Auteur Topic: Foto's posten  (72051 keer gelezen)

Mr.Barry

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.417
    • Bekijk profiel
Foto's posten
Gepost op: 10 februari 2008 – 15:31:25
Onderstaande uitleg is ook geschikt voor video's. Waar "foto('s)" staat dient dan "video('s)" gelezen te worden.

Aangezien foto's niet direct kunnen worden geupload naar dit forum zullen deze eerst ergens moeten worden gehost. Hiervoor zijn verschillende mogelijkheden:
    -
www.tinypic.com
- www.imageshack.us
- www.xs.to[/list]
Op bovenstaande websites is het niet noodzakelijk om je te registreren. Dit heeft echter wel voordelen; zo kun je eenvoudig door jouw ge-uploade foto's beheren.
Op bijvoorbeeld www.photobucket.com is registratie wel noodzakelijk om foto's te kunnen uploaden.

De uitleg voor het uploaden van foto's is gericht op het gebruik van www.tinypic.com. Op andere sites kan het ietwat afwijken. 

    1. Klik op de knop "Choose" om het gewenste bestand op de PC op te zoeken.
    2. Geef eventuele "Tags" (ook wel: keyword, label) op. Dit is niet noodzakelijk.
    3. Klik "Image" aan. (danwel "video" wanneer je een video upload)
    4. "Resize" je foto. Geef de foto de juiste afmetingen zodat het een duidelijke foto is maar ook niet te groot is (800x600 is eigenlijk het maximum, anders wordt het scrollen vervelend. Beter is 320x240 of 640x480. Indien de hosting dit  toestaat is het ook mogelijk om een kleine "thumbnail" te plaatsen op het forum, waar dan op geklikt kan worden zodat de grote foto in een nieuw venster geopend wordt).
    5. Klik op "Upload Now!"
    6. Kopieer nu de code onderstaand bij "IMG Code for Forums & Message Boards" en plaats dit in je bericht op het forum.
[/b]
Vaak is het onmogelijk om te direct-linken (dat wil zeggen op een plaatje klikken zodat in een nieuw venster de foto groter te zien is).
Ik probeer dit uit de weg te gaan door de desbetreffende foto 2x te uploaden.
    1. Upload eerst de foto en resize deze naar een formaat waarin je wilt dat deze te zien is op het forum. Gebruik de code onderstaand bij "IMG Code for Forums & Message Boards" en plaats dit in je bericht op het forum.
    2. Upload nu nogmaals de foto en resize deze zonder de beperkingen van eventuele layout problemen van het forum (800x600 of 1024x768). Kopieer de code onderstaand bij "Direct Link for Layouts" en plaats dit in je bericht als een URL.


Bovenstaande foto groot

De code hiervan is:
[IMG]http://i31.tinypic.com/2jbw3sj.jpg[/IMG]
[URL=http://i31.tinypic.com/11lmsna.jpg]Bovenstaande foto groot[/URL]



PS: Zeg het gerust indien je op- of aanmerkingen hebt.
Laatst bewerkt op: 10 september 2009 – 16:18:13 door Jesper

david

  • Gebruiker
  • Berichten: 115
    • Bekijk profiel
Foto's posten
Reactie #1 Gepost op: 10 februari 2008 – 20:29:42
Is er echt geen eenvoudiger manier om foto's te uploaden? Ik heb een aantal foto's, maar kom met geen mogelijkheid door imageshack (vista-probleem, of kent format foto's niet of zoiets). Zo wordt de drempel om foto's te plaatsen wel hoog. En dat is jammer. Kleren moet je toch aan zien.

Monsieur Seriziat

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.823
    • Bekijk profiel
Foto's posten
Reactie #2 Gepost op: 10 februari 2008 – 20:50:07
ik gebruik vista, geen problemen met imageshack gehad.



- gewoon naar www.imageshack.us, vervolgens naar upload foto

- naar je foto browsen

- op 'host it' clicken

- thumbnail for forums (1) copy pasten in SF vakje

- zelf haal ik de ".th" eruit om de foto op normaal formaat in de thread te laten verschijnen (=geen thumbnail, alleen doen als je geen enorm formaat foto hebt)




dat is het wel zo'n beetje  :wink:

Mr.Barry

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.417
    • Bekijk profiel
Foto's posten
Reactie #3 Gepost op: 10 februari 2008 – 21:04:05
Citaat van: "david"
Is er echt geen eenvoudiger manier om foto's te uploaden? Ik heb een aantal foto's, maar kom met geen mogelijkheid door imageshack (vista-probleem, of kent format foto's niet of zoiets). Zo wordt de drempel om foto's te plaatsen wel hoog. En dat is jammer. Kleren moet je toch aan zien.


Probeer www.tinypic.com; zoals ik in de openingspost beschrijf.

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.930
    • Bekijk profiel
Foto's posten
Reactie #4 Gepost op: 10 februari 2008 – 23:43:39
Of download de ImageShack Toolbar (als Vista dat toestaat). Als je die hebt geďnstalleerd, krijg je de optie Upload Image to ImageShack onder je rechtermuisknop. Je hoeft dan alleen maar met je rechtermuisknop op een afbeelding op je computer of op internet te klikken en Upload Image to Imageshack te kiezen.

Na het uploaden wordt ImageShack geopend in een browservenster en hoef je alleen nog maar de Forum-link te kopiëren en hier in je bericht te plakken.

InMotion

  • Gebruiker
  • Berichten: 438
    • Bekijk profiel
Foto's posten
Reactie #5 Gepost op: 09 maart 2008 – 20:55:20
Misschien is het mijn computer maar ik kan praktisch geen enkele foto bekijken van Imageshack, ik kom gewoon op Imageshack.com. Als ik bij de eigenschappen van de foto's kijk dan zie ik ook dat een bijna elke foto gewoon doorlinkt naar de beginpagina van de bekend foto uploadsite. De foto's die ik wel kan bekijken daar zie ik bij de eigenschappen wél een specifieke link. Volgens mij stond dit probleem nog niet elders op het forum beschreven en anders: mijn excuses :wink:

Sander

Mr.Barry

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.417
    • Bekijk profiel
Foto's posten
Reactie #6 Gepost op: 09 maart 2008 – 21:20:58
Citaat van: "InMotion"
Misschien is het mijn computer maar ik kan praktisch geen enkele foto bekijken van Imageshack, ik kom gewoon op Imageshack.com. Als ik bij de eigenschappen van de foto's kijk dan zie ik ook dat een bijna elke foto gewoon doorlinkt naar de beginpagina van de bekend foto uploadsite. De foto's die ik wel kan bekijken daar zie ik bij de eigenschappen wél een specifieke link. Volgens mij stond dit probleem nog niet elders op het forum beschreven en anders: mijn excuses :wink:

Sander


Zie in mijn openingspost het stukje betreffende direct-linken.

InMotion

  • Gebruiker
  • Berichten: 438
    • Bekijk profiel
Foto's posten
Reactie #7 Gepost op: 09 maart 2008 – 22:04:37
Citaat van: "Mr.Barry"
Citaat van: "InMotion"
Misschien is het mijn computer maar ik kan praktisch geen enkele foto bekijken van Imageshack, ik kom gewoon op Imageshack.com. Als ik bij de eigenschappen van de foto's kijk dan zie ik ook dat een bijna elke foto gewoon doorlinkt naar de beginpagina van de bekend foto uploadsite. De foto's die ik wel kan bekijken daar zie ik bij de eigenschappen wél een specifieke link. Volgens mij stond dit probleem nog niet elders op het forum beschreven en anders: mijn excuses :wink:

Sander


Zie in mijn openingspost het stukje betreffende direct-linken.


Bedankt voor de reactie alleerst. Hoewel ik niet een echte computer-leek ben snap ik het niet helemaal 100%. het gaat overigens ook voor het bekijken van foto's, niet het plaatsen :). Waar vind ik de precieze link voor de foto in het groot?

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.930
    • Bekijk profiel
Foto's posten
Reactie #8 Gepost op: 09 maart 2008 – 22:07:33
Citaat van: "InMotion"

Bedankt voor de reactie alleerst. Hoewel ik niet een echte computer-leek ben snap ik het niet helemaal 100%. het gaat overigens ook voor het bekijken van foto's, niet het plaatsen :). Waar vind ik de precieze link voor de foto in het groot?


Die is er volgens mij niet altijd, maar het kan zijn dat ik je niet goed begrijp. Van sommige foto's bestaat alleen een kleine versie. Heb je een voorbeeld van zo'n foto?

InMotion

  • Gebruiker
  • Berichten: 438
    • Bekijk profiel
Foto's posten
Reactie #9 Gepost op: 09 maart 2008 – 22:26:37
Citaat van: "Carwo"
Citaat van: "InMotion"

Bedankt voor de reactie alleerst. Hoewel ik niet een echte computer-leek ben snap ik het niet helemaal 100%. het gaat overigens ook voor het bekijken van foto's, niet het plaatsen :). Waar vind ik de precieze link voor de foto in het groot?


Die is er volgens mij niet altijd, maar het kan zijn dat ik je niet goed begrijp. Van sommige foto's bestaat alleen een kleine versie. Heb je een voorbeeld van zo'n foto?


Uiteraard, ik ga even naar het "Wat dragen de heren vandaag.. Hall of Fame" topic. Aan de onderkant van de pagina bij de update van 16-01-08 gepost door ruby tuesday zie je drie foto's van Menco. Van de eerste twee kan ik een grotere versie bekijken (door er op te klikken), bij de derde kan dit echter niet!
Wat me opvalt is dat bij de eerste twee foto's bij de eigenschappen twee links staan. 1 voor de grote versie en 1 voor de thumbnail, bij foto drie staat alleen de link van de thumbnail, de andere link stuurt je gewoon naar imageshack.com. Dit is zomaar een voorbeeld, het niet kunnen zien van de grotere foto's heb ik bij ongeveer 80% van de foto's. Betekent dit dat er van deze foto's geen grotere versie bestaat? (Wat mij sterk lijkt) Ik hoor het graag :).

Sander

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.930
    • Bekijk profiel
Foto's posten
Reactie #10 Gepost op: 09 maart 2008 – 22:34:35
Ik begrijp wat je bedoelt. Volgens mij is er dan inderdaad geen grote versie, maar misschien kan een van de forum-whizzkids daar uitsluitsel over geven.

Er is trouwens een voorsteltopic; mocht je je geroepen voelen: http://www.stijlforum.nl/viewtopic.php?t=2530&start=100.

InMotion

  • Gebruiker
  • Berichten: 438
    • Bekijk profiel
Foto's posten
Reactie #11 Gepost op: 09 maart 2008 – 22:48:57
Citaat van: "Carwo"
Ik begrijp wat je bedoelt. Volgens mij is er dan inderdaad geen grote versie, maar misschien kan een van de forum-whizzkids daar uitsluitsel over geven.

Er is trouwens een voorsteltopic; mocht je je geroepen voelen: http://www.stijlforum.nl/viewtopic.php?t=2530&start=100.


Ik zal me zeker even voorstellen, ik hoop iemand nog een oplossing vindt voor mijn 'probleem' of dat gewoon blijkt dat iedereen erg kleine foto's plaatst. :)

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.930
    • Bekijk profiel
Foto's posten
Reactie #12 Gepost op: 09 maart 2008 – 22:54:24
Citaat van: "InMotion"
[...]ik hoop iemand nog een oplossing vindt voor mijn 'probleem' of dat gewoon blijkt dat iedereen erg kleine foto's plaatst. :)


Als je het bij elke foto hebt, is er iets mis, denk ik.

Edit: maar dat is niet zo, als ik je posts even teruglees.

Mr.Barry

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.417
    • Bekijk profiel
Foto's posten
Reactie #13 Gepost op: 09 maart 2008 – 23:06:31
Citaat van: "Carwo"
Ik begrijp wat je bedoelt. Volgens mij is er dan inderdaad geen grote versie, maar misschien kan een van de forum-whizzkids daar uitsluitsel over geven.



Het heeft er mee te maken dat er soms gebruik wordt gemaakt van een code die de foto weergeeft waarop geklikt kan worden zodat er in een nieuw venster een vergrote versie wordt geopend, en soms van een code die alleen de foto weergeeft.
Tevens staan niet alle hosters direct linking toe. Dit kan leiden tot extra dataverkeer en dus extra kosten. (Stel je voor dat jij een website hebt waar je de kosten hebt berekend op ongeveer 100 bezoekers per maand, en je hebt hierop een filmpje staan. Stel dat dat filmpje op geenstijl wordt 'gedirectlinked', dat houdt in dat iedereen dat filmpje bekijkt vanaf jouw server. Hierdoor enorm veel extra dataverkeer en dus hogere kosten).

Imageshack, de website die de foto's van Menco host, heeft wel vaker problemen met directlinken, danwel Menco gebruikt niet de juiste code of wil niet dat een SF-er zijn foto in posterformaat op de kledingkastdeur kan plakken.

PS: welkom op SF.

InMotion

  • Gebruiker
  • Berichten: 438
    • Bekijk profiel
Foto's posten
Reactie #14 Gepost op: 09 maart 2008 – 23:36:01
Citaat van: "Mr.Barry"

PS: welkom op SF.



Dankje  :wink:  Ook voor de verdere uitleg.