Auteur Topic: 'Filmpakken'  (23760 keer gelezen)

Huey

  • Gast
'Filmpakken'
Gepost op: 23 november 2004 – 00:05:34
Ik was net op aanraden van Vokda la Dolce Vita van Federico Fellini aan het kijken.

Wát een stijl klassieker :D Zeer mooi prinsessenspul gedurende de hele film evenals allemaal mooie maatpakken. Het witte pak aan het eind vond ik eigenlijk wel behoorlijk geweldig :D Ook al is de film bijna 50 jaar oud, toch denk ik dat je dat pak ook nu nog prima kunt dragen :D







Kijk ook even naar de manchetten, die zitten de hele film (bijna 3 uur:D) ook precies op de juiste plek :D Vergelijk dat maar eens met moderne films ;)

Vodka

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.230
    • Bekijk profiel
'Filmpakken'
Reactie #1 Gepost op: 23 november 2004 – 00:14:52
8)

Nu moet ik wel bekennen dat ik Dolce Vita nog bekeken heb voordat ik echt into kleding was. Dus ik zal em binnekoert weer eens kijken en dan op de details letten.

Oh.. en filmpakken, what about Bond... James Bond
Sailing, an expensive way to travel for free"

Huey

  • Gast
'Filmpakken'
Reactie #2 Gepost op: 23 november 2004 – 00:16:21
Citaat van: "Vodka"
8)

Nu moet ik wel bekennen dat ik Dolce Vita nog bekeken heb voordat ik echt into kleding was. Dus ik zal em binnekoert weer eens kijken en dan op de details letten.

Oh.. en filmpakken, what about Bond... James Bond


Die pakken zijn boven alles onverwoestbaar. Skiën, duiken, achtervolgingen, kern-explosies. Niets kan James (maar bovenal zijn pakken) schaden. Alhoewel, volgens mij heeft hij ooit het hart van zijn kleermaker gebroken :O

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
'Filmpakken'
Reactie #3 Gepost op: 23 november 2004 – 12:53:20
Hey die film moet ik ook eens zien dus.

Leuke caps, inderdaad prachtig hoe tijdloos zo'n pak is. Je zou exact dit pak nu aan kunnen doen en je ziet er nog steeds perfect stijlvol uit. Echt super. :!:
Fashion can be bought. Style one must possess.

Huey

  • Gast
'Filmpakken'
Reactie #4 Gepost op: 23 november 2004 – 14:40:03
Citaat van: "Nexus"
Hey die film moet ik ook eens zien dus.

Leuke caps, inderdaad prachtig hoe tijdloos zo'n pak is. Je zou exact dit pak nu aan kunnen doen en je ziet er nog steeds perfect stijlvol uit. Echt super. :!:


Ik vind het echt een pak voor de Canali Zomer 2005 collectie zelfs :D

Huey

  • Gast
Nog een paar caps...
Reactie #5 Gepost op: 23 november 2004 – 16:45:44
Kijk dan hoe duidelijk dit een handgemaakt overhemd is :D  :oops:


Bond, Marcello Bond 8)





Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
'Filmpakken'
Reactie #6 Gepost op: 23 november 2004 – 17:07:28
Super  8)  8)
Fashion can be bought. Style one must possess.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
'Filmpakken'
Reactie #7 Gepost op: 23 november 2004 – 17:31:16
Marcello style icoon :wink: ging in al zijn films wel goed gekleed.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Huey

  • Gast
'Filmpakken'
Reactie #8 Gepost op: 23 november 2004 – 18:57:54
Citaat van: "gusto napolitano"
Marcello style icoon :wink: ging in al zijn films wel goed gekleed.


Ik ga zeker wat meer Fellini films halen, ook al zijn sommige stukken een klein beetje langdradig. 'Overall' vond ik de film zeer de moeite waard.

Die naam alleen al. Marcello Mastroianni  8)

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
'Filmpakken'
Reactie #9 Gepost op: 23 november 2004 – 19:00:59
Het is inderdaad leuk om naar zijn films te kijken zeker gezien de kleding die er gebruikt wordt, ook toen werd aandacht aan de kleding besteed.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Merlino

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.838
    • Bekijk profiel
'Filmpakken'
Reactie #10 Gepost op: 23 november 2004 – 19:10:40
even offtopic: een hele leuke film met deze held der italiaanse cinematografie in de hoofdrol is "Ieri, Oggi, Domani."

Starring Sophia Loren en Marcello Mastroianni. IMDB
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner

Bonne

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.371
    • Bekijk profiel
'Filmpakken'
Reactie #11 Gepost op: 23 november 2004 – 23:30:47
De mensen in oude films zijn altijd zo goed gekleed (in ieder geval netjes). Dat zou tegenwoordig wel weer eens terug mogen komen. Want zoals sommige mensen er bij lopen :?. Nee, geef mij dan maar de oude jaren. Niet iedereen liep natuurlijk in maatpakken enz. maar iedereen zag er wel super verzorgd uit!

Velponi

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.361
    • Bekijk profiel
'Filmpakken'
Reactie #12 Gepost op: 04 mei 2005 – 10:34:49
Een aardige tip in dit verband is wellicht de Italiaanse film Le conseguenze dell'amore, die volgende week uitkomt. Het is een mafiafilm, maar wel een heel ongebruikelijke.

Het gaat over een man van tegen de 50, type boekhouder, die al acht jaar in een hotel in Zwitserland woont en iedere week een koffer met 1 miljoen mafiadollars naar de bank brengt. Hij lijkt zijn leven totaal onder controle te hebben, maar intussen werkt hij wel voor de cosa nostra.
Enfin, hij wordt verliefd op een serveerster, er raakt wat geld zoek, zijn leven ontspoort, yada yada yada...

Waar het om gaat is dat die man, gespeeld door Toni Servillo, de hele film door onberispelijk gekleed gaat. Heel elegant, mooie stoffen aan zijn lijf, voorname pakken en dassen. Geen demonstratieve elegantie à la Borrelli, maar wie er een beetje een oog voor heeft ziet dat het mooi spul is. Op een gegeven moment neemt hij een shot heroïne en zie je dat hij de mouw van zijn jasje heeft opengeknoopt om hem te kunnen opstropen. =D>

Dus ik opletten bij de aftiteling en ja hoor: pakken van Kiton en dassen van Marinella (shirts van een mij verder onbekende ontwerpster). De regisseur komt uit Napels dus die wist natuurlijk allang waar hij zijn moest. Verder ook een prima film, ook al komt hij langzaam op gang en is het niet wat je verwacht bij een mafiafilm.

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
'Filmpakken'
Reactie #13 Gepost op: 04 mei 2005 – 11:25:51
Citaat van: "Velponi"
Op een gegeven moment neemt hij een shot heroïne en zie je dat hij de mouw van zijn jasje heeft opengeknoopt om hem te kunnen opstropen. =D>

Zijn die open knoopsgaten dus toch nog ergens goed voor ;)
Fashion can be bought. Style one must possess.

Alex

  • Gebruiker
  • Berichten: 697
    • Bekijk profiel
'Filmpakken'
Reactie #14 Gepost op: 05 mei 2005 – 18:36:21
Citaat van: "Velponi"
Een aardige tip in dit verband is wellicht de Italiaanse film Le conseguenze dell'amore, die volgende week uitkomt. Het is een mafiafilm, maar wel een heel ongebruikelijke.

Het gaat over een man van tegen de 50, type boekhouder, die al acht jaar in een hotel in Zwitserland woont en iedere week een koffer met 1 miljoen mafiadollars naar de bank brengt. Hij lijkt zijn leven totaal onder controle te hebben, maar intussen werkt hij wel voor de cosa nostra.
Enfin, hij wordt verliefd op een serveerster, er raakt wat geld zoek, zijn leven ontspoort, yada yada yada...

Waar het om gaat is dat die man, gespeeld door Toni Servillo, de hele film door onberispelijk gekleed gaat. Heel elegant, mooie stoffen aan zijn lijf, voorname pakken en dassen. Geen demonstratieve elegantie à la Borrelli, maar wie er een beetje een oog voor heeft ziet dat het mooi spul is. Op een gegeven moment neemt hij een shot heroïne en zie je dat hij de mouw van zijn jasje heeft opengeknoopt om hem te kunnen opstropen. =D>

Dus ik opletten bij de aftiteling en ja hoor: pakken van Kiton en dassen van Marinella (shirts van een mij verder onbekende ontwerpster). De regisseur komt uit Napels dus die wist natuurlijk allang waar hij zijn moest. Verder ook een prima film, ook al komt hij langzaam op gang en is het niet wat je verwacht bij een mafiafilm.



Goede tip! Komt die film ook in nederlandse winkels te liggen?