    • Bekijk profiel
Re: Pakkend
Reactie #54 Gepost op: 28 augustus 2011 – 17:15:47
Ik heb ook een pak aangeschaft bij Pakkend. Dat ging helemaal niet soepel en ik ben eigenlijk nog niet tevreden over het eindresultaat. Met name de broek, achterkant, kruis van achteren gezien en openstaande zakken. En ik schrok ook van de plooien in het jasje nu ik de foto's zag.
Op de onderstaande foto's is het pak te zien zoals het nu af is. Graag zou ik op/aanmerkingen horen van de SF leden aangezien ik de meeste daarvan in hoog aanzien heb staan mbt hun kennis en smaak in pakken. Overigens moet ik er wel bij melden dat ik voor een strakke/slanke look heb gekozen. Opmerkingen daarover zal ik beschouwen als een verschil in smaak. Waar ik naar opzoek ben zijn opmerkingen mbt hoe het geheel eruit zit/ hoe het zit en wat/hoe dit eventueel beter kan.

Voorkant



Zijkant



Achterkant



Voorkant zonder jas



Zijkant zonder jas



Ze hebben ermee ingestemd dat als ik nog niet tevreden ben er een nieuwe broek zal worden gemaakt.

Ik hoor graag van jullie.

Pat

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.333
    • Bekijk profiel
Re: Pakkend
Reactie #55 Gepost op: 28 augustus 2011 – 17:49:09
Allereerst ik ken Pakkend totaal niet. Mijn eerste indruk ziet het er toch best aardig uit. Het jasje vind ik wat aan de korte kant en de sluitknoop oogt wat hoog.
Kijkend naar de achterkant valt het jasje inderdaad niet mooi. Maar als ik naar de zijkant kijk ben je best krom (met alle respect). Wellicht dat een andere MTM leverancier hier beter mee uit de voeten kan maar dat weet ik niet.

Broek oogt mij wel oke gezien vanaf de voorkant. Aan de achterkant wellicht iets te veel stof, maar dat komt misschien ook door je bouw.

Overall niet zo heel slecht in mijn ogen maar wacht vooral ook de reacties van anderen af. Ik zie ook niet alles.  :wink:

Edi: Internet is super traag hier. De stof oogt wel heel goedkoop aan. En de revers vind ik vrij hoog zitten.
Laatst bewerkt op: 28 augustus 2011 – 18:02:14 door Pat

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: Pakkend
Reactie #56 Gepost op: 28 augustus 2011 – 18:01:02
Ik kan me voorstellen dat je niet tevreden bent over de pasvorm. Je moet je er echter wel van doordringen dat het systeem van Pakkend niet alle pasproblemen kan verhelpen. Je krijgt tenslotte waar je voor betaald.

Globaal gezien vind ik de pasvorm niet eens zo slecht, met enkele kleine en niet al te kostbare aanpassingen kun je er best wel wat aan verbeteren. Ik heb hieronder aangegeven wat mij opvalt en wat mijn oplossingen zouden zijn. Wellicht kun je de volgende keer beter voor een iets relaxtere pasvorm gaan, dat draagt prettiger en zorgt voor een wat rustiger beeld.

• Jasje

- Aan de voorkant zijn licht oplopende plooien zichtbaar. De foto van de zijkant maakt meteen duidelijk waar deze vandaan komen. Je staat een een zogenaamde "sway" stand. Dat wil zeggen dat je heupen naar voren gekanteld zijn en je wat achterover leunt. Dit heeft tot gevolg dat het jasje in zijaanzicht voor korter wordt en achter langer. Eigenlijk zou het hele patroon met je lichaamstand moeten worden meegekanteld op de pasvorm juist te krijgen. Ik vraag me af of dat iets is dat Pakkend kan oplossen. Achteraf is hier vrijwel niets meer aan te doen.

- De achterkant van het jasje laat een wat onrustig rugpand zien. Vanaf de taille trekt de stof omhoog. Mede gebaseerd op de foto van de zijkant van het jasje lijkt dit te komen door een ronde bovenrug. Bij deze lichaamsstand heb je op de bovenrug meer stof nodig dan bij een minder ronde rug. Het jasje trekt daarom de benodigde stof omhoog met als gevolg dat het jasje trekt vanaf de taille. Theoretische oplossing zou zijn om het rugpand vanaf de zijnaden naar beneden volledig los te halen en de lengte opnieuw te verdelen over het jasje. Als het goed is zit er voldoende stof in de omslag onderaan het rugpand om het jasje iets langer te maken, het jasje zal na herverdeling van de lengte namelijk wat korter zijn. Waarschijnlijk verminder je de plooien aan de voorkant van het jasje ook deels.

- Mouwstand lijkt niet helemaal ideaal te zijn maar is lastig te beoordelen, wellicht is de mouw ook wat strak.

• Broek

Het makkelijke deel ;-)

- De lengte van de broek is naar mijn smaak wat aan de lange kant, dit zorgt voor visuele ruis bij je voeten. Eenvoudig op te lossen door de broek wat korter te maken.

- De zijfoto's geven een duidelijk beeld. Het achterbeen van de broek hangt wat. Dit patroon verwacht blijkbaar wat vollere billen, ansich geen punt en redelijk makkelijk op te lossen door de band achter te verlagen. Zo op het oog lijkt me dat 1,5 à 2 cm voldoende moet zijn om het geheel acceptabel te krijgen.

Hopelijk kun je hier wat mee!
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

HGW

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.026
    • Bekijk profiel
Re: Pakkend
Reactie #57 Gepost op: 28 augustus 2011 – 18:06:23
^ uitprinten en aan hun geven, hij heeft mijn pakken ook weer mooi gekregen. ;)

Ik moet zeggen dat ik je jasje te strak vind met de knoop dicht. Het lijkt wel of de knoop erg trekt.
Ook vind ik dat je, door voor een strakke look te kiezen, juist voller lijkt dan dat je misschien bent.

My 2 cents.
if i stop lying i just disappoint you

Caesarius

  • Gebruiker
  • Berichten: 648
    • Bekijk profiel
Re: Pakkend
Reactie #58 Gepost op: 28 augustus 2011 – 18:08:00
Edit: Te laat.

Dat wat Sergio zegt.
Laatst bewerkt op: 28 augustus 2011 – 18:09:55 door Caesarius
Always have a better answer.

DrJkll

  • Gebruiker
  • Berichten: 251
    • Bekijk profiel
Re: Pakkend
Reactie #59 Gepost op: 28 augustus 2011 – 18:28:53
Hartelijk dank voor de reacties. Ik heb inderdaad nooit gecheckt hoe hoog de knoop nou uiteindelijk is komen te zitten, aangezien ik had gevraagd om een 5 cm verlaging ten aanzien van het pas jasje.

HGW, hoe bedoel je 'hij heeft mijn pakken ook weer mooi gekregen'?