Auteur Topic: Interviews  (9215 keer gelezen)

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.930
    • Bekijk profiel
Interviews
Reactie #15 Gepost op: 13 mei 2008 – 19:23:32
Citaat van: "Bogart"
Zit ik eens een keer in een goed draadje, krijg je dit weer.


Hehe. Staat er een interview in de catalogus?

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.930
    • Bekijk profiel
Interviews
Reactie #16 Gepost op: 07 juli 2008 – 23:39:40
Citaat van: "Don"
Ik vond het boek zeer de moeite waard. De meeste stijlboeken laten zien hoe iets 'hoort', terwijl ik liever mijn eigen keuzes maak.

Bovendien waardeer ik de schrijfstijl zeer.

Groeten,
Don


Ik heb het boek inmiddels gelezen en vond het ook wel de moeite waard.

Don, bedoel je met jouw tweede zin dat dit boek geen regels bevat of dat er geen plaatjes bij de regels staan?

Ik vond het boek namelijk barsten van de regels*: sommige 'pasvormtechnisch' of esthetisch gemotiveerd ('als je heel lang bent, moet je vooral dit niet doen en dat wel'), dan weer historisch gemotiveerd ('vroeger zag zo'n pak er zo uit en daarom moet je het nu niet anders maken') en dan weer 'bedrijfscultureel' gemotiveerd ('als je bij dit bedrijf werkt, kom je hier wel, maar daar niet mee weg'). Ik vond dat wat verwarrend, maar die motiveringen lopen hier op het forum ook dwars door elkaar heen, heb ik de indruk. Maar goed, ik zal het een keer herlezen, misschien wordt de logica me dan duidelijker.

* Wat de schrijver overigens zelf ook zegt in bovengenoemd interview: It's meant to be a normative book, and sometimes it has a bullying tone, "Thou shall do this, Thou shall not do that," very categorical.

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
Interviews
Reactie #17 Gepost op: 08 juli 2008 – 01:28:54
Michael Anton heeft er een speciaal topic aan gewijd, op de grote Amerikaanse broer van ons lieve, kleine SF, namelijk SF.net.


Some Comments on the Rhetorical Approach of THE SUIT
cyka blyat

Desiderata

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.933
    • Bekijk profiel
Interviews
Reactie #18 Gepost op: 08 juli 2008 – 09:05:29
Citaat van: "Daedalus"
Michael Anton heeft er een speciaal topic aan gewijd, op de grote Amerikaanse broer van ons lieve, kleine SF, namelijk SF.net.


Some Comments on the Rhetorical Approach of THE SUIT

Uit het stuk waar Daedalus hierboven naar linkt:

Citaat
Beyond that, I did have modest hopes that the book’s tricks and traps would serve a pedagogical function. On the surface, it appears to be a rule book. In fact, I call it as much in the dedication. Machiavelli similarly calls The Prince a rule book in his dedication. However, he takes it back later, as do I (more explicitly than Nick).


Heb ik daar mee je vraag beantwoord?

Groeten,
Don

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.930
    • Bekijk profiel
Interviews
Reactie #19 Gepost op: 08 juli 2008 – 09:41:05
Bedankt, Don. Ik was het net aan het lezen, en had er al wat uitgepikt:

Dit verklaart veel:

Citaat van: "Manton"
I actually was much more free with certain “facts” in earlier drafts, in keeping with Machiavelli’s approach. My editors at HarperCollins were not enthused about this and made me dial a good bit of it back. (However, had I not told them they almost certainly would not have noticed!) I note in passing that I also tried to copy or utilize many of Nick’s other literary devices, including but no limited to: misquotations, misstatements regarding names or events, hasty generalizations, indefensible omissions, self-contradictions, contrived word usage frequency, numerical patterns, the progression from “first statements” on a given topic through second and third and fourth statements, etc. Many of my little tricks are admitted in the notes, something one cannot say about Nick.

Oneigenlijke argumenten als stijlfiguur. Dat kan inderdaad grappig zijn. Ik heb er helaas veel gemist, vermoed ik. Hoewel de verklaring van het falen of het succes van Amerikaanse presidenten uit hoe ze er bij liepen, er wel erg dik bovenop lag.


Citaat van: "Manton"
Beyond that, I did have modest hopes that the book’s tricks and traps would serve a pedagogical function. On the surface, it appears to be a rule book. In fact, I call it as much in the dedication. Machiavelli similarly calls The Prince a rule book in his dedication. However, he takes it back later, as do I (more explicitly than Nick).

Voor mij bij eerste lezing blijkbaar nog niet expliciet genoeg, maar ik sluit ook niet uit dat ik af en toe heb lopen suffen.


Citaat van: "Manton"
However, someone who is determined to follow all the rules in the book will run into problems. He will, as he tallies them all, notice inconsistencies and various problems in the argument. He will see that some rules conflict. He will see that I sometimes disparage the whole concept of rules. He will see that something condemned in one chapter is praised in a later chapter. He will notice that the examples don’t always illustrate the teaching, but sometimes modify and even contradict it. Among other problems. He will presumably be puzzled by all this, and not know what to think or do.

De door mij genoemde verwarring. Niet over wat ik volgens de schrijver of volgens welk boek dan ook zou moeten dragen, maar over waar zijn motiveringen vandaan komen.


Citaat van: "Manton"
The reader is supposed to be gradually liberated from an over-reliance on rules and learn to think for himself. Thus, at bottom what the book is supposed to provide is an education in sartorial reasoning. It is both a “how to dress” book and a “how to think about dressing” book – a “sartorial kit,” as it were. Each reader must decide for himself whether he thinks it succeeds.

Misschien dus niet echt voor mij bedoeld, dit boek: bevrijding van regels is niet nodig. En sartorial reasoning komt dus neer op nattevingerwerk, wat misschien ook wel logisch is, omdat kleding invloed heeft op allerlei niveaus, van emotioneel tot rationeel.

Enfin, de recensie achter op Man en Pak is misschien nog veel relevanter voor dit boek: 'fanatisme een betere zaak waardig' (De Groene Amsterdammer). Niet omdat kleding geen goede zaak zou zijn, maar om de moeite die de schrijver heeft gedaan om een bestaand werk van Machiavelli op het onderwerp kleding of kleden te leggen. Een interessante vingeroefening voor de schrijver, maar wat vergezocht voor deze lezer.

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.654
    • Bekijk profiel
Re: Interviews
Reactie #20 Gepost op: 07 november 2008 – 19:19:59
FLutinterviewtje, maar toch:



Bron: Metro
Kop: "Kleren maken de man."


NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.930
    • Bekijk profiel
Re: Interviews
Reactie #21 Gepost op: 07 november 2008 – 19:24:25
Voormalig showroom-eigenaar?

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: Interviews
Reactie #22 Gepost op: 07 november 2008 – 23:06:41
Is dit niet een stuk handiger? Pagina 22

http://metropoint.metro.lu/20081106_MetroHolland.pdf
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: Interviews
Reactie #23 Gepost op: 07 november 2008 – 23:23:38
Nog simpeler

[verwijderd door de beheerder]
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

TimMureau

  • Gebruiker
  • Berichten: 970
    • Bekijk profiel
[Interview] video interview met Alan Flusser in de Charlie Rose show
Reactie #24 Gepost op: 01 december 2008 – 10:16:57
http://www.charlierose.com/view/interview/2213

Ik weet niet of dit ooit al gepost is maar ik vond het zelf wel leuk om eens naar te kijken.
Laatst bewerkt op: 01 december 2008 – 15:55:20 door Sergio
Return to innocence...

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Re: [Intervieuw] video intervieuw met Alan Flusser in de Charlie Rose show
Reactie #25 Gepost op: 01 december 2008 – 15:48:36
TIM is ALIVE !!!!!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
Re: Interviews
Reactie #26 Gepost op: 01 december 2008 – 20:59:54
cyka blyat

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.930
    • Bekijk profiel
Re: Interviews
Reactie #27 Gepost op: 01 december 2008 – 22:31:56
Bernhard Roetzel spricht über Herrenschuhmode

Leuk om die Roetzel eens te zien en horen. Dank voor de link, D.

Voor wie het nog niet wist:





Dantès

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.166
    • Bekijk profiel
Re: Interviews
Reactie #28 Gepost op: 01 december 2008 – 23:11:03
Ja, die titel van dat boek zegt eigenlijk alles al. Alsof een heer een modeverschijnsel is.

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.930
    • Bekijk profiel
Re: Interviews
Reactie #29 Gepost op: 01 december 2008 – 23:19:29
Ja, die titel van dat boek zegt eigenlijk alles al. Alsof een heer een modeverschijnsel is.

Wel timeless, Dantès, niet zo streng zijn. Het origineel is trouwens Duits: Der Gentleman. Handbuch der klassischen Herrenmode.