Auteur Topic: De prinsjes en hun pakken  (48327 keer gelezen)

InMotion

  • Gebruiker
  • Berichten: 438
    • Bekijk profiel
Re: De prinsjes en hun pakken.
Reactie #75 Gepost op: 14 februari 2009 – 14:49:26
Vind het algehele aanzicht van de prins op de foto van het lichte pak met de suede schoenen erg mooi. Hou zelf niet zo van de Huntsman stijl maar hem staat het goed.

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
Re: De prinsjes en hun pakken.
Reactie #76 Gepost op: 18 februari 2009 – 16:23:56

Een beetje late reactie van mij op dit topic.

Het is inderdaad Huntsman en geen Caraceni.
Ik dacht dat ook altijd totdat ik een babbeltje met Mario Caraceni gemaakt had tijdens mijn bezoek aan hem. Hij vertelde dat hij niet eens wist wie Prins Bernhard was.
Bij Huntsman heb ik dezelfde vraag gesteld en die bekende Prins Bernhard gekleed te hebben.

In het boekje van YVRA en JK staat inderdaad Caraceni maar daar staan wel meer fouten in helaas..

Prins Bernhard was kwa smaak natuurlijk een buitengewoon interesante man.
van zijn rose champagne tot aan zijn maatkleding, voor Prins Bernhard kon het niet goed genoeg zijn.
Buitengewoon interesante man kwa smaak, en een ding is zeker hij heeft het optimale uit het leven gehaald en veel genoten.

Ik heb nog wat zoekwerk gedaan, als ik Alden van LL mag geloven was het ook Domenico Caraceni.

http://thelondonlounge.net/gl/forum/viewtopic.php?t=7762



Het jasje links (voor de kijker) is van Rubinacci.

Wat betreft Huntsman: de lengte van het jasje van zomerpak hieronder lijkt inderdaad typisch Huntsman:

cyka blyat

paulbrussel

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.499
    • Bekijk profiel
Re: De prinsjes en hun pakken.
Reactie #77 Gepost op: 16 april 2009 – 13:06:59
Voor wie het interesseert: na het mijns inziens zeer matige boek van Cees Fasseur, Juliana & Bernhard, verscheen onlangs een bundeling van wat kritischer artikelen over Bernhard door: Gerard Aalders, De prins kan mij nog meer vertellen.

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.372
    • Bekijk profiel
Re: De prinsjes en hun pakken.
Reactie #78 Gepost op: 16 april 2009 – 13:17:42
Beter?

Dantès

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.166
    • Bekijk profiel
Re: De prinsjes en hun pakken.
Reactie #79 Gepost op: 16 april 2009 – 16:52:18
Is Aalders niet een van die lieden die nog steeds geloven in het bestaan van de  'stadhoudersbrief'?
Geef mij dan maar een historicus die zich baseert op bestaande bronnen.

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: De prinsjes en hun pakken.
Reactie #80 Gepost op: 16 april 2009 – 17:41:53
That's the guy.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

paulbrussel

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.499
    • Bekijk profiel
Re: De prinsjes en hun pakken.
Reactie #81 Gepost op: 16 april 2009 – 22:45:07
Beter?
Het is beslist beter geschreven dan de laatste Fasseur en tenministe gebaseerd op navolgbare bronnen. De bronnen van Fasseur (lees: Koninklijk Huisarchief) zijn immers voor niemand toegankelijk. Daarnaast haalt Aalders veel gegevens uit de rijkere, Amerikaanse bronnen waar naar toe veel Duitse archieven wijn verscheept.
Een hoofdstuk is inderdaad ook gewijd aan de stadhoudersbrief.

In ieder geval is Aalders niet zo verheerlijkend over Bernhard als de meeste andere schrijvers. Hij overtuigt mij bijvoorbeeld al van de wel heel magere inspanningen die hij gepleegd heeft in oorlogstijd, ook al is een groot deel van de verheerlijking van hem daarop gebaseerd.

Verder komen de gebruikelijke schandelijke gedragingen aan de orde, bijvoorbeeld hoe hij na de oorlog een miljoen heeft weten te onttrekken aan de Duitse herstelbetalingen aan Nederland ter compensatie van verliezen van de familie Lippe.

Agent 327

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.544
    • Bekijk profiel
Re: De prinsjes en hun pakken.
Reactie #82 Gepost op: 05 november 2009 – 17:29:27
Zojuist van een collega gekregen om mn kantoor op 't werk wat op te fleuren.

Hij ziet er weer pico bello uit, inclusief lakschoenen met strik.



There are two ways to get enough. One is to continue to accumulate more and more. The other is to desire less.” ― G.K. Chesterton

paulbrussel

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.499
    • Bekijk profiel
Re: De prinsjes en hun pakken.
Reactie #83 Gepost op: 05 november 2009 – 21:55:53
Van zo'n foto (al dan niet in mijn kantoor) zou ik bepaald niet opfleuren, zoals bekend :-). Dan liever één van Ceclia Bartoli, maar misschien dat ik volgende week in het bezit raak van een gesigneerde poster van haar.

consiglieri

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.287
    • Bekijk profiel
Re: De prinsjes en hun pakken.
Reactie #84 Gepost op: 06 november 2009 – 08:22:29
Idd Bernhard was een goedgekleede man. Net als de rest van de Duitse nazi's in WO II (die werden namelijk door Hugo Boss gekleed). Iemand die op zijn bruiloft met Juliana het Horst Wessel lied (Die Fahne hoch, die Reihen fest geschlossen) uit duizenden kelen liet klinken, is géén vermelding op een STIJLforum waard.
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid.

Advocatus

  • Gebruiker
  • Berichten: 726
    • Bekijk profiel
Re: De prinsjes en hun pakken.
Reactie #85 Gepost op: 06 november 2009 – 08:31:33
Idd Bernhard was een goedgekleede man. Net als de rest van de Duitse nazi's in WO II (die werden namelijk door Hugo Boss gekleed). Iemand die op zijn bruiloft met Juliana het Horst Wessel lied (Die Fahne hoch, die Reihen fest geschlossen) uit duizenden kelen liet klinken, is géén vermelding op een STIJLforum waard.

Ik weet niet of we die laatste bewering kunnen staven, daar zal ik me ook maar niet mee bemoeien. Bernhard is, mijns inziens, door de jaren heen echter een toonbeeld van stijl geweest, derhalve meer dan geschikt om als sartoriaal voorbeeld te dienen op het stijlforum.

Mediaman

  • Gast
Re: De prinsjes en hun pakken.
Reactie #86 Gepost op: 06 november 2009 – 08:45:26
Idd Bernhard was een goedgekleede man. Net als de rest van de Duitse nazi's in WO II (die werden namelijk door Hugo Boss gekleed). Iemand die op zijn bruiloft met Juliana het Horst Wessel lied (Die Fahne hoch, die Reihen fest geschlossen) uit duizenden kelen liet klinken, is géén vermelding op een STIJLforum waard.

Deze bruiloft was in 1937 en was dus ruim voor het uitbreken van WWII, het Nazi-regime had toen nog niet de terecht bedenkelijke reputatie die tijdens en na de oorlog heeft gekregen. het zingen van dit nu eveneens bedenkelijke lied had dus toen nog niet de lading die het zingen ervan nu zou hebben, dit is wijsheid achteraf.

Hier meer objectieve informatie: http://wapedia.mobi/nl/Koningin_Wilhelmina_in_de_Tweede_Wereldoorlog?t=3.

Dit is overigens geen politiek forum, het gaat hier slechts over iets zeer oppervlakkigs, namelijk kleding en aanverwante nietszeggende zaken.  :wink:
Laatst bewerkt op: 06 november 2009 – 08:48:42 door Mediaman

consiglieri

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.287
    • Bekijk profiel
Re: De prinsjes en hun pakken.
Reactie #87 Gepost op: 06 november 2009 – 08:47:52
Ik wil met mijn reactie alleen maar aangeven dat stijl niet alleen met kleding te maken heeft, maar ook met je persoonlijkheid.
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid.

consiglieri

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.287
    • Bekijk profiel
Re: De prinsjes en hun pakken.
Reactie #88 Gepost op: 06 november 2009 – 08:50:30
Dat vind ik een beetje een Chamberlain houding. Oftewel laf en goedpraterij.
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid.

Mediaman

  • Gast
Re: De prinsjes en hun pakken.
Reactie #89 Gepost op: 06 november 2009 – 08:51:09
Ik wil met mijn reactie alleen maar aangeven dat stijl niet alleen met kleding te maken heeft, maar ook met je persoonlijkheid.

In dit geval beschouwen we de heer van Lippe-Biesterfeld één dimensionaal, op basis van zijn kleedstijl.