Auteur Topic: Pakkend  (36850 keer gelezen)

Leyswood

  • Gebruiker
  • Berichten: 55
    • Bekijk profiel
Pakkend
Reactie #30 Gepost op: 02 mei 2008 – 19:15:12
Heb 3 weken geleden een pak aan laten meten en als het goed is kan ik hem volgende week even afpassen.

Vriendelijk personeel, en genoeg keuze.

Heb gekozen voor een 150s antraciet, slank gesneden pantalon getailleerd jasje, 2 knoops en zijsplitten. Verder doorgeputte revers en zwarte knopen.

Binnenvoering is zand/goud kleurig met een zwart dikgedrukt motief...beetje lastig uitleggen maar foto's volgen!

Moet alleen nog even een overhemd aan laten meten, ga denk ik voor gewoon wit met een cutaway.
Zou het misschien iets zijn om er een dunne zwarte of antraciete das op te doen?

pepijn

  • Berichten: 4
    • Bekijk profiel
Pakkend
Reactie #31 Gepost op: 07 mei 2008 – 11:00:52
Gegroet,

Velen van jullie zijn in de aangename postitie om zich een pak te laten aanmeten. Heerlijk.
Ik heb laatst custom-made jasjes van Maegpai aangeschaft en uiteraard geldt hiervoor ook een wachttijd. Waar ik wel benieuwd naar ben is wat nu gemiddeld de wachttijd is op een pak. Ik lees hier weleens een week of vier maar duurt dit soms ook langer of juist korter?

Pepijn.

Leyswood

  • Gebruiker
  • Berichten: 55
    • Bekijk profiel
Pakkend
Reactie #32 Gepost op: 07 mei 2008 – 11:04:53
Ben nou al 4 weken aan het wachten en waarschijnlijk deze week of volgende week even afpassen.
En dan duurt het nóg een week voordat de aanpassingen verwerkt zijn.

Over het algemeen denk ik dat dit toch wel een gangbare tijd is.

pepijn

  • Berichten: 4
    • Bekijk profiel
Pakkend
Reactie #33 Gepost op: 07 mei 2008 – 11:12:24
Citaat van: "Leyswood"
Heb 3 weken geleden een pak aan laten meten en als het goed is kan ik hem volgende week even afpassen.

Vriendelijk personeel, en genoeg keuze.

Heb gekozen voor een 150s antraciet, slank gesneden pantalon getailleerd jasje, 2 knoops en zijsplitten. Verder doorgeputte revers en zwarte knopen.

Binnenvoering is zand/goud kleurig met een zwart dikgedrukt motief...beetje lastig uitleggen maar foto's volgen!

Moet alleen nog even een overhemd aan laten meten, ga denk ik voor gewoon wit met een cutaway.
Zou het misschien iets zijn om er een dunne zwarte of antraciete das op te doen?


De beschrijving van je pak klinkt erg mooi. Zelf houd ik ook erg van klassieke, antaciete pakken met een sharpe twist. Maar een dunne zwarte of antraciete das erbij wordt weer zo doods.. op zich mooi als je een begravenis hebt. Zelf zou ik voor wat meer kleur kiezen. Bij antraciet kan dat best kleurrijk. Maar een lichtblauw shirt met een koperkleurige of bruine das vind ik ook goed kunnen. Mooie riem en schoenen, top!
Of juist een roze shirt. Lekker frisse look. Hier zou ik geen das bij dragen. Gewoon casual, paar knoopjes los, jasje dicht.

Leyswood

  • Gebruiker
  • Berichten: 55
    • Bekijk profiel
Pakkend
Reactie #34 Gepost op: 07 mei 2008 – 11:17:57
Ja ben ik ook wel van plan, maar wilde dit pak eigenlijk voor de eerste keer dragen op mijn (informele) gala ter afsluiting van het VWO.  :lol:

Was bang dat ik een smoking niet meer aan zou doen.. :roll:

pepijn

  • Berichten: 4
    • Bekijk profiel
Pakkend
Reactie #35 Gepost op: 07 mei 2008 – 13:32:56
Citaat van: "Leyswood"
Ja ben ik ook wel van plan, maar wilde dit pak eigenlijk voor de eerste keer dragen op mijn (informele) gala ter afsluiting van het VWO.  :lol:

Was bang dat ik een smoking niet meer aan zou doen.. :roll:


aha.. mooie gelegenheid om een pak aan te schaffen!
Ik snap dan ook de combinatie met donkere dassen.. ik zou het dan zelf bij een zwarte das op een hagelwit shirt houden. Dat komt qua sfeer wel het dichtst in de buurt bij een smoking.
Veel plezier!  :)

Leyswood

  • Gebruiker
  • Berichten: 55
    • Bekijk profiel
Pakkend
Reactie #36 Gepost op: 27 mei 2008 – 18:21:37
Oke heb het pak afgepassen, alles was goed, maar bij thuiskomst zag ik dat er onderin mijn nek, zeg maar hoog tussen de schouderbladen gewoon teveel stof zat. Gevolg was dus dat het er daar gewoon niet uit zag.
Echt onmogelijk dat de verkoper dit niet gezien heeft..dit moet je gewoon zien als verkoper. Misschien dat ie gedacht heeft van 'laat maar zitten, ziet ie toch niet (was mijn eerste pak) en kost me geen geld'. Maar gelukkig bestaat Stijlforum  :twisted:  en natuurlijk gewoon een beetje boerenverstand  :lol:

Bovendien zie je dat het pak voor een klein X-je 'trekt' met de knoop als middelpunt. Dit komt omdat het best strak getailleerd is, maar beschouwen jullie dit als not-done. Ik erger me er zelf niet zo heel erg aan, omdat het anders niet zo mooi getailleerd is. Maar wil natuurlijk geen flaterfiguur slaan tegenover deskundigen hier op SF :lol:

Zal binnenkort eens foto's posten zodat jullie je oordeel eens kunnen vellen.

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Pakkend
Reactie #37 Gepost op: 27 mei 2008 – 19:17:48
Citaat van: "Leyswood"
Oke heb het pak afgepassen, alles was goed, maar bij thuiskomst zag ik dat er onderin mijn nek, zeg maar hoog tussen de schouderbladen gewoon teveel stof zat. Gevolg was dus dat het er daar gewoon niet uit zag.
Echt onmogelijk dat de verkoper dit niet gezien heeft..dit moet je gewoon zien als verkoper. Misschien dat ie gedacht heeft van 'laat maar zitten, ziet ie toch niet (was mijn eerste pak) en kost me geen geld'. Maar gelukkig bestaat Stijlforum  :twisted:  en natuurlijk gewoon een beetje boerenverstand  :lol:

Bovendien zie je dat het pak voor een klein X-je 'trekt' met de knoop als middelpunt. Dit komt omdat het best strak getailleerd is, maar beschouwen jullie dit als not-done. Ik erger me er zelf niet zo heel erg aan, omdat het anders niet zo mooi getailleerd is. Maar wil natuurlijk geen flaterfiguur slaan tegenover deskundigen hier op SF :lol:

Zal binnenkort eens foto's posten zodat jullie je oordeel eens kunnen vellen.


een klein x-je is geen probleem imho!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

Desiderata

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.933
    • Bekijk profiel
Pakkend
Reactie #38 Gepost op: 27 mei 2008 – 19:59:29
Citaat van: "Leyswood"
Oke heb het pak afgepassen, alles was goed, maar bij thuiskomst zag ik dat er onderin mijn nek, zeg maar hoog tussen de schouderbladen gewoon teveel stof zat. Gevolg was dus dat het er daar gewoon niet uit zag.
Echt onmogelijk dat de verkoper dit niet gezien heeft..dit moet je gewoon zien als verkoper. Misschien dat ie gedacht heeft van 'laat maar zitten, ziet ie toch niet (was mijn eerste pak) en kost me geen geld'. Maar gelukkig bestaat Stijlforum  :twisted:  en natuurlijk gewoon een beetje boerenverstand  :lol:

Bovendien zie je dat het pak voor een klein X-je 'trekt' met de knoop als middelpunt. Dit komt omdat het best strak getailleerd is, maar beschouwen jullie dit als not-done. Ik erger me er zelf niet zo heel erg aan, omdat het anders niet zo mooi getailleerd is. Maar wil natuurlijk geen flaterfiguur slaan tegenover deskundigen hier op SF :lol:

Zal binnenkort eens foto's posten zodat jullie je oordeel eens kunnen vellen.

Eerder las ik dat je heb gekozen voor antraciet en een dubbele split. Dat is dan je geluk, omdat het dan makkelijker is om de plooi glad te krijgen. Ik zou alleen niet weten of de kraag aangepast moet worden, maar een kleermaker kan je vast informeren over de (on)mogelijkheden.

Het is mijn indruk dat het schering en inslag is dat kledingverkopers geen verbeteringen aandragen, tenzij je ze zelf ziet. Dat maakt het best vervelend als je geen ervaring hebt, maar toch een pak wilt kopen. De enige manier om het te leren is door het te doen én een leverancier te kiezen die je kunt vertrouwen. Persoonlijk verzeker ik mijzelf er uitgebreid van dat het pak zo is uitgevoerd dat het voldoet aan mijn eisen. Met de winkel waar ik de meeste kleding koop heb ik een hele werkbare afspraak die inhoudt dat ik 50% bij het opnemen van de bestelling voldoe en de andere 50% wanneer het is geleverd. Volgens mij is dat vrij gebruikelijk.

Voor wat betreft de sluitknoop, als je het als storend ervaart en het gaat om een paar millimeter, dan zou je kunnen overwegen de knoop iets dichter tegen de rand van het jasje te laten zetten, maar dat is moeilijk te beoordelen zonder een foto.

Groeten,
Don

Leyswood

  • Gebruiker
  • Berichten: 55
    • Bekijk profiel
Pakkend
Reactie #39 Gepost op: 27 mei 2008 – 20:32:27
Ja aanbetak inderdaad ook gedaan..inmiddels afbetaald.
Maar had wel afgesproken dat ik, mocht er nog iets niet helemaal goed zijn, terug kon komen en we door zouden gaan tot het helemaal perfect was. Wel binnen 2/3 weken dan, dus opzich zou een oordeel van de kenners hier wel handig zijn. Want inderdaad, met je eerste pak weet je 'het' gewoon allemaal nog niet.

Opzich vind ik het niet zo heel storend dat er een klein x-je is, daarom heb ik er ook nog niks aan laten doen.

Maar de verkoper zei dat het plooitje in de nek van 1 cm wel weggewerkt kon worden.

Is het ook zo bij de betere zaken (1000,- plus per pak) dat ze zelf geen verbeteringen aandragen? Ik vind de aanpassingen achteraf toch wel bij een pak horen..

Desiderata

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.933
    • Bekijk profiel
Pakkend
Reactie #40 Gepost op: 27 mei 2008 – 21:00:33
Citaat van: "Leyswood"
(...)
Is het ook zo bij de betere zaken (1000,- plus per pak) dat ze zelf geen verbeteringen aandragen? Ik vind de aanpassingen achteraf toch wel bij een pak horen..

Tot nu toe heb ik het geluk gehad dat ik geen ervaring heb met verbeteringen die na het afpassen nog moeten worden gerealiseerd.

Recent heb ik mijn tweede pak besteld bij Russo.

Groeten,
Don

Alberts

  • Gebruiker
  • Berichten: 791
    • Bekijk profiel
Pakkend
Reactie #41 Gepost op: 29 mei 2008 – 12:55:35
Citaat van: "Leyswood"
Oke heb het pak afgepassen, alles was goed, maar bij thuiskomst zag ik dat er onderin mijn nek, zeg maar hoog tussen de schouderbladen gewoon teveel stof zat. Gevolg was dus dat het er daar gewoon niet uit zag.
Echt onmogelijk dat de verkoper dit niet gezien heeft..dit moet je gewoon zien als verkoper. Misschien dat ie gedacht heeft van 'laat maar zitten, ziet ie toch niet (was mijn eerste pak) en kost me geen geld'. Maar gelukkig bestaat Stijlforum  :twisted:  en natuurlijk gewoon een beetje boerenverstand  :lol:

Bovendien zie je dat het pak voor een klein X-je 'trekt' met de knoop als middelpunt. Dit komt omdat het best strak getailleerd is, maar beschouwen jullie dit als not-done. Ik erger me er zelf niet zo heel erg aan, omdat het anders niet zo mooi getailleerd is. Maar wil natuurlijk geen flaterfiguur slaan tegenover deskundigen hier op SF :lol:

Zal binnenkort eens foto's posten zodat jullie je oordeel eens kunnen vellen.


Klinkt als een kraagplooi, dus dan meot je kraag wat verlaagd worden. Vrij eenvoudige ingreep.
Dig where the gold is…unless you just need some exercise.
John M. Capozzi, Why Climb the Corporate Ladder When You Can Take the Elevator?

Alberts

  • Gebruiker
  • Berichten: 791
    • Bekijk profiel
Pakkend
Reactie #42 Gepost op: 29 mei 2008 – 12:56:07
Let er trouwens met inspelden van de plooi op dat je neit teveel wegneemt: de onderkant van het jasje zal dan omhoog gaan wippen.
Dig where the gold is…unless you just need some exercise.
John M. Capozzi, Why Climb the Corporate Ladder When You Can Take the Elevator?

DaanL

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.538
    • Bekijk profiel
Pakkend
Reactie #43 Gepost op: 29 mei 2008 – 13:00:33
X-je rond de sluitknoop is mijns inziens semi not done :lol: . Kan je moeilijk voorkomen als je strak wilt met RTW.

Leyswood

  • Gebruiker
  • Berichten: 55
    • Bekijk profiel
Pakkend
Reactie #44 Gepost op: 29 mei 2008 – 13:15:19
Citaat van: "DaanL"
X-je rond de sluitknoop is mijns inziens semi not done :lol: . Kan je moeilijk voorkomen als je strak wilt met RTW.


Het is MTM  :evil:  haha.
Maar wat de rest betreft heb je gelijk.

Semi not-done idd..het kan nét vind ik.