Poll

Hoe strak moet het pak, hoe beklemd het hemd?

Camiceriaal
11 (12.1%)
Strak is niet strak genoeg
5 (5.5%)
Strak is strak genoeg
53 (58.2%)
Iets meer ruimte, graag
21 (23.1%)
Doe maar lekker los
1 (1.1%)
Geef me alle ruimte
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 80

Poll gesloten: 23 mei 2008 - 15:44:20

Auteur Topic: The Battle of the Fit  (287175 keer gelezen)

woutern

• Bekijk profiel
The Battle of the Fit
Reactie #765 Gepost op: 08 januari 2015 - 15:05:26
Net langs geweest in Rotterdam. De man die mij telefonisch te woord had gestaan (Paul) was in het in de winkel met mij/jullie eens. Na nog eens goed gekeken te hebben kwamen we inderdaad 2cm tekort aan de mouwen. Het jasje is misschien een heel klein beetje tekort voor perfectie, maar goed het is BlueLine MTM, ik kan niet teveel verwachten voor 400,-

Hij gaat de maten doorgeven voor het nieuwe jasje wat nog moet komen, dus dat ging goedkomen. Het huidige jasje wat een haal in de mouw heeft mag ik morgen even langsbrengen dan word deze nog vermaakt.

Toch fijne service, maarja eigenlijk kunnen ze ook niet anders. Als alles goed verloopt volgende maand ook maar eens een MTM shirt bestellen bij SuSu of raden jullie daar een andere supplier voor aan?

Dos Cadenas

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
The Battle of the Fit
Reactie #766 Gepost op: 08 januari 2015 - 15:56:32
Top dat het is opgelost. Weet je ook welke maat jasje ze als uitgangspunt hebben genomen? Indien het een reguliere maat was, hadden ze misschien beter uit kunnen gaan van een lengtemaat. Heb je de sluitknoop lager zitten en de mouwen/jasje langer.

woutern

• Bekijk profiel
The Battle of the Fit
Reactie #767 Gepost op: 08 januari 2015 - 16:03:40
Top dat het is opgelost. Weet je ook welke maat jasje ze als uitgangspunt hebben genomen? Indien het een reguliere maat was, hadden ze misschien beter uit kunnen gaan van een lengtemaat. Heb je de sluitknoop lager zitten en de mouwen/jasje langer.
Ze hebben 48 als startmaat gebruikt, geen lengtemaat dus, broek 52. Ik heb de lengtemaat van het jasje wel aangehad, maar die was weer veel te lang. Aangezien de aanpassingen te beperkt waren heeft de medewerker gezegd dat het beter was van 48 uit te gaan, een andere collega van hem was het daar ook mee eens.

Uiteindelijk ben op ik alles behalve de mouwen na best tevreden. Het is mijn eerste MTM pak dus daar moet je zelf ook van leren, ook zeker omdat ik een moeilijk postuur heb. Het zit nu in ieder geval al een heel stuk beter dan het RTW spul wat ik eerst aan had.

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
The Battle of the Fit
Reactie #768 Gepost op: 08 januari 2015 - 16:05:09
Kan er prima mee door, vind ik. Niet teveel van de zure reacties aantrekken  ;)

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
The Battle of the Fit
Reactie #769 Gepost op: 08 januari 2015 - 16:05:54
Mouwtjes uitleggen, klaar. Prima pak.

woutern

• Bekijk profiel
The Battle of the Fit
Reactie #770 Gepost op: 08 januari 2015 - 17:45:36
Kan er prima mee door, vind ik. Niet teveel van de zure reacties aantrekken  ;)

Doe ik ook niet hoor. Iedereen zijn mening is welkom en begrijp dat sommige kritischer zijn dan anderen.

cutaway

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
The Battle of the Fit
Reactie #771 Gepost op: 09 januari 2015 - 23:38:10
Lijkt inderdaad weinig mis mee. Gewoon iets langere mouwlengte en kan er prima mee door. Jasje is ook weer niet extreem kort. En verder: ach je moet er ook van leren. Ben zelf ook vrij nieuw en pas na verloop van tijd weet je beter waar je op moet letten. Dat neem je dan weer mee voor je volgende pak.

Jasje oogt wel wat strak rond de knoop, maar dat is ook maar net hoe strak je zelf fijn vindt.
Laatst bewerkt op: 10 januari 2015 - 12:53:52 door cutaway

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
The Battle of the Fit
Reactie #772 Gepost op: 10 januari 2015 - 00:33:53
Ik was er niet blij mee geweest als dit het eindproduct zou zijn geweest.
Maar goed, I've been there, al doende leert men. ;)
Goed dat je het hier post, hoop dat je de op/aanmerkingen opslaat voor je volgende project.

Harrie

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
The Battle of the Fit
Reactie #773 Gepost op: 16 januari 2015 - 23:07:28

Camicia

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
The Battle of the Fit
Reactie #774 Gepost op: 16 januari 2015 - 23:16:45
10/10 niks meer aan doen.

Humphrey

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
The Battle of the Fit
Reactie #775 Gepost op: 17 januari 2015 - 08:58:06
Niets meer aan te doen inderdaad...
Style is never out of fashion

Jaguarlover

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
The Battle of the Fit
Reactie #776 Gepost op: 17 januari 2015 - 08:59:51
de mensen van het weerbericht in België kunnen nog korter en strakker, wacht tot ik plaatjes kan maken

cutaway

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
The Battle of the Fit
Reactie #777 Gepost op: 18 januari 2015 - 16:45:54
Niets meer aan te doen inderdaad...

Dit.

Iets korter dan normaal kan nog enigszins, maar dit slaat alles... Zou hij dit vrijwillig gedaan hebben of weet hij er niets van af en is hij keihard belazerd?

Staat er nu weer eentje met rode knopen te presenteren...
Laatst bewerkt op: 18 januari 2015 - 18:49:01 door cutaway

guest45

• Gast
The Battle of the Fit
Reactie #778 Gepost op: 25 januari 2015 - 10:51:56
Gister broek opgehaald. Uiteindelijk toch vanaf de knie iets ingenomen naar 20cm.
Ik weet dat het qua overgang/verhouding mooier is om vanaf het bovenbeen in te nemen ipv de knie maar met mijn bouw is dat niet ideaal. De crease valt helaas nog steeds niet in een rechte lijn en er is behoorlijke pocket flare. Mja. rtw.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
The Battle of the Fit
Reactie #779 Gepost op: 25 januari 2015 - 10:57:00
Mooie fit. Die iets openstaande zakken wordt imo vaak te zenuwachtig over gedaan. Meestal zit toch je jasje er overheen.